Nyheter MDTV Forum Om Doner

En planlagt provokasjon mot Russland i Svartehavet?

Som jeg sier selv, ja, det er selvfølgelig info som skriver seg herfra, med de mulige kilder og inspiratorer du nevner. Nei, jeg antyder intet, jeg viser til de mer enn antydninger som luftes her på redaksjonell plass, og forsøker forgjeves å få deg til å tro meg på mitt ord om at jeg er helt blank og åpen for mange muligheter, av rent prinsipp, fordi jeg ikke VET. Er det så umulig, mener du?

Og at du mener jeg er lost fordi jeg tillater meg å prøve å ha et ryddig forhold til det å vite versus å tro, og ikke bare er 100% uforbeholdent sikker på at du har rett og er enig med deg i alt, til tross for manglende egen førstehåndskunnskap, og derfor avviser alt Steigans i denne sammenheng kategorisk på dette tidspunktet, får være din mening. Det føles ikke spesielt lost, og jo mer bombastisk og foraktfull du blir, jo mindre lost føler jeg meg ved å klare å la være med det.

Men de premissene har jeg ikke lyst til å diskutere mer på, da jeg må bruke altfor mye av tida og tankene på å forsvare meg mot stråmannsargumentasjon, og jeg i utgangspunktet kom her for å takke deg for mye nyttige innspill. Takk for meg.

Beklager dette Aford. Er det en jeg respekterer og har sans for her på dette stedet, så er det deg. Jeg ser at det jeg skrev var litt spydig. Det var ikke ment spydig. Det er alt jeg kan si egentlig, uten at det høres for dumt ut.

Forstår du samtidig hvorfor andre kan mene at det er de som snakker positivt om Ukraina, som kan være kjøpt og betalt?

F.eks. innvandringsmotstandere, som ser på Putin’s Russland som den eneste statlige motstanderen mot Globohomos totale dominans. Om Russland skulle bli Globohomo, så ville ikke Polen, Ungarn og andre østeuropeiske land kunne si nei til folkeutbytte, og da blir det ennå vanskeligere å få stengt grensene i vest.

Får vi derimot en ny kald krig, så vil NATO måtte stenge grensene, da få er dumme nok til å ville dø for sine barns rett til å bli en hatet minoritet i eget land.

Jeg har vært med siden NATO tapte informasjonskrigen om Majdan, og det blir for dumt når du påstar at ukrainere ikke har forsøkt slik mobilisering og rekruttering. Alt som var av nasjonalistiske nettsteder ble bombardert med pro-Ukrainsk propaganda, hvor fokuset var at dette var en nasjonalistisk maktovertagelse som vi burde støtte.

Nå ble nasjonalistene i Ukraina hatobjekter hos resten av nasjonalistene, da vi er mer interessert i å få stengt grensene i Vest, enn vi er i fiendskap mot Russland, men det forhindrer ikke at vi vet at den nasjonalistiske bevegelsen i Ukraina er stor.

Takk, den er mottatt og akseptert, Erland. :slightly_smiling_face: Jeg logga av litt etter siste oss i mellom i natt, men det var aldri min plan å la deg stå igjen til ulvene! :wolf:

Takker for svar Erland. Skulle så gjerne ha tatt en diskusjon med deg og andre, om begreper som : Demokrati, Styring, Folkestyre, Konsensus, Diktatur, Enevelde, Despoti. Jeg komme nå til å forlate Steigan.no, som aktiv debattdelltaker, men vil følge med på nyhetene som legges ut på denne nettsiden. Jeg går nå inn i en forhåpentlig nyttig læringsprosess og kommer kanskje ut av den med ny kunnskap!? Kommer kanskje tilbake som debattant senere. Takk til alle, for lærerike og hyggelige meningsutvekslinger. :coffee:

På gjensyn, Hammer. Ser frem til det! :see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:

Tydelig at du ønsker å nedtone fascismen i Ukraina, men tallenes tale forteller en annen historie.

Valgresultat 2014:

1. fascistene i Svoboda 4,71 % 6 mandater
  2. Ny-nazistiske Høyre Sektor 1,81 %. 1 mandat (Dmitro Jarosj)
  3. Det radikale partiet m Oleh Lyashko 7,45% 22 mandater
  4. Selvhjelpspartiet til Andriy Sadovyi 33 mandater
    (adovyi er borgermester i Lviv og styrer med hjelp og støtte fra Svoboda)

Crimean sovereignty referendum 1991 - hele 94,3 % stemte for selvstendighet.

Under det vestlig-styrte opprøret ble de mest brutale fascistene ble satt inn mot den russisktalende befolkningen, fascistene gjennomførte voldelige angrep, tortur, drap og folk ble til og med brent levende under Odessamassakren. Myndighetene gjorde ingenting for å stoppe volden.

Etter denne voldsbølgen mot den russisktalende befolkningen, er det virkelig noen som tror at den russiske befolkningen på Krim ville si: Denne volden vil vi ha mer av, la oss bli en del av Ukraina.

Bare lurer… :slightly_smiling_face:

Til Hammer, aford og Erland: takk forgod dialog med dere. Mitt besyv med å delta i bloggen, er å forsøke å få nordmenn til å åpne øynene for at Ukraina ikke er noe nazi-infisert samfunn eller styrt av nazi ideologiske politikere. Når det er sagt, er det mye feil med det Ukrainske samfunn, og det kan knyttes til 2 faktorer: oligarkenes økonomiske maktovergrep og (derigjennom) korrupsjon. Ved siden av at Russland selv har gjort seg til en ekstern samfunnsfiende, så er oligarkenes og korrupte politikere, en definitivt like så stor intern samfunnsfiende. Og begge fiender tror jeg dessverre vi må leve lenge med. Men så kommer det gjennom et sett av påvirkningsagenter opp en 3. dimensjon i fiendebegrepet - konspirasjonsteorier og fake news, hvor nazist beskyldningene er toneangivende. Og dette blir så utrolig urettferdig overfor det Ukrainske samfunn. Vår dialog har vært god, i den forstand at den ikke har blitt overskygget av nazisme-diskusjon. Jeg kunne gjerne kommet med mye informasjon om hvordan disse løgnene har oppstått og begjærlig brukt av mennesker i vår vestlige verden. Men selv om man sprer slike løgner gjennom lenker som liksom skal pre dere å være sannhdtsvitner, så blir de ikke mer sanne av den grunn. Jeg har fulgt med og lest om hvordan soldater liv i Azov-bataljonen var, både før og etter at de ble en integrert del av det Ukrainske forsvar. Og jeg har lest grundig hva en av deres tidlige ledere, nå parlamentarikere (ikke lenger som repr. for Pravy Sektor, men i ferd med å bygge eget parti) Jarosch, har som politisk ideologi. Jeg vil vel definere ham som en mix av Ungarns Orban og Siv Jensen. Primært ønsker han ikke medlemsskap i EU eller NATO. Men å kalle ham fascist - Nei. Svoboda haraldri forfektet noe som helst rasehets. Men hvis dere definerer det norske Frp eller generelt alle antiglobalister som nazister: ja da er Svoboda nazistisk. Men det tror jeg vel ingen her i kommentarfeltet mener. Når Steigan snakker om nazistene i Azov, så har han rett når det gjelder den utskillte politiske delen av Azovs militære enhet. Men dette er en utrolig liten organisasjon som i dag teller noen hundre mennesker, og har overhodet ikke lenger noen kobling til den militære enhet (som nå er upolitisk). Hverken jeg eller noen jeg kjenner det eksakte antall medlemmer i denne politiske Azov-org., men prosentvis utgjør den en mindre andel enn hva den nazistiske organisasjonen i Skandinavia utgjør i Norge. Og de har heller ikke så hyppige demonstrasjoner slik de har i Norge. Derfor ber jeg politisk interesserte i Norge: fei for egen dør, før dere angriper Ukraina. Jeg kunne videre tilbakevist konspirasjonsteoriene om at USA / CIA stod bak Maidan-revolusjonen, men lar det ligge, da jeg har stjålet nok spalteplass allerede. Men som mitt nyttårsløfte: til de av dere som har interesse av å oppleve landet og forstå situasjonen, påtar jeg meg gjerne å være deres guide. Godt nyttår!

Olaf, Azov-brigadens forsvarer! :open_mouth:

Det er ikke bare Steigan som er bekymret for framveksten av fascisme i Ukraina, Kongressen i USA forbyr støtte til denne brigaden, og FBI har tiltalt 4 amerikanske statsborgere for å trent med Azov-brigaden, treningen radikaliserte de 4 rasistene fra USA. FBI`s tiltale vedlagt som pdf.

Selv Atlantic Council ser hva som skjer i Ukraina.

Nå må du slutte å skrive Olaf, jeg er drittlei nå…

Jeg stiller meg tvilende til at du kan klare det, da du ikke klarte å motbevise at Svoboda er nasjonal-sosialister. Om vi skal bruke den definisjonen av Nazisme som Vestlig media og politikere benytter, er stort sett alt i Ukraina nazister, da det i den vestlige tradisjonen er nok at du mener at Ukrainere eksister og har rett til et eget land.

Om du som brite, svensk eller norsk skulle mene at ditt folk eksisterer og har rett til å overlever som herrer i eget land, så vil regimemedia henge deg ut som en nazist, og om ikke arbeidsgiveren gir deg fyken, vil han også henges ut som en.

Johnny og Runeulv (hylekoret til Steigan) først: jeg har ingen arbeidsgiver. Dernest: dere har 0 forståelse for eller kunnskap om Ukraina. Så istedet for å legge inn lenker som er tatt ut av sin sammenheng eller hentet direkte fra Prizhogyns disipler, så kunne dere kanskje prøve å finne ut hvor på kartet Ukraina er. Dere må gjerne kalle meg for nazi-svin. Deres problem er egentlig manglende kunnskap om hva nazisme egentlig er. Slå opp i Wikipedia. Dernest - selv om jeg generelt ikke liker hestesko-teorien, så passer den definitivt på dere 2. Sauer som liker Night-hawks og Wagner Group har jeg lite til overs for. Men hylekoret til den imperialistiske despoten i Kreml har vel bilde av disse bandittgjengene over senga. Prøv å bli voksne før dere fortsetter å sakse RT-lenker. Og slutt å forsøple tråden vi fram til nå har hatt til nå i dette forumet

“du er drittlei”? Vel, jeg forstår at du ikke klarer å forholde deg til argumenter du ikke liker (som du ikke deler med Steigan). Men er ikke det et slikt forum er til for? Eller er det Putins menighetsblad? Hva gjelder kritikken mot Ukraina (som et nazi-rede) så har dere Ingen kunnskap om nazi-holdninger i Ukraina eller diss holdningene betydning for styring av politikken. Derimot sakser dere vilt fra personer som Lev Golonkin (emigrerte Ukrainer) og Russere, som ikke er representative for det Ukrainske samfunn. Men i motsetning til diktaturet i Russland får slike mennesker skrive hva de vil uten å bli straffet for det. Og hva neo-nazistiske holdninger - og atferd angår, så finner du det langt mer representativt i Russland. Du husker kanskje at Putin inviterte ultranasjonalistiske / fascistiske grupper fra hele Europa til konferanse i 2016? - grupper med klare brune holdninger. Og et slikt politisk lederskap er dere fascinert av. Og jeg kunne fortsette: hvorfor innkaller propagandaapprater til Putin hele den ledende pressen i Russland til månedlige møter for å utmeisle ny propganda, skjerme mot negativ kritikk av Putin, etc? . Hvorfor blir homofile banket opp uten at politiet reagerer? Og hvorfor er Putin den eneste statsledere som truer med atomvåpen? Er det et slikt styresett dere ønsker?

Synes du at du gjorde en god jobb med det svaret?

Jeg har ikke noe problem med at Ukraina er nasjonal-sosialistisk. Hva jeg har et problem med, er at de er alliert med Globohomo.

Du spør om jeg er fornøyd med svaret: nei, men jeg må jo bevege meg ned på ditt nivå, hvis du skal forstå. Enskjønt, så har jeg vanskelig for å tro at du vil forstå et land som Ukraina. Du kjenner ikke historikken, du har ingen innsikt i kultur og tenkemåte, og du forstår ikke hvordan det føles å leve i Europas fattigste land hvor nestekjærlighet er noe du kunne lære av. Du bruker begreper som nasjonal-sosialist og globohomo uten å vite noe om det landet du forsøker å karakterisere. Og jeg er faktisk usikker på om du i det hele tatt forstår hva begrepet globomo egentlig skulle karakterisere. Men uansett, jeg føler ikke for noen videre dialog med deg. Forutinntatte mennesker uten egen kunnskap gir ikke noe merverdi.

Du har vel strengt talt ikke forsøkt deg med noen dialog, da de som ikke er enig med deg, er uvitende Putin-troll.

Ellers så er det ikke noe nytt du gjør, da denne strategien var årsaken til at NATO tapte informasjonkrigen om Ukraina. Det er vanskelig å selge Russland som undertrykkeren til vestlige unge menn, når de får tutet ørene fulle om at det er de selv som er undertrykkeren i skole, arbeidsliv og i media ellers.

@Olaf, @runeulv, @Johnny m.fl., kan ikke dere finne på noe mer oppdatert underholdning snart? Noe vi ikke har sett så mye allerede?

Jeg føler meg som minst én av de to gamle kynikerne på balkongen i The Muppet Show, muligens begge, og den sketsjen hvor dere fyker rundt i manesjen og banker hverandre opp med demagogiske klisjéer om å være fiendens betalte shills, er bare last week:

Olaf beskylder Steigan for å være betalt av Putin, gutta her i kommentarfeltet beskylder Olaf og Erland for å være NATO-shills – og i skrivende stund får vi jaggu inn en telex fra Putin her, om at han mener Trump kan være en ukrainsk shill betalt av Mot Dag AS, og ingen ende tar disse fantasiene.

Enda alle må begripe at ingen av dere får betalt for dette. Det er dere ikke gode nok til å få, for mer klumpete og lite taktisk og smidig shilling har jeg sjelden sett fra denne balkongen. Nei, den der var morsom med en gang, men nå faller det liksom så steindødt på sin egen urimelighet at det er ikke det spøtt morsomt, ikke som satire eller noe lenger. Back to the woodshed og flikke på manus, nå.

Ja, også godt nyttår da, selvfølgelig! Makan.

Sånn der helt inkompetent vil jeg ikke påstå at jeg er.

Svensk regimemedia har f.eks ikke trukket det komplett ut av ræva at internasjonale nasjonalister har en mobbekampanje mot dem.

NATO har ikke panikk sånn helt uten grunn heller, da det er sant at de tapte informasjonskrigen om Ukraina. Hva som ikke er sant, var at det var magisk Russisk propaganda som gjorde at de tapte, og ikke et hjemmegrodd opprør mot Globohomo.

Edit: Hvor har du det fra at betalte shills er flinke? Du kan droppe resten av posten min, men jeg er nysgjerrig på hvorfor du tror dette?

Neida, du har aldri vært helt borte innen det du driver med, du - enten man symper med dette eller ikke, det skal du ha - men dersom du mener Olaf har andre oppdragsgivere enn seg selv, er du ikke like god til å vurdere andres ståsted og motiver utfra variabler og nyanser i deres språk og selviscenesettelse. Men jeg tror jo ikke du tror det, det er derfor jeg karakteriserer dette som demagogiske klisjéer.

De burde være flinke nok til ikke å bli spot’a av dere med en gang.

Men jeg ser hvor dette bærer. Er de vanskelige å spotte, beviser det ikke annet enn at de er flinke. Er de lette å spotte beviser det at de er tilstede. Conf. bias.