Nyheter MDTV Forum Om Doner

En annan styrning av svensk hälso- och sjukvård är nödvändig

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/08/en-annan-styrning-av-svensk-halso-och-sjukvard-ar-nodvandig/

En jämförelse med andra EU-länder tyder på allvarliga missförhållanden inom svensk sjukvård. Några motsägelsefulla resultat kräver en djupare analys. Behovsbaserade ramanslag bör huvudsakligen styra sjukvården. Denne artikkelen er skrevet av Jan Halldin og Göran Dahlgren i Läkartidningen. Publisert på nytt på jinge.se som vi har lånt den fra. Sverige var en gang verdensledende med sitt…

Etter en årelang ørkenvandring, gjennom norsk helsevesen, er jeg fornøyd om jeg får dø langsomt.

Nei nei det kan jo ikke vare så dårlig. Ifølge Margot Wallström (valgtider i Sverige) så har Sverige en god økonomi og alt fungerer som det skal. Virkeligheten, Sverige lever på en økning i pengemengden (10%—15% per år ifølge vise riksbanksjef og de har kjøpt rundt 45% av sin egne gjeld om jeg husker riktig:) og er stein korrupt. Bra artikkel men man blir trist når man innser hva som komme skal.

Sosialdemokratene i Sverige har som her kanskje mistet fagbevegelsen som sponsorer og nå går det som det går… Kan jo vare en av årsakene…

Toget som kjør rett utfør stupet…
Valg som sagt og ordet konkurs er mer riktig. Men høyre religionen er ikke løsningen. Den er 100% sikker. Expressen = msm men interessant at de skriver noe negativt om den økonomiske situasjonen i Sverige. En hersker strategi som etablissementet kjør er jo illusjonen om normalitet og evig tilvekst.

<<Va fan håller dom på med . . . . >>

Her er tre stykker som synes det går så forrtreffelig bra med Sverige at de ønsker å bruke landets økonomistyring som eksempel for oss. Svenskene går foran, kan man si, men hva med hjernen?