Nyheter MDTV Forum Om Doner

Dystopisk skamkampanje fra klimafryktprofitør

“Every great cause begins as a movement, becomes a business, and eventually degenerates into a racket .”

Og dette gjelder miljøkampen også, når de hadde fått ryddet opp i den forurensningen som det var “lett” å få ryddet opp i.

Da har du ikke tatt høyde for hvordan resirkulerings-industrien opererer. Det finnes knapt en bransje som det er lettere å vaske penger gjennom. Mye bedre enn i serveringsbransjen, der alkohol er den sentrale varen. Med det kontrollregimet som følger.

1 Like

and eventually degenerates into a racket

Du er sikkert for ung til å ha hatt kontakt med gammeldagse skraphandlere. Det er ikke noe “eventually” med det.

1 Like

Nei. Jeg har sett de bukke under, en etter en, etterhvert som masseproduksjon gjorde ting så billig at folk heller kjøpte nytt.

Sist gang jeg leverte kobber, så var det kun penga inn på konto. En tusenlapp fikk jeg for å ha tatt med meg kobberrør i åresvis fra diverse hus jeg hadde pusset opp, så det lønner seg egentlig ikke.

1 Like

Noen av dem priser seg helt ut. Sist gang jeg var på hogger`n skrudde jeg løs et bilbeltesett og måtte betale 500 kr. for det. Jeg klaga men det hjalp ikke og jeg måtte ha det der og da. På Ebay f.eks får man nye til 2-400 kr. Jeg går ikke til denne tullingen igjen med mindre jeg er desperat.

1 Like