Nyheter MDTV Forum Om Doner

EAT-dietten vil føre til avvikling av store deler av norsk landbruk

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/eat-dietten-vil-fore-til-avvikling-av-store-deler-av-norsk-landbruk/

Et kosthold etter EAT-modellen vil bety at store deler av vår matproduksjon må flyttes utenlands, ifølge en ny rapport. Mye av det arealet vi legger brakk i Norge må skaffes til veie i utlandet for å produsere maten vi trenger. Dette skriver Forskning.no og fortsetter: «Den globale plantebaserte dietten som ble lagt frem av EAT-kommisjonen…

4 Likes

Kontrollen med det vi spiser vil kombineres medmedisinske data - slik at de kan avgjøre hvem som er de mest nyttige EAT-erne. Og hvem som kan brukes som donor.
Spørsmålet er hva de kan bruke Norge til når det har grodd igjen, om vi ikke blir utstyrt med ryddesag sammen med borgerlønna - basert på vår biologiske og sosiale verdi.

1 Like

EAT-dietten er blitt lansert av EAT-kommisjonen som en angivelig perfekt global diett med en detaljert beskrivelse av daglig matinntak i gram for ulike matvarer innenfor strenge rammer.

Hovedbudskapet er at melk og kjøttprodukt delvis eller helt skal erstattes av vegetabilske varer som skal dekke behovet vårt for protein, energi og essensielle fettsyrer.

Dietten består i hovedsak av belgvekster, nøtter, planteoljer, grønnsaker, korn eller ris og uten eller eventuelt med litt kjøtt.

For meg virker denne dietten genocidal. Hvorfor blir et medisinsk spørsmål. Lavfettdiett fører til fedmeepidemi

Plantebaserte produkter

sukker (usunt)
 kornprodukter (usunt)
 soya (usunt)

Animalske produkter

egg (sunt)
bacon (sunt)
gressforet kjøtt (sunt)
smør (sunt)

BASF nevnes i artikkel,tidligere IG farben. https://constantinereport.com/the-empire-of-i-g-farben-chapter-two/

1 Like

Coca Cola blir ikke usunt fordi om Coca Cola produseres med barnearbeid i Thailand, og barn som hopper ut av vinduet.
Egen helse er for viktig til at den kan ofres fordi man ikke vil støtte Coca Cola eller lignende merker.
Jeg bruker en komputer som er laget av et multinasjonalt firma, jeg kjører bil som er laget av et multinasjonalt firma osv.

EAT-dietten sier jeg er genocidal.
Det gjør meg lite om all norske sauebønder må gå på NAV, bare butikkene kan tilby gressforet sau. Det er det siste som kroppen min reagerer positivt på, gressforet kjøtt.

BTW. Bare 1500 jøder ble skutt i IG Farben Auschwitz (nazipartiet var full av jøder), mens Nordahl Grieg og de pilotene bombet 50.000 jøder til sykdom og død i Auschwitz

Det er akkurat det den globale storkapitalen er ute etter, de vil ikke ha små eller mellomstore gårder, de vil samle alt i enorme gårder som drives som industrilandbruk, der hvor det er best klima for det. Da får de lagt ned bygde-Norge, og yngre flytter til byene som globalistene vil.

Som agro-business kartellene vil, de vil at befolkningene skal være avhengig av deres mat-distribusjon, til deres markedspriser.

Mat er det ene av to eksistensielle ting mennesket må ha, det andre er vann. De de ønsker er å ha total kontroll over produksjon og distribusjon av mat, for maksimal profitt. Og de kjøper opp alt av drikkevannskilder og vannverk over hele verden i en rasende fart. Noe av betingelsene den globale storkapitalens IMF og Verdensbanken har for at land og stater får lån, er at drikkevannet og matjord blir gjort tilgjengelig for utenlandske investorer, les agro-selskapene.

All ferdigmaten med for mye salt, for mye feil fett og kunstige sukkererstatninger gjør mange syke, til glede for de enorme multinasjonale legemiddelselskapene. Som også eies av de samme som eier de enorme multinasjonale agro-selskapene.

Deres politikeres beslutninger som de dikterer gjør at den globale storkapitalen snart har kontrollen på også det eksistensielle for mennesket, mat og vann. Drikkevann og dyrkbar mark må være folkets eiendom, og da må vi ut av EØS/EU, TTIP etc og si nei til alle overnasjonale avtaler som storkapitalen har pønsket ut for å få kontroll over landressursene, og vi må øke Norges selvforsyningsgrad av mat så langt det er mulig.

2 Likes

Sykehusmat (mat på offentlige institusjoner - det blir flere hundre tusen i Norge … det er offentlige institusjoner i alle kommuner)
følger:

-Ikke gi dem mye salt
-Ikke gi dem mye fett. La dem få plantemargarin på brødet til daglig - gjerne lettmargarin
-Gi dem helkorn og tilsvarende brødtyper - rett fra REMA
-Gi dem saft istedenfor vann, gi dem syltetøy, gi dem vafler og kaker til kaffen
-De trenger ikke vitaminer i tillegg

Nå har jeg nettop formulert oppskriften for

skei-grande-solberg-jenssen

Gjenta samme oppskrift og du kan regne med diabetes, hjerteproblemer, kreft og utlagt tarm.
Det hjelper ikke med egen trener heller.
Det hjelper ikke med 45 minutters mosjon per dag.

Interessant artikkel.
Min vurdering:
Siden vi lever i ett hologram der alt finnes i alt, vil også storkapitalen måtte være med på endringen som kommer til ett plantebasert kosthold. Siden storkapitalen profiterer på alt de kan ut i fra sin natur, vil de også gjøre det innen denne muligheten.
Jeg ser det som positivt at samfunnet går over til mer plantebasert kost, da en i stor grad er det en har spist, og animalsk kost gir mer aggresive, spekulative mennesker. Det er enklere å oppnå fred, balanse og hensyntaking med plantebasert kost. Se til dyreriket, og en ser hvilke arter som spiser hva og har hvilke egenskaper, hvilke arter som har fredlig sameksistens, hvilke arter som lever som pirater som har rottet seg sammen.
Det norske landbruket må bare omstille seg, og det er på tide.
Jordens menneskekultur utvikles enormt fort for tiden, og det trengs om bærekraft skal nås. Dette er en veldig positiv endring. Tyngdepunktet av menneskelig bevissthet må heves til ett nivå av å ta ansvar, og det oppnås ikke ved ubevisst kjøttspising.

Tradisjonell mat funker. Men da snakker vi om økologisk jordbruk. Idag vil samme kosten gjøre oss syke av mangelsykdommer.

Hva som ikke er tradisjonell mat
-hvete (ELH - en lang historie)
-margarin og soyaolje (ELH)
-pasteurisert melk (ELH)
-moderne gris/kylling (ELH)
-brus (ELH)
-lettprodukter (ELH)
-kjeks (ELH)
-ferdigmat (ELH)
-plastembalasje (ELH)

Sikringskost er nettopp å få i seg kjøtt som spekepølse / bacon / lam og får
Egg er og sikringskost
Så kommer fett ---- MASSE, slik som eskimoene

Planteoljer ligner på smør … med det blir den billige sorten … nærmest uspiselig

"og det oppnås ikke ved ubevisst kjøttspising"

Skaldeman forteller at han bestemte seg for å spise seg ihjel. Da så han ut som Erna Solberg. Men der trynet han. Uansett hvor mye iskrem og fett hans spiste … han klarte ikke å bli sykere…
Han skjønte at legene hadde lurt han trill rundt
Hvis man ikke klarer å bli tykk med å lefle i seg et tonn med fett og hamburgere … da er det påtide å saksøke legen

1 Like

Bare om du sitter på ræva. Har man en fysisk aktiv jobb, kan man nesten spise hva som helt, så lenge man får nok animalske proteiner.

Ellers så blir ikke EAT-dietten noe av, da folk blir stygge av å være veganere, mens det går greit å bare spise animalsk føde uten at man blir stygg og feit.

Som agro-business kartellene vil, de vil at befolkningene skal være avhengig av deres mat-distribusjon, til deres markedspriser.

Jeg er i det store og det hele enig i det du sier, men når det gjelder setningen over vil jeg påstå at vi er der forlengst. Hvem kan i dag med hånda på hjertet si at han/hun ikke er avhengig av matdistribusjon helt utenfor vår kontroll? Dette er jo ett av de områdene hvor vår kultur har endret seg mest på bare noen få generasjoner.

1 Like