Nyheter MDTV Forum Om Doner

Er Faktisk.no habile når de rykker ut til forsvar for Bill Gates?

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/05/er-faktisk-no-habile-nar-de-rykker-ut-til-forsvar-for-bill-gates/

Den såkalte faktasjekkeren Faktisk.no har gått til angrep på vår artikkel om Norges gavmildhet og Bill Gates: Erna Solberg gir 13 milliarder skattekroner til Gates-alliansen. Artikkelen på Faktisk.no burde vært utstyrt med følgende «disclaimer»: Faktisk.no tilhører faktasjekknettverket IFCN (Poynter), som har fått finansiering fra The Bill & Melinda Gates Foundation. Mer om det siden. Kontrollerende…

16 Likes

Takk for et veldig solid tilsvar, Pål! Jeg bokmerker det for bruk i kommende debatter, hvor motparten refererer til Faktisk.no, og et bedre kort på hånden kunne jeg knapt nok fått.

6 Likes

CEPI

“CEPI was formally launched at the 2017 WEF in Davos, with an initial investment of US$460 million by a consortium that included the governments of Norway, Japan, and Germany, The Wellcome Trust, and the Gates Foundation

“In April 2017, Richard J. Hatchett, former director of the U.S. government’s Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA), became the full-time CEO.[15] Hatchett was also a member of the United States Homeland Security Council under George W. Bush, and the United States National Security Council, under Barack Obama.[9][16]”

“United States Homeland Security Council” og “National Security Council”
??
Hva har de med vaksinering av verden å gjøre?

Dr. Hatchett oversaw programs to develop medical countermeasures against chemical, biological, radiological and nuclear threats, pandemic influenza, and emerging infectious diseases

Det er biologiske krigføring.

CEPI er globalister med tilsynelatende ubegrenset med finansiering fra dem som har penger.

Its scientific advisory committee has executives from Pfizer, Johnson & Johnson, and Japan’s Takeda Pharmaceutical, among others".[2]

Faktisk.no

Artiklene fra Steigan og Resett har skapt stort engasjement i sosiale medier. Til sammen hadde artiklene fått nesten 30 000 reaksjoner, delinger og kommentarer på Facebook per 11. mai, ifølge tall fra analyseverktøyet CrowdTangle:

Altså, faktisk.no overvåket media, liksom Youtube / Facebook, her anti-vaksine nyheter. De finansieres årlig i alle fall med 1 mill løpende.
faktisk.no = deep state?
Jeg har tidligere hevdet at NRK er deep state.

Idag forbereder man massevaksinering av verden. Trump har bestilt 300/500 mill sprøyter allerede før han har noen vaksine å bruke.
Norge ser ut til å gå i spissen for massevaksinering av verden. Vi er bunnen av verden.

5 Likes

MSMs (og faktisk.no) oppgave er ikke å opplyse, men å opprettholde status quo. Så massene kan gå fornøyd til stemmeurnene med vissheten at det ordner seg om man sitter stille i båten

8 Likes

Italian Politician Demands Bill Gates Arrest For Crimes Against Humanity

She urged fellow political leaders to desist in any plans to compel citizens to surrender themselves to compulsory COVID-19 vaccination at the hands of the corrupt elite – whom she identified as the Deep State.

Sara Cunial impliserer dermed at CEVI er deep state -> Norge finansierer deep state.
CEVIs Richard J. Hatchett er opplagt deep state.

1 Like

Faktisk har fundamentert sin egen eksistens på stråmannsargumenter. Da de forsøkte å “debunke” videoen min om Korona, så brukte de mesteparten av artikkelen til å hevde at “det finnes ingen vaksine mot Korona” - Noe som åpenbart var en ironisk spøk, og ikke en del av selve essensen i opptaket. Slik kunne de med troverdigheten i behold (følte de selv), sensasjonalisere sine egne overskrifter, uten å bli (direkte) tatt med buksa nede, og hevde at “videoen min var et falsum” - Uten å behøve å ta stilling til noe av det som da var (egentlig) interessant i videoen (antallet som hadde antistoffer og testet positivt på COVID19).

Du kan lese artikkelen deres her - https://www.faktisk.no/artikler/G8j/video-fra-det-hvite-hus-viser-ikke-at-covid-19-er-en-bloff

Den organisasjonen er en dårlig vits, og ville ikke klart å finne sitt eget hode, om du hadde gitt de kart og kompass. Rollen deres er å bevæpne ikke-tenkende individer med sensasjonaliserte overskrifter, som ikke umiddelbart lar seg debunke, slik at man som tenkende individ ender opp med å forsvare seg mot enkle overskrifter, basert på “analyse og vitenskapelig etterpøvde argumenter” (regner med du skjønte ironien i den siste setningen)

2 Likes

faktisk.no blir blant dem i gapestokken når Covid-19 blir avslørt. Det er ikke greitt å være faktisk.no heller.

Faktum er at det er at det er vanlig praksis. Ellers ville de risikert å måtte sette seg inn i tematikken.
Nå kan de bare hevde at du ikke kan dokumentere det. Slik fungerer filisofien.

1 Like

Det gir dem en følelse av å tilhøre “the in-crowd”, antar jeg.

Stol på ekspertene! De sjekker for at du ikke må det!..

Are Aborted Fetuses Still Used In Vaccine Research?; ‘Fact-checkers’ Rely On You Not Checking Them: www.bitchute.com/video/hub0xxXX2q1S

3 Likes

Og her treffer du spikeren på hodet når det gjelder hele Faktisk-prosjektet.

5 Likes

Jeg blir ikke lenger forundret over Steigans alle mulige konspirasjonsteorier, ei heller overfor Bill Gates. Og når faktisk.no stiller ham konkrete spørsmål, blir de ikke besvart med annet enn nye løgner.
Hadde Pål Steigan vært en normal samfunnsborger, hadde han sett den enorme verdien disse private fondene har for verdens helsesituasjon. Heldigvis vet WHO å sette pris på deres innsats. At Trump her stiller i samme bås som Steigan, er vel ikke så merkelig?
Hadde Steigan vært interessert i kritisk journalistikk mnyttet til pandemien, burde han definitivt sett på de diktatoriske staters innsats for å bekjempe pandemien. Hva mener Steigan om Putins forsøk på å gjemme problemene, samt å være furten over at pandemien kanskje ødelegger hans sjanser for å kunne regjere i 12 nye år etter 2024? Og at han nærmest abdiserer fra sitt ansvar for å bekjempe pandemien? Det hører vi ingen ting om på denne bloggen!

Putin fulgte det opplegget som Sør-Korea og Singapore initierte. Russland oppfattet Corona som Spanskesyken v.2
Virket det opplegget? overhodet ikke.
Virker alt sammen i Norge (gitt at 95% ikke er smittet)? Logisk nei. Problemene kommer i framtiden.

Hva er konspirasjonsteorien i denne saken?

Presiser hva som er de nye løgnene her?

4 Likes

Når Steigan smører tjukt på om at Gates dominerer disse organisasjonene selv med minimale “eier-andeler” dokumenterer han bare sine gammelkommunistiske feiltolkninger av hvordan styring av virksomheter foregår. Artikkelen gir det forvrengte bilde av styrearbeid.
Og - løgnene på basis av hans forståelse, burde vel egentlig være unødvendig å kommentere.

Wikipedia forteller oss hvem stifterne av CEPI er

Formation January 2017; 3 years ago
Founders

Det forteller alt. Faktisk.no prater tull … på nivå med: -Men CEO kan gjøre som han vil

Mht. til Clinton Foundation, de mottok 1000 mill (kr) fra Putin. Men det er fortsatt Clinton’ene som bestemmer

1 Like

Kan du vise den for meg?

2 Likes

“She urged fellow political leaders to desist in any plans to compel citizens to surrender themselves to compulsory COVID-19 vaccination at the hands of the corrupt elite – whom she identified as the Deep State.”

Til Kjell108 og Forumet.
Her kan jeg underskrive på at Kjell108 er på rett spor med linken Deep State.
Da mener jeg at man lærer mye om Deep state fra den linken.
Takk til deg, for at du la den inn.
Dette er det bare å reise seg på stolen for.
Jeg har tidligere sett blandet drops fra Kjell108, men
her har han funnet bunnen i kaninhullet, en bunn som er dekket med diamanter.

3 Likes

Så unødvendig, at du ikke kan komme på noe annet enn den sedvanlige nedrakkingen? Du er nå et overfødighetshorn av ignoranse og manglende folkeskikk.

1 Like

Ha ha. Du skal ha for pågangsmotet