Nyheter MDTV Forum Om Doner

Etterretningstjenesten: For Norge? Nei, for USA

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/etterretningstjenesten-for-norge-nei-for-usa/

Fra Politikus. Det er ikke mye som tyder på at Forsvarets etter-retningstjeneste har hatt en heldig hånd med sin pengekurer Frode Berg. Jo mer som kommer fram, jo viktigere blir det å stille spørsmålet om vi faktisk har en norsk etterretningstjeneste. En militærtjeneste som har til oppgave å forsvare norsk sjølstendighet. Ikke å skaffe USA…

5 Likes

En ting som slår meg er at istedenfor å kun se etter løsninger intern i norge, burde også se på alle andre land som har vært utsatt for se samme taktikkene som er brukt av fiendtlige etteretningstjenester her til lands. Ja jeg mener Cia og Mossad. Disse er fiendtlige til norske interesser. Det er jo helt klart at f eks Storbritannia var utsatt for det samme på eksakt samme tidspunkt. Manipulering av arbeiderbevegelsen og opinionen, uthenging av politikere på venstresiden, promotering av politiske lakeier, infiltrering av det militære apparatet osv. Vi må samarbeide med disse som er utsatt for det samme og som ønsker det samme som oss, frihet og selvstyre. De som ønsker å manipulere må bli avslørt.

2 Likes

Jeg etterlyser opposisjon mot Amerikanske baser i Norge. Vi har en grunnlov som klart sier at det er ulovlig å ha fremmede militær på Norsk jord men ingen sier noen ting om dette på Stortinget. Er jeg den eneste som reagerer på det? Hvor er opposisjonen?

7 Likes

Vi må regne med at USA er villig til å kjempe til siste nordmann hvis det skulle oppstå en større konflikt eller krig mellom USA og Russland. Og USA er også villig til å bombe Finnmark med atombomber hvis det er nødvendig for å forhindre en russisk framrykking på nordkalotten. Radarstasjonene i Finnmark kan uansett bli et bombemål for Russland ved en større konflikt. Norge kan havne i skuddlinjen mellom stormaktene.

Hvis man spør norske myndigheter om Frode Berg var på spionoppdrag i Russland så vil de nekte å svare på et slikt spørsmål. Og de vil da heller ikke kunne svare på feks et spørsmål om Frode Berg var en tilfeldig turist som kun var på ferie i Russland og som ble regelrett kidnappet av russiske myndigheter.

Det mulig det er riktig at Frode Berg var på spionoppdrag i Russland egentlig for USA og at russiske myndigheter hadde satte opp en felle for å pågripe Frode Berg.

Kan det tenkes at russiske myndigheter pågrep Frode Berg for å kunne drive en hestehandel med norske myndigheter? I det siste statsbudsjettet ble det feks ikke bevilget penger til å bygge rakettskjold i Norge. Var dette motytelsen for å få Frode Berg utlevert fra Russland? (Og at utvekslingen av Frode Berg var forkledd som en spionutveksling mellom Litauen og Russland hvor 2 litauere og 2 russere ble utvekslet mot hverandre og hvor altså også Frode Berg ble utvekslet uten at Frode Berg hadde en annen person å bli utvekslet mot, noe som er ganske uvanlig for ikke å si helt uvanlig).

3 Likes

Jeg ville ikke være for sikker. Dersom Kina blir engasjert, så vil nok fokuset på Nord-Atlanteren svekkes kraftig. Da spørs det om ikke det ikke heller blir norske soldater i Alaska.

3 Likes

Hvordan kan vi rent praktisk organisere en slik motstand? Og hvordan skal vi overleve den?

2 Likes

Det jeg mener er partiene som før brukte å stille seg kritiske. Jeg savner Kristin Halvorsen og Erik Solheim

Kristin Halvorsen som gikk til krig mot Libya og sutret etterpå med at Jens hadde truet henne ?
Erik Solheim som klarte å utrydde de Tamilske tigrene ?

Vel, jeg for min del klarer meg godt uten de 2 :wink:

3 Likes

Titten Tei har skjult det som en rotasjonsordning der de bare trener noen uker for så å bytte mannskap, da klarer de å sno seg unna norsk basepolitikk regler og grunnloven.

USA er som en kreftsvulst, har de først fått baser i et land så bare vokser og vokser dem i antall og størrelse til landet er kuppet.

Våre folkevalgte vil få sine navn i historiebøkene sammen med andre kjente ledere som solgte folket og landet sitt.

5 Likes

Leste et sted at det ikke ble definert som base når konene ikke var med og bodde der.

3 Likes

Geopolitisk er Norge på linje med Panama.
Nord-fronten for VK2 var Norge-Murmansk. Her døde 50.000.
Spydspissen for et Amerikansk angrep på Murmansk er høyteknologiske Marjata II, et norsk skip. Russerne vil senke Marjata II dag 1. I NATO-krig vil Norge miste like mye på 24 timer som siste gang på 5 år?

2 Likes

Sant at de gjorde det. Mitt poeng er at de faktisk skapte debatt, noe som ikke lenger finnes i Norsk politikk. Alle partier er så pent enig med alskens krig. Det er ingen debatt lenger.

4 Likes

Når alle rundt middagsbordet snakker carbon footprint … da vet du at du er deep state selv
(En av dem kunne ikke forstå hvordan en anti-rasist kunne være “nazist”. Satt på spissen: Hvis man brenner ned neo-nazienes HQ, hva er feil med det?

2 Likes

Det ble deep state partier av dem også. Jeg vil tro man må ha noen beskyttelsesmekanismer som bekjemper slik utvikling i partiet, slik som tilværelsen er nå.

Jeg ser tendenser til at rødt også dessverre spiller på lag med deep state.

Men jeg ettersøker nytt parti som er beinhardt i mot forretningsmedia eller hva man skal kalle de, og som er kompromissløse i forhold til løgner og bedrageri av folket.

1 Like

Når har neste krig blitt som forrige?

1 Like

Ja, har jo lekt litt med tanken men føler at jeg allerede er overbelastet. Dessuten ville jeg ikke vart lenger enn 5 minutter. Jeg er for direkte og holder ikke fingrene imellom. Kommer det et nytt parti som er i opposisjon kommer jeg til å stemme for dem.

Jeg er heller ikke den rette til å ta muntlige debatter. Vi er skapt forskjellige og noen egner seg bedre til noe enn annet. Det finnes noen der ute som er lei av det vi snakker om, som også er retorisk dyktige og klarsynte i debatter.

1 Like

Hva synes du om rødt?

1 Like

Ja, det må være folk som klarer å holde seg rolig selv om temaet er noe som angår dem personlig eller som er nært hjerteroten. Det er ikke meg. Ta BV opp med meg og jeg setter i gang som en gammel matriseskriver, ta prostitusjon og samme skjer, ta Palestina og måten de blir slaktet ned på og jeg flyr opp veggen. Jeg kastet en nabo på dør da han påsto Palestinere sender barna sine ut for å dø. Jeg ble så forbanna over den hatefulle holdningen at det bokstavelig svartnet for meg. Jeg bare pekte på døra og hisset mella tenna at han hadde å komme seg ut, NÅ!
Det er ikke mange ting jeg mister besinnelsen over men disse tre emner gjør det. Folk som makter å beholde roen uansett er virkelig beundringsverdig for sin styrke og ja, det er slike vi trenger. Enig

1 Like

At de vakler. De kunne gjerne vært litt mer svart hvit :wink:
Kanskje det bare er et feilinntrykk jeg har men jeg føler at de liksom sitter på gjerdet.

1 Like