Nyheter MDTV Forum Om Doner

En planlagt provokasjon mot Russland i Svartehavet?

Men det var ikke det jeg skrev. Erling fortalte at han kunne forstå at noen mente Steigan var kjøpt og betalt, hvorpå jeg svarte:

Bra! Da er vi enige om at Olaf ikke er en betalt shill. Måtte alle komme til samme konklusjon, slik at det er rydda unna i hvert fall. Og ikke Steigan heller, han har hatt den slagsida der i 50 år.

Og jeg logger av for en stund nå.

Shills i dag er mest ute etter å ødelegge, og det er mye lettere å ødelegge enn å bygge opp. Når du har statsbetalte shills som har i jobb å ødelegge, og de fremdeles ikke får det til, er det ingen grunn til å tro at de er noe særlig flinke.

Jeg vet ikke om det er noe nyttig, men kom over dette :

Canadian Aid to Ukraine: Canada announces additional CAD 200 million in aid to Ukraine

FNs nazi resolusjon og hvem som stemte imot.

• In March 2014, Harper visited Ukraine to show support for the fascist-led coup which ousted the elected Ukrainian president, and to promote the new Ukrainian government which includes declared neo-Nazis and which has banned the communist party. No wonder Ukraine was one of the only three countries, along with Canada and the U.S., to vote against the 2014 UN anti-Nazi resolution.

FN resolusjonen ligger her :
http://www.un.org/en/ga/search/view_doc.asp?symbol=A/RES/71/179

http://www.un.org/en/ga/71/resolutions.shtml
og heter : A/RES/71/179 (of 19 December 2016)

“Combating glorification of nazism neonazism and other practices that contribute to fueling contemporary form of racism, racial discrimination,xenophobia and related intolerance”.

Her fortelles det at 3 land, Canada Ukraina og USA stemte i mot.

Stephen Joseph Harper PC (born April 30, 1959) is a Canadian economist, entrepreneur, and retired politician who served as the 22nd Prime Minister of Canada, from February 6, 2006, to November 4, 2015.
Canadian Prime Minister Stephen Harper has announced that Canada will provide additional support to Ukraine in the form of a second low-interest loan. The CAD 200 million low-interest loan is part of a broader package of international assistance which aims to help Ukraine’s newly elected government restore economic stability

Former prime minister Stephen Harper ( Canada ) has been awarded one of Ukraine’s highest honours.

Så er det en video til som viser fra 5.10 en marsj. med folk som skulle bistå politiet.
Den handler om USA støtte og Ukrainsk stabilitet.

Ser på det senere, GK!

Grått, nytt hår!

Godt nytt år, aford, og det samme til alle : )

Så er det en del 2, som vi som en nasjon med gassresurser bør kjenne til.

1. Dette er en bit av helheten som handler om gass, som igjen handler om industri og økonomisk utvikling i tillegg til geopolitikk.Det er for å bidra til et større bilde.Det var mye nytt, men jeg tror at gass er et nøkkelområde.

How is PUTIN isolating UKRAINE? - VisualPolitik EN

2. Russisk film om gass.

Nord Stream 2 Causes Panic! Poland Certain of Imminent Russian Invasion Upon Completion…

Ukraina avslører nå motivet bak hendelsen ved Kertsj
Voltaire Network | 17 décembre 2018
1997 ferdigstilte Ukraina og Russland en traktat vedrørende sitt vennskap som trådte i kraft i 1999. Dette dokumentet skulle fornyes automatisk hvert tiende år så fremt det ikke ble avvist av noen av partene.

I oktober 2018 bestemte Ukraina seg for å gå fra avtalen. Like etterpå ble Kertch-episoden arrangert. Videre ga president Petro Poroshenko sin administrasjon til oppgave å notere ned alle avtalene som hadde blitt inngått med Russland og identifisere de som skulle sies opp.

En av bestemmelsene i Friendship Treaty og utvidelsen i 2003 fastsetter at Azovhavet faller innenfor territorialfarvannene til Russland og Ukraina. Som en følge av dette kan krigsskip ikke komme inn i disse farvannene uten tillatelse fra begge stater. FNs havrettskonvensjon 1982 gjelder ikke i dette tilfellet.

Når traktaten og utvidelsen nå er opphevet, vil Azovhavet bli underlagt internasjonal lov, medregnet det ukrainske og russiske territorialfarvannet samt en internasjonalisert del av det. En følgelig konsekvens av dette er at NATO fartøy ikke lenger trenger Russlands samtykke for å komme seg inn.

Dette forklarer hvorfor NATO var involvert i forberedelsen av hendelsen i Kertch.

Oversettelse
Jostein Bjørkemo

Trump vil ut av Syria – djupstaten sier Nei

Kanskje dette er riktig, kanskje ikke? Jeg må være ærlig og si at jeg ikke har fulgt noe særlig med i denne saken. Jeg tar det for gitt at hvem som helst kan komme med løgn-historier her. Både Russland og Ukraina. De er i krig med hverandre. Det er av fulle barn man får høre sannheten - ikke krigshissere. Men som sagt; kanskje dette er riktig.

Men denne sida du linker til - Voltaire Network - går du god for den? Si et par ord om hvorfor den skulle være å stole på. For min del er jeg ofte lite imponert over såkalt alternativ media. Og denne sida (Voltaire) ser ut til å være et illustrerende eksempel på det. Bare wiki-artikkelen gjør meg mistenksom; de ble for mange år siden beskylt for å være i lomma på kinesisk eller russisk etterretning - uten at det i deg sjøl er noe bevis selvsagt. Så leser jeg om sjefen på Voltaire, en viss Thierry Meyssan. Han har jobbet for Russia Today (RT) og det russiske ukemagasinet Odnako. Odnako har russiske eiere, men 55% av aksjene har «Duke Level Offshore» fra Malta. Det er på Malta det skjer;) . Videre, hvis man skal tro Wikipedia på russisk; «Ifølge en rekke medierapporter ble organisasjonen av tidsskriftet assistert av lederen av presidentens administrasjon, Vladislav Surkov». (Fra den russiske siden om Odnako). Les om Surkov her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Vladislav_Surkov
Surkov er en interessant type; steinrik forretningsmann som har jobbet tett med Putin i mange år. Også kalt «Putins propagandaminister.»

Tibake til Thierry Messan. Det er sikkert lesere her som vet hvem han er, i og med at han har skrevet ei kjent bok om 9/11, der han ikke støtter den offisielle fortellingen, for å si det forsiktig. Men han har også andre konsåirasjonsteorier, blant annet at massakren i Beslan var CIAs verk, i den hensikt å destabilisere området for å få tilgang til oljereservene ved Kaspihavet. Han har også beskylt vestlige journalister på bakken i Midt-østen for å være amerikanske agenter.

Bare ordinær surfing i dag.
Jeg har egentlig ikke satt meg inn i det, men de to ordene må bli “Jan Hårstad.” Siden det var pga han at jeg fant det. Han henviste til en artikkel på den nettsiden. Tror kanskje han vet mer om akkurat det.
Så jeg har ikke undersøkt så mye som deg, men så dette han skrev i dag her, hvor han skriver mye. Jeg leser av og til hans kommentarer.Jeg syns han har en artig stil når han røsker tak i de i kommentarfeltet der , og forsøker å “klarne hjernen” på de. : “Frp-topp frykter venstreekstrem vold i Norge” Jan Hårstad i kommentarfeltet

Jan Hårstad
Utdrag :
Veteranen Thierry Meyssan skriver 4.1 på Voltaire.net at Natos “Gladio” forbereder en bølge av angrep i en del EU-stater. ( man kommer ikke riktig ved å klikke på Voltaire.net i kommentaren hans, men her voltairenet.org )
Så jeg prøvde å finne den artikkelen, men fant den ikke, og klikket på menyen der det stod “Norsk”, og da dukket det opp som jeg postet her.
Hvis du klarer å finne den artikkelen er det jo fint.

Finner ingenting, ikke på google-søk, og ikke søk på voltaire-siden på «gladio». Det nyeste som Thierre Myessan har skrevet om Gladio, er dette:

Har de tatt det bort?

Ellers ser jeg jo at det er masse stoff of den geopolitiske ståa og Ukraina på Voltaire. Det som er med sånne steder, i mine øyne, er at det selvfølgelig kan være fakta her. Men alt er pro-Russland. Det hender at Russland har rett! Men alltid? Glem det.

Så litt etter nå på artiklene som var datert 4.januar, og der lå det en som kanskje var den han mente, for han oppgav dato :
sansynligvis denne
Han skriver nemlig videre i kommentaren sin:
Madrid 11 mars 2004 og London juli 2005 holder han for å være etterretningsoperasjoner.
Det står om dette i artikkelen :
However, years later, we have revealed indicators that prove Nato’s responsibility in the attacks in Madrid on 11 March 2004 and London in July 2005.

Takk. Da er det i boks.
Her i artikkelen du fant , står det :
Nonetheless, we may remember that during the Cold War, the United States and the United Kingdom had created, in all of the allied states, a service designed to combat Soviet influence – without the knowledge of the national institutions. This system is known to historians as the stay-behind, and to the public by the name of its Italian branch, Gladio. All over the world, it was under the joint command of the CIA and MI6, via the World Anti-Communist League (WACL) [3], except for Europe, where it was connected to NATO

I artikkelen av 4.1 som handlet om Nato, står det om Stay behind, så han har sikkert bare tenkt høyt.