Nyheter MDTV Forum Om Doner

Elling Borgersrud: – Steigan.no er blitt en rasistisk blogg som ødelegger for venstresida. Her er hvorfor

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/07/elling-borgersrud-steigan-no-er-blitt-en-rasistisk-blogg-som-odelegger-for-venstresida-her-er-hvorfor/

Rapperen Elling Borgersrud gikk ut i sosiale medier og erklærte at «Steigan er ikke kommunist, men rasist» og «steigan.no er rasistisk». Vi henvendte oss derfor til ham og oppfordret ham til å begrunne disse standpunktene i en artikkel på steigan.no. Dette er hans bidrag. Sjefredaktør Pål Steigan svarer Borgersrud i en annen artikkel her. Av…

1 Like

Jeg er dundrende lei av at noen folk på venstresiden beskylder andre for rasisme , antisemittisme , bare en piper en liten kritikk av jødenes religion.
Hvor er det blitt av religionskritikken , som marxister og kommunister var så kjent for i hine tider ?
Nei , nå er det å gaule rasisme blitt nymotens for å dekke over andre problemer .
Akkurat som Marx advarte at religon er blitt ‘Opium for Folket’…

En annen ting er at de hele tiden insinuerer at kritikk av jødedommen , eller annen religion, stammer ifra nazismen , og hvis en er kritisk til religionene er en automatisk assosiert med nazismen.

Dette er så hinsides uhistorisk og tendensiøst at jeg finner ikke ord .

Har de satt seg inn i tingene ?
Hva med Stalin ?
Hadde han problemer med jødene ?
Hva gikk disse problemene ut på ?
Det gikk ut på at Stalin mente at jødene hadde en globalistisk agenda , og at de rottet seg sammen hos Trotsy imot han.
Hva gikk trotskismen ut på ?
De ville ha verdensrevolusjon , mens Stalin stod for en nasjonal-bolsjevikisk linje og mente at kommunisme i ETT land gikk ann.

Dette var det konflikten gikk ut på .
Vi hadde Moskva-prosessene der denne konflikten kom tydelig fram.

Da Stalin hadde kjempet i andre verdenskrig hadde han gjort ‘jobben’ sin .
Etter det ble alt gjort for å avsette han .
Til slutt vant trotskistene fram og kommunismen falt rundt 1990.
Da hadde trotskistene allerede etablert seg i Washington gjennom de neo-konservative , og fortsatte agiteringa for verdensrevolusjon og kaos .
Vi ser resultatet.

Jeg sier hvis , hvis , det kan spores noe antisemittisme på venstresida , så stammer det ifra Stalin OG OVERHODE IKKE FRA NAZISMEN !!

Det må bli slutt på lettvinte beskyldninger og skittkasting !!
Folk må gjøre leksa si . TENKE , og reflektere , og komme frem med noe som har substans !!

5 Likes

Antisemittisme har sin årsak i jødisk oppførsel ovenfor ikkejøder.
jews

4 Likes

Eneste grunn du er her og angriper Steigan og hans lesere er å drive PR for deg selv. Så kom av den høye hesten din. Men jeg gir deg ære for å ha fått meg tilbake til kommentar siden som jeg forlot etter at en samtale jeg hadde med noen her inne ble vingeklippet selv om ingen av oss to sa noe som kunne oppfattes som støtende. Etter at du postet våset ditt skjønner jeg imidlertid hvorfor samtalen ble stusset som vingene på en hane. Det er for å hindre at tosker skal kunne legge frem angrep som ditt.
Så takk for at du brakte meg tilbake som kommentator.

4 Likes

Hvordan tjener jeg på det?
evil white male

2 Likes

Ikke du, kjære deg. Den såkalla rapperen som angriper Steigan

2 Likes

Godt sagt Birgitta. Den Elling prøver bare å skape PR for egen del og snakker om ting han ikke skjønner.

2 Likes

Den “kommunistiske” rapperen får sitt livsopphold betalt av EMI
" EMI was once a constituent of the FTSE 100 Index, but faced financial problems and US$4 billion in debt, leading to its acquisition by Citigroup in February 2011.[7][8] Citigroup’s ownership was temporary, as EMI announced in November 2011 that it would sell its music arm to Vivendi’s Universal Music Group for $1.9 billion and its publishing business to a Sony/ATV consortium for around $2.2 billion. Other members of the Sony consortium include the estate of Michael Jackson, the Blackstone Group, and the Abu Dhabi-owned Mubadala Development Company. EMI’s locations in the United Kingdom, the United States, and Canada were all disassembled to repay debt, but the primary head office located outside those countries is still functional.[9]

EMI is now owned by Sony/ATV Music Publishing, the music publishing division of Sony Music which bought another 70% stake in EMI Music Publishing"
Sony ledes nå av Doug Harris. Som også tilfeldigvis er av samme opphav som Soros som Gorgersrud mener er utsatt for et komplott av antisemittisk konspiratører. Lett å bli forvirret

5 Likes

De begynner å bli desperate. Fantastisk hvor redd de er Steigan og alle som skriver for ham.
HEIA STEIGAN!

4 Likes

Dette er en gammel tradisjon. Si noe negativt om jøder og en myriade av folk settes i sving for å stoppe dette. Dette kan sees i sammenheng med de problemene Steigan har på facebook og med faktisk.no. Dukker sikkert opp annet på veien også

5 Likes

De gjør det selvfølgelig i antirasismens og ytringsfrihetens navn, disse ildsjeler. Det er fordi de er så mye bedre enn alle andre. edit: i egene øyne. Det skulle stå i egene øyne

2 Likes

Ja , de vet ikke at kommunismen har en nasjonal variant gjennom Stalinismen.
De tror at all nasjonalisme kommer fra nazisme . Det er helt feil.
Det er jo egentlig greitt at vi får en debatt om dette .
Stalin har jo blitt så demonisert til det ukjennelige at folk vil ikke ta i han med en klypetang.
Trotskismen har blitt sett på som bedre , men det er helt satt på hodet.
Alt som Stalin stod for , bortsett fra det han gjorde under andre verdenskrig , har blitt demonisert nettopp fordi han kjempet mot et visst folk og deres agenda.
Alt han sa og gjorde har blitt fortrengt , men sannheten er at vi kan takke han for at troppene trakk seg ut av Finnmark .
Stalin ville ikke regjere hele verden , noe som Trotsky ville.
Stalin ville ha sin del av Europa , det er sant , og han stod ved avtalen .
Den globalismen vi ser i dag er en arv fra Trotsky.
Sammen med imperialistene kjemper de side om side for et verdensrike.
Det er bare tull at Trotsky var anti imperialist .
Han solgte skjorta si for den overordnede plan .
Trotskistene går sammen med superkapitalistene for ‘en bedre verden’…
https://robinwestenra.blogspot.com/2015/12/neoconservatism-and-trotskyism.html#:~:text=The%20irony%20of%20course%20is%20that%20Neoconservatism%20is,across%20as%20more%20palatable%20to%20the%20American%20public.

4 Likes

Jeg klandrer vår undervisningsetat. De godtar kun en versjon og den er forfalsket for å tilpasse seg den agenda vi vet finnes. For det klandrer jeg våre korrupte politikere som ikke har mot til å stå for vår og våre ungdommers fremtid. De kun meler sin egen kake så de kan ende opp i FN eller NATO og tjene grovt. Vi trenger et nytt system som hindrer at priviligerte kommer til makta. Heller ha arbeidsfolk som vet hva realitet er enn pomper men det kommer nok ikke til å skje for de vet hvordan de skal beskytte seg selv og sørger for at slektninger kan ta over.
edit: nydelig artikkel. Tusen takk for linken :hugs:

4 Likes

Ja , jeg mener de problemene som oppstod i Sovjet var at Stalin begynte å få problemer med at mange jøder , ikke alle , ville bruke den russiske revolusjon til å spre en verdensrevolusjon gjennom trotskismen.
Han forstod vel at dette var galimatta , og forsøkte å stoppe det.
Trotsky påroper seg å være for fred , men en kan jo tenke seg det oppkoket hvis dette skulle spre seg til hele verden .
Nå ser vi jo en snev av dette etter at kommunismen fall i Sovjet .
Verden er mere ustabil enn noen sinne.

Jeg blir forbannet når jeg tenker på hvordan vi ble feilinformert i Vesten under Moskva -prosessene.
-Folk ble arrestert uten at de hadde gjort noe galt…De innrømmet at de hadde gjort noe galt enda de ikke hadde gjort noe…Folk ble arrestert uvilkårlig…osv.

Virker kjent ?

Årsaken at kommunismen falt var at en viss gjeng ikke var fornøyd med utviklingen og arven etter Stalin .Den jobbet ikke for et visst folk lenger , men for det russiske folk…

Det var IKKE folket som gjorde slutt på kommunismen i Øst-Europa !!

2 Likes

Jeg blir ganske oppgitt over Borgersrud. Det er dessverre et problem på venstresiden med folk som han og Radikal Portal-typene som ikke har fulgt med i tiden. De er livredde for å diskutere innvandring f.eks. Borgersrud kan ha gjort stor skade på steigan.no.
Hvis jeg skal si meg enig i noe av kritikken hans er det at steigan.no kan bli for ensporet iblant og for fokusert på å ta anti-mainstream-standpunkt. Nå er nok mye som skrives her en motvekt mot mainstream media, så man tenker kanskje at det blir unødvendig å f.eks. understreke problemer med dagens Russland når det gjøres så mye andre steder allerede. Men jeg tror nettstedet kunne tjent på å være klarere når det gjelder problemene i Russland, som ett eksempel.
Påstandene om at Steigan er rasist er helt grunnløse og temmelig ødeleggende.
Det at folk som Lysglimt Johansen er enig med noe av innholdet her tolker jeg bare som at annerledestenkende blir presset ut i periferien. Når man har få venner og folk som er villig til å lytte på deg, søker man andre som ikke tas inn i det gode selskap.
Jeg håper at Borgersruds barnslige angrep ikke ødelegger for mye for steigan.no.

2 Likes

Nope- det har dere forlengst klart uten. Takket være kortslutninger som denne her.
Dette var ingen velykket battle-rap. Men så er vel heller ikke oss du henvender deg til? Men de som leser like dårlig som deg selv.

2 Likes

Jeg sleit med det samme - på åtti-tallet. Jeg fant at jeg led av en slags omvendt rasisme, der jeg ikke klarte å skille mellom rase og person/kultur-konflikt. Det fikk temmelig katastrofale konsekvenser.

2 Likes

I min første kommentar på Steigan skrev jeg at jeg leser nettsteder på både “rød” og “blå” side. Er det mennesker som meg, en søkende og grublende person, som “ødelegger” for Steigans renommé?
Merker meg forøvrig at Borgersrud ikke nevner de horrible krigene i Syria og Jemen.
At kvinner i Iran blir fengslet og pisket for å kaste et påtvunget klesplagg.

Hva rasisme er lærte jeg av min "mentor"Bob, tidligere bandeleder i Harlem. Vi var en gjeng gutter og jenter som spilte basket sammen i New York. Ung og spretten hoppet jeg ballen opp i kurven, mitt lag ledet. Plutselig ble jeg angrepet bakfra og gjort spilleudyktig. I ren refleks svirret jeg rundt og klabbet til angriperen. Da jeg så det var Bob stivnet jeg og forventet juling. I stedet så jeg en gapende bølle som bare stirret stort på meg. Hans forklaring kom etterhvert: Du er den eneste hvite som har reagert normalt på min oppførsel. Mange og lange samtaler senere hadde han lært meg hva rasisme er, at det verste var overbærende (og nedlatende) “forståelse”.
Jeg spør ham stadig til råds, han er blitt med meg til Norge, sitter på skulderen min.

3 Likes

Elling, du har dessverre helt rett. Og som å understreke poenget har vi kommentaren fra den åpenlyse nazisten “Runeulv”, som etter en liten “tenkepause” for åpenlys holocaustfornektelsespropaganda, er tilbake for fullt, med nøyaktig det samme budskapet. Jeg har over lengre tid forsøkt å ta til motmæle på forumet her, og det skal innrømmes at det for en med kverulantisk legning som meg har vært underholdende, men tendensen du peker på er såpass overveldende at jeg lar meg overbevise om at strategien med å erklære dette som et rasistnettsted, og dermed holde seg unna i det videre, er mer formålstjenlig.

3 Likes

Her begås den vanligste feilen på “venstresiden”, festtale-ord som solidaritet og kampkraft blir slengt rundt uten at avsenderen forstår hva han snakker om.
Solidaritet med hvem?
Man må være solidariske med folk som har samme interesser, hvis ikke fungerer ikke solidariteten.
Slik “venstresiden” fungerer nå i dag er det meningen at man skal være solidariske med øvre middelklasse og deres konstante klasseforræderi.
De regnes som en del av arbeiderklassen, selv om de fleste av dem aldri har tatt i et ærlig arbeidsstykke. Elling Borgersrud er av samme ulla, han har heller aldri vært en arbeider og kommer aldri til å være en del av arbeiderklassen.
Kampkraft? Det blir fullstendig meningsløst å snakke om kampkraft på “venstresiden”, og i “arbeiderbevegelsen”. Den finnes rett og slett ikke lengre, raseringen av arbeidsmiljøloven i 2015 beviste det en gang for alle.
Elling Borgersrud og miljøet han tilhører vil kaste ut Steigan fra “det gode selskap”, det blir vanskelig for Steigan er nemlig det gode selskapet.
Jeg har fulgt steigan.no fra det var bare en blogg i sin spede barndom til nå når den er blitt en fullverdig nyhetsside. Det er bare en konklusjon å komme til, steigan.no er en uvurdelig kilde til nyheter og debatt i Norge og verden forøvrig.
Dette amatørmessige forsøket på å kansellere steigan.no og alle lesere og støttespillere, kommer til å havarere fullstendig.
Og bare for å ha det sagt, at skitne kapitaleiere har rottet seg sammen mot hele verdens befolkning er ikke høyreekstrem propaganda. Det er et faktum. At de støtter innvandring for å få tilgang på en evig kilde til lavtlønnede arbeidere er heller ikke høyreekstrem propaganda. Det er et faktum.

7 Likes