Nyheter MDTV Forum Om Doner

Dystopisk skamkampanje fra klimafryktprofitør

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/01/dystopisk-skamkampanje-fra-klimafryktprofitor/

Av Christina Fjeldavli. Skal vi unngå dommedag i 2030, må naturen legges frem som offerlam. Glem Cayman Islands-skandalen som ble avslørt av TV2, glem den sosiale dumpingen i Bjerkreim. La oss hoppe bukk over opplyst offentlig debatt og stole blindt på Samfundets støtter anno 2020: vindkraftselskapene. Dette er, i grove trekk, hovedbudskapet i Norsk Vinds…

10 Likes

Var på kino med et yngre familiemedlem her om dagen for å se en barnefilm med 7årsgrense og det første kinosalen med småunger ble bombardert med var 10 minutter med propaganda om hvorfor det er helt nødvendig å rasere norsk natur med vindmøller og at dersom vi ikke er enig er man anti-miljø og skyldig i at jorda blir ødelagt innen 2030. Det begynner å bli vel drøyt.

6 Likes

Knakende godt formidla Fjeldavli👌Her er den egentlige klokka Try markedsfører for sine oppdragsgivere:

4 Likes

Man kan virkelig lure på hvordan et land slik som Tyskland skal klare å redusere sine CO2-utslipp nå som det nesten ikke lenger bygges vindmøller og overføringslinjer i Tyskland.

Hvis EU skal slutte å bruke norsk gass må det bygges noe slikt som 135.000 store vindturbiner i EU (eller i Norge). Skal all import av gass til hele EU stoppes kan det fort bli snakk om å bygge kanskje 500.000 store vindturbiner i EU. Er dette realistisk? Og hva gjør man når det ikke blåser og når solen ikke skinner?

Tyskland planlegger nå å stenge ned alle sine kullkraftverk (i tillegg til alle sine atomkraftverk). Den nye gassrørledningen Nord Stream 2 fra Russland til Tyskland skal nok brukes til å erstatte kullkraftverk (og også atomkraftverk) med nye gasskraftverk.

Det ser ut som man både i EU og USA helt har gitt opp å videreutvikle atomkraft teknologien (er det på dette vis en nyliberal og uregulert markedsøkonomi i praksis fungerer?) I Russland derimot bygges det nye atomkraftverk med bruk av ny teknologi, og det ser ut som man nå i Russland bygger atomkraftverk som brenner opp alt atombrensel (og altså slipper unna problemet med lagring av atomavfall). Russland forlenger nå levetiden til sine gamle atomkraftverk (bla på Kola) samtidig som man altså legger ned atomkraftverk i EU. Samtidig øker Russland sin eksport av gass til EU slik at det skal være mulig for bla Tyskland å kunne fase ut sine kullkraftverk og atomkraftverk. Ganske absurd må man kunne si.

Eneste løsningen for EU vil trolig være atomkraft og kanskje også bruk av dyp jordvarme. Alt annet vil kunne bli for lite, for dyrt og for dårlig.

https://enerwe.no/eu-ma-installere-135000-vindturbiner-som-er-210-meter-hoye-for-a-erstatte-norsk-gass/140261

3 Likes

Skal klimautslippene halveres innen 2030, er det fare for at verdens matproduksjon også kan bli halvert, for mye av fossilt drivstoff brukes til produksjon og transport av mat. En halvering av utslippene på bare ti år vil desimere verdens befolkning.

FNs troverdighet som en organisasjon til verdens befolknings beste, bør det stilles store spørsmålstegn ved etter at FN ble slått sammen med World Economic Forum. WEF er den offisielle organisasjonen til de over tusen største multinasjonale selskapene i verden, et ansikt utad til den globale storkapitalen. De bruker FN til sin egen agenda, bla kontroll og eierskap over over verdens drikkevann og matproduksjon.

FNs klimapanels vitenskapsmenn kommer stort sett fra privateide universiteter, og storkapitalen har forlengst inntatt styrerommene på vestens universiteter. At vitenskapsfolk tilpasser sine forskningsrapporter til storkapitalen skulle ikke komme som noen overraskelse.

4 Likes

Folk flest klarer ikke lengre å delta i denne debatten, eller noen andre for den slags skyld. Vi blir daglig bombardert i dystopiske hendelser, det brenner forsatt i Amazonas og resten av verden. Krig føres for profitt på flere kontinenter, barn lider, tyraner styrer og på TV heier alle på " the under dog". Folk flest klarer ikke holde fokus på den virkelig kampen! Imperialismen, og dens ødeleggende kraft. det finnes bare en måte å nå klima målet på vi slutte med konsumeringen, vi som forbrukere sitter på makten. dette gjeller også utdanning, sult og krig . Men ingen er i stand til å se det store bilde når vi hver eneste dag får servert en ny tragedie og en ny fiende. Det som Buffet sa vedr. klassekrig stemmer, det som kommer frem av EAT`s 10 bud og ikke minst WEF (World Economic Forum) sin rapport for 2018 er at de store selskapene eller Imperialistene som jeg kaller de, på ingen måte har tenkt å bremse voldtekten av planeten og folks friheter. det blir verre og når de nå skal belønnes for å skifte rettning mot “grønn” kapitalisme så blir det bare for dumt. At dette rettes mot barn er naturlig, det er de som er fremtiden. Og på skolen blir de foret med NRK supernytt og at miljøet har det vanskelig, så det er viktig at Mamma og Pappa (Mamma og Mamma, Pappa og Pappa og gud vet hva og gud vet hva) stiller opp å tar sin del av kaken. Jeg starter opp skalering av livet, mot mindre forbruk, mindre media, mindre plast, mindre penger, mindre bank, mindre av alt. ser etter et stykke land her tillands for på den måten å kunne være mere selvstendig. om det er andre som kunne tenke seg å bli med ta gjerne kontakt! (beklager at det ble litt mye i denne posten. Men vet snart ikke mine arme råd)

5 Likes

Synes da posten din er helt fin og en flott oppsummering av fakter. Ikke rart du føler avmakt. Det er jo nøyaktig som du sier.

4 Likes

Men den følelsen av avmakt har en har en vond bismak, det går jo mot at jeg ikke klarer å bry meg. Og da vinner de iallefall!
føler vi er flinke til å identifisere og snakke om alle verdens problemer men når skal vi starte å handle?

1 Like

“å se en barnefilm med 7 års grense og det første kinosalen med småunger ble bombardert med var 10 minutter med propaganda om hvorfor det er helt nødvendig å rasere norsk natur med vindmøller”.
Mercurial.
“Det begynte å bli vel drøyt for mange år siden. Det er bare mer opplagt nå. Ungene har vært siktet inn på veldig lenge”.
Mari.
Hjernevasken og indoktrineringen innrettet mot barn og unge enten det gjelder vindturbiner eller LGBTQ enten på NRK Supernytt eller barns sosiale medier er helt forkastelig, men hjernevask og indoktrinering fra tidlig av nærmest programmerer hva individet vil mene senere i livet. Det sås spirer og ideer som leder til standpunkter.

Den globale storkapitalen eier alt av MSM presse og media, og aldri har barn og yngre spesielt i den vestlige verden vært mer omgitt av media enn nå, 360 grader fra morgen til kveld, og dermed formes de mer av media enn utvikler selvstendige meninger, propagandaens mål.

Siden alle under atten år regnes som barn, burde markedsføringsloven som vist til i innlegget, blitt brukt til å stoppe dette, men når den globale storkapitalen står bak blir det ikke håndhevet.

4 Likes

Vi lærte vel på skolen at reklamen lyver, så også denne.

3 Likes

Jeg vurderer det samme. Jeg vil bare melde meg ut. Har også lyst til å kjøpe meg litt land ett sted der jeg kan være i fred sammen med andre som tenker på samme måten. Jeg ønsker meg ett sted der jeg kan leve fritt for stråling og der jeg kan dyrke maten min selv og der min datter kan løpe fritt rundt i naturen. Det er en drøm jeg har tenkt å oppnå.

4 Likes

Jeg holder til på Østlandet, Nittedal men har familien mot sør. tenker at landbruk og skog er foretrekke.

1 Like

Men atomkraft er vel egentlig heller ikke fornybar kraft, men avhengig av begrensede ressurser som uran? Stemmer ikke det?

3 Likes

Det begynner å bli en del mennesker som drømmer om dette. INK INKludert.

Jo det stemmer at atomkraft (uran, thorium etc) er en begrenset ressurs. Derfor kan det være gunstig å prøve ut i full skala å bygge kraftverk som bruker dyp jordvarme mens man fremdeles har andre pålitelige energiressurser tilgjengelig (slik som feks atomkraft).

2 Likes

Håp i sikte?

3 Likes

Kuuuult :smiley:
Her har virkelig Jehovas vitne noe å lære, ring Trym og lag en reklamefilm der Jesus kommer tilbake, ikke som et lam men som en løve som spruter flammer, svovel og ild over byer og barn som løper brennende rundt om ikke du gir alle pengene dine til Pastorene. send den før og etter barne TV.

Når er 51% av alle nyfødte i Europa ikke Europeere så de som ikke liker innvandring kan ringe Trym og få en reklamefilm med muslimer som løper rundt og voldtar med kniver og brenner små uskyldige barn i bur mens de flirer og ler og send den i beste sendetid, kan også sendes rundt til alle skoler i Norge. Vis en brennende klokke som teller ned fra 5 år om hva som skjer om vi ikke bygger murer rundt landet vårt. :wink:

For noen av oss var det åpenbart også lenge før 2030 ble nevnt, og lenge før Greta Thunberg var født, at “menneskeskapt global oppvarming” er en svindel som ble skapt for å gjøre de rikeste rikere og de fattige fattigere.

Dommedagsprofetier og skremselspropaganda er ikke noe nytt. Like sikkert som at Elon Musk hvert år kommer til å si at han er “tre år unna” å sende mennesker til Mars, er det at Greta Thunberg & Co. hvert år kommer til å si at vi er så og så mange måneder unna klimadommedagen.

Flere feilslåtte profetier:

3 Likes

Men atomkraft er vel egentlig heller ikke fornybar kraft, men avhengig av begrensede ressurser som uran? Stemmer ikke det?

Det er enormt med uran i havet, men mikroskopiske andeler per liter vann. Om det noengang lar seg utnytte vet man ikke nå. Det kommer an på hvor mye energi man må bruke for å få ut èn energienhet. Mennesket plukker alltid de mest lavthengende fruktene først.

Men thorium, hvis kan bruke det til atomkraftverk er lovende. I en gammel vulkan i et område utenfor Ulefoss ligger det kanskje så mye som 300000 tonn, men det er visst vanskelig å utvinne. For å sette det i perspektiv, til å dekke Norges strømbehov i ett år ville vi bare trenge 3-400 kg. Mao. ligger det mye mer energi i dette lille området enn hva vi noengang vil produsere av olje og gass på norsk sokkel.

4 Likes

Bra du bruker entall her, for den som først plukket, tok med seg så mye han kunne klare å beslaglegge.
Det er maktbasen for dagens hegemoner, og de vil gjøre alt for sikre at det fortsetter slik.
Jeg vil tilskrive CO2-skremselen i denne kategorien, og sannsynligvis også atomfrykten.

2 Likes