Nyheter MDTV Forum Om Doner

En irrelevant tråd med valgfritt tema

Som det kommer fram i denne tråden, er det behov for noen flere tråder man bare kan snakke om altmulig som ikke er tema for tråden. Men det som er fint her er at du kan si hva du vil, irrelevant av hva som er trådens overskrift. Eller i dette tilfellet er det jo det som promoteres av trådstarter! Sett i gang.

2 Likes

Eksempel på på tråder som man ikke trenger å diskutere

"Hent soldatene hjem fra Irak snarest"
Alle vil være enige i det.

Iran ga Trump et signal han måtte forstå
Sikkert rett det også. Skal vi diskutere det?

Her svarer Alike
Min følelse er at 2020-tallet blir USA og vestens nedgang som Imperium.

Det blir en stor diskusjon, som vil omfatte alt mulig, økonomi, dollar, petrodollar, militær styrke, presidentvalget i USA, konflikter USA-EU …

Det fleste fakta trengs ikke å diskuteres. Fakta er fakta.

Men det vanlige er at kommentarer er full av ideologi på nivå: Jeg mener Stalin gjorde alt rett. Når ideologi fremmes blir det tema for uenighet.
steigan.no er full av ideologiske antagelser. Ikke bare på steigan.no, Søreide og Frank Bakke-Jensen er full av ideologiske fordommer. NRK blir en flom av svada.
Selve formatet for rapportering av utenrikshendelser, med å spørre en korrespondent: Hva mener du er årsak? … legger opp til at nyhetene skal bli ideologisk svada hver dag

Disse er lette å diskutere da… mange nok er uenige med dette. Dessverre. Proppfult av anti Jihadister og andre typer som mener alt USA og spesielt Israel gjør er rett.

Trådene som har et tema bør jo diskuteres innen tema, det er vi vel enige i? Det blir litt for rotete hvis det skrives 10 innlegg om tema, og 30 som er for og mot argumentasjoner som ikke ligger under hovedtema. Hvis noen kommer som ny inn i tråden vil de bare lukke den automatisk og ikke engasjere seg, for det er nærmest umulig å finne igjen trådene med trådstarters tema!

1 Like

Iran ga Trump et signal han måtte forstå

Her svarer Alike
Min følelse er at 2020-tallet blir USA og vestens nedgang som Imperium.

Det blir en stor diskusjon, som vil omfatte alt mulig, økonomi, dollar, petrodollar, militær styrke, presidentvalget i USA, konflikter USA-EU …
Alike legger her opp til en annen diskusjon enn hva oppslaget dreier seg om.

Jo men det handlet jo om Trump og USA’s evne til å svare, eller i dette tilfellet bruke deres militære for å ødelegge andre eller skremme de fra å ta igjen… er helt klart svekket. Og det er svekket en god stund nå… og det har begynt å vises… ergo, jeg spår deres nedgang svært raskt.

Da trenger ikke alle andre å kommentere nettopp dette. Men fortsette med tema på tråden. Skjønner?

DVS da er det mitt og ditt ansvar at vi ikke sporer av for mye etter en slik “digresjon”, hvis det kan kalles det.

1 Like

Ritters poeng finner vi her

Trump hadde tidligere lovet en massiv gjengjeldelse dersom Iran skulle angripe amerikansk personell eller anlegg. Omgitt av sitt nasjonale sikkerhetsteam, måtte Trump slå fra seg den trusselen, vel vitende om at hvis han skulle angripe Iran, ville den iranske responsen være ødeleggende for både USA og dets regionale allierte,

Så hopper du til at mer skal ikke til for å ta ned det amerikanske imperiet? Da snakker vi om å tenke med fletta. Imperiet går ikke ned uten en krig eller sosial cataclysm

Nei det var som svar på kommentar fra AnneBrit. Om at USA kan bombe sønder og sammen hvem de vil og det er det eneste de er gode på. Når de ikke kan det lengre er det et sterkt signal om svakhet og overgivelse. Når var sist du så USA blir angrepet uten å gjøre noe(andre enn Israel)? Rart du ikke ser det, men greit at du er uenig.

1 Like

I toppinnlegget formulerer du prinsippet
Trådene som har et tema bør jo diskuteres innen tema, det er vi vel enige i?

Hvis man svarer på hva andre sier blir den meldingen man svarer på kontekst… hvilket jeg alltid har ment vil være tilfelle.
Når folk introduserer alt mulig som svar … får vi tilsvarende mange deltråder. Deltrådene kan bli himmelvidt forskjellig fra toppinnlegget. Enten kan de hå en rød tråd, eller så kan den røde tråden også mangle, slik vi ser med thormothr (med hans det har jeg ikke sagt … la meg presisere hva jeg egentlig mener …)
Tråden “Om naturvitenskapen og legevitenskap” dreier seg om å benekte hva han har sagt … med bunnlinje legevitenskap har ingen relasjon til Naturvitenskap

1 Like

Det er vel riktig. Og derfor er det fort gjort at man sklir ut helt av kontekst, hvis ikke alle parter tenker at det er best å trekke tilbake til tema når det begynner å skli ut.

1 Like

En like forbauset nyttårshilsen?

Eller: forblommet, forkommen, forhutlet, forbedret, forbasket, forarget, forsoffen, forbarket, forbeningsprossesert, forbigått eller forbilledlig …?

2 Likes

Prosedyrene for en rettsak forteller oss hva som er relevant eller ikke for en sak. Prosedyrene er på flere 100 sider. Her tror man at det er veldig enkelt å svare på, så enkelt at man kutter ut dommer også.

En laik da, for kølsvarte.

2 Likes

Da så, Laika!
Grattis med ny avatar, forresten. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg har en samling med ulike monkey puppets/ God’s own monkey, og nå var det dennes tur i ilden som avatar. :monkey: Grattis med din nye, gamle! :lock_with_ink_pen:

For øvrig er dette forumet i ferd med å bli det reneste galehus. :flushed:

– Laika

2 Likes

Aren’t we all? :monkey_face:

Sant nok. Og verden for øvrig. :crazy_face: :pill:

2 Likes

Jo jo, selvfølgelig. Gud elsker for eksempel også sultne negerbarn. Det er derfor han lager så mange av dem.

1 Like

Antyder De her at De er en spesielt utvalgt primat, Herr Provocatorix?
Eller at det ikke finnes noen Gud?

3 Likes

Ja. Noe i den retning.

2 Likes

En replikkveksling som kan bidra til refleksjon her, er følgende:

– Verden er uforståelig og grusom: Tenk på alle de millionene av uskyldige mennesker, ja, barn til og med – kanskje nettopp særlig barn, som konstant må gjennomlide de verste pinsler helt uforskyldt og ufortjent!

– Men det er da enda godt de lider ufortjent! Hadde de faktisk fortjent det alle sammen, var det jo i så fall da vi virkelig hadde hatt et helvete på jord.

2 Likes

Antyder De her at De er en spesielt utvalgt primat, Herr Provocatorix

Slik jeg ser det går disse barna i sirkel rundt oss

1 Like