Nyheter MDTV Forum Om Doner

Donald Trump, et klassespørsmål

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/10/donald-trump-et-klassesporsmal/

Av George Chabert. På barrikadene i mai 1968 proklamerte Jean-Paul Sartre at «vold er det eneste som står igjen for unge studenter». Han håpet å bli fengslet som en revolusjonær frihetsforkjemper. Muligheten ble imidlertid avvist av president de Gaulle, som slo fast at man «kan jo ikke fengsle Voltaire». Dagens talsmenn for de gule vestene…

4 Likes

Dette er virkelig sant. Men den største synden Trump gjorde er å kritisere media. For er det en ting media absolutt ikke tolerer under noen omstendighet, er det kritikk. Da blir de helt rabiate. De selv står selvfølgelig fullstendig fritt til å kritisere alle og enhver, men media selv er fullstendig tabu.

Gule-vester opprøret er derimot det beste eksempelet på klasseforakt i verden i dag. Denne historiske bevegelsen er en ikke-sak og fullstendig dysset ned fra et samlet media utelukkende fordi demonstrantene er fra laveste klasse (lav utdanning, eldre, fra utkantstrøk).

2 Likes

Skulle gjerne hatt denne artikkelen på engelsk til mine eng. språkelige venner som jeg har svært mange av. De trenger denne…

2 Likes

Skjønner ikke hvorfor all skal klage på media.

Det er eliten som eier media og man må jo være skrudd vist man tror at de ville bruke mediene sine til å skrive om ting som vil sette dem selv i et negativt søkelys.

For eliten så er det ekstremt viktig å få knust alle de frie ekte mediene som Steigan, Resett mm så de kan kontrollere historien for å kontrollere folket.

Klarer de ikke å kontrollere informasjonen ut til folket så kan de heller aldri klare å kontrollere folket.

Solberg regimet har tatt store verdier fra folk og gitt til mediene som de kontrollerer for at de forsatt skal være lojale til regimet i såkalt pressestøtte.

Mao så betaler vi for vår egen hjernevask

Om man ikke ønsker å bo i et skrekkregime så må man gi så det svir til de frie mediene som informerer om hva som faktisk skjer i den virkelige verden, mens de andre drar deg inn i en eventyrverden der det meste er opp ned og du blir totalt kontrollert.

4 Likes

Redan för fyra år sedan (mars 2016) kunde man ställa dessa frågor, redan innan han var vald som presidentkandidat https://www.lindelof.nu/ska-vi-instamma-i-hetsen-mot-trump/

En fryktelig dårlig artikkel. Her er man kun opptatt av Trumps framtredelsesform og ikke hans rekord militærbudsjett for atomvåpen og atomdrevne Ubåter. Og planlegging.
George følger åpenbart ikke med i de siste strategidokumenter som Trump-administrasjonen har fremlagt. Også gjentatt nettopp av hans krigsminister Mark Esper.
“I USAs nasjonale forsvarsstrategi står Kina som nummer 1 og Kina som nummer 2.” av utfordrere til USAs drøm om fortsatt verdenshegemoni.
I stedet for å skrive masse om hva Trump sier og gjør av taktiske finter,burde en heller analysere innholdet og karakteren av de to store militærmanøvre som skal finne sted i 2020.
Det er “defender 2020” som er den største og dyreste Nato-øvelsen holdt ved den russiske grensa i Baltikum-Polen.
37 000 soldater,20 000 fra USA oppå de 6000 US troops allerede har stasjonert i regionen. Omkostninger: 340 millioner dollar.
Av samme gigantiske størrelse er marineøvelsen utenfor Kina-kysten tenkt å være uten at jeg her har konkrete tall.
Team Trump skjønner naturligvis at USA alene ikke kan bære disse krigsomkostningene og derfor stiller man seg positiv til at Tyskland ved forsvarssjef Kramp-Karrenbauer foreslår å sende inn mellom 30 - 40 000 tysk-europeiske soldater til Syria-Kurdistan regionen.
George C. som har skrevet så mye fornuftig er her fullstendig på bærtur.

3 Likes

Det skal være: Kina som nummer 1 og Russland som nummer 2.

1 Like

Joda, man kan se på situasjonen slik det er skrevet her av forfatteren dersom man har dårlig langtidshukommelse og ikke bryr seg det minste om pre Obama dagene.
Proxy krigene som blir utkjempet ble planlagt flere tiår siden. Det er et faktum. Ringer det noen klokker når jeg nevner navn som Bush?
Det Greater Israel Project, noen gang hørt om det? Det er de som står bak det som skjer og de sto bak kriger lenge før det sionistiske imperium ble skapt. Saudi Arabia brukte å være Arabia. Er det mange som har glemt det eller mange som aldri visste om det?
Du kan hylle Trump alt du vil men hvilken rett hadde han å gi Jerusalem til sionistene når det finnes et dokument som ble signert for mange tiår siden at Jerusalem skulle være tredelt for å opprettholde rettighetene til ikke bare Jøder men også for Muslimene og Kristne dette for å sikre fred i Midtøsten? Hvilken rett hadde han å gi Golan til sionistene når Golan er eid av Syria og ikke USA? Hvilken rett har USA til å legge sanksjoner i hytt og pine og stjele gullet til Venezuela og Irak eller skal vi late som alt dette skjedde før Trump inntok det hvite hus som det var en familieeid bedrift.
Angående USA sin befolkning lurer jeg på om forfatteren av dette innlegg er klar over at Amerikanske folk under Trump har mistet nødvendig helseforsikring og at det har blitt nødvendig å holde 2, 3 og 4 jobber samtidig for å holde hodet over vann.
Ergo, Trump er like råtten som hans forGJENGERE, flertall, ikke bare Obama.
Dersom forfatteren av artikkelen leser min kommentar takker jeg for oppmerksomheten. Vennligst følg bedre med i fremtiden om hva som skjer. Propaganda er en uting!

4 Likes

takk til Mari for kloke ord. Det som også er ekstremt viktig for forståelse av dagens Midtøsten er ikke israels forberedelser til storkrig for Eretz Israel,men Tysklands inntreden.
Det er voltairenet.org ved Thierry Meyssan som 25 oktober skriver artikkelen: “Can Germany supplant US-imperialisme?”
Den er kort med dokumentasjon,les selv.
Hovedpoenget er dette:
“Nato vil tildele ordningen (management) av Sentral Asia,Midtøsten og NordAfrika til EU UNDER TYSK LEDELSE.”

3 Likes

Tror denne linken funker :

1 Like

Mange takk for ros og ikke minst for linken. Ja der kan man se hvordan hundene kjemper om bena.

1 Like

Og hvorfra har så Mari henter sin “kunnskap” om det amerikanske helsevesenet??

Mari har sin kunnskap fra Amerikanere som lever den virkeligheten å være kronisk syk. Tenke seg til at folk fra Norge også kan ha venner og familie som bor i USA. Merkelig, sant? :wink:

2 Likes

Folk må værra som dom er, når dom ikke vart som dom sku’, vet du. Som journalist bør du klunne klare å kontrollere dine antipatier.
Og det er da vitterlig ikke militær-budsjettet de vil ta han på. Snarere tvert i mot. Det minste tegn på at Trump forsøker seg på diplomati, blir møtt med høylydte protester fra hele sumpen.

3 Likes

Artikkelen til George Chabert var en overraskelse for meg da den til forveksling lignet artikler som redaksjonen i resett produserer. Der er man helfrelste Trumpianere i likhet med document.no.
Nå melder også AnneBrit på Steigan.no at hun er vonbråten over at Hårstad ikke behandler Trump-fenomenet med respekt.
Vilken fantastisk verden.
jeg deltar ikke i noen kappestrids-analyse av politisk retorikk som nå åpenbart er så på moten. Jeg forsøker kun å holde meg til det som SKJER AV KONKRETE PRAKTISKE saker.
Det er uenighet innen sumpen i USA om hvordan USA skal gjenvinne verdenshegemoniet. begge fraksjonene bygger militære strategier og denne debatten kan du finne ut av ved å lese
de militær-politiske tenketankene:

www.brookings.edu

1 Like

Da sliter du med å følge med. Hvis du ikke har merket deg at hylinga er høyest når Trump nøler i opprustning og aggresjon, så bør du skaffe deg nye briller og muligens høreapparat.
Jeg anbefaler deg å lytte litt mer til hva de som er velger-basen hans sier. Og ser nærmere på hvem som omgir Trump.

Å nei, som tidligere leser av KK, blir jeg ikke vonbråten - det kjenner jeg deg for godt til.
Men jeg ønsker å holde meg til tema, som er fenomenet Trump og da er ikke hauken som er i føringa.
Velgerne hans oppfatter dette som et klasse-spørsmål, og det er vi bare nødt til å respektere, hvis vi vil drøfte det. Ellers bare troller vi.

De som omgir Trump er kristen-zionister eller jødiske zionister og mange med tilknytning til CHABAD.
Jeg får vel ruste meg til å leve med at Klassekampen-lesere svermer for et nytt pasifistisk USA under Trump. Vilken fantastisk oppvisning i Lenins imperialisme-teori.

1 Like

Hvis du hadde brukt litt mer tid på disse sidene, så hadde du visst hvor jeg står i den saken. Men du er øyensynlig mer opptatt av å avspore debatten. I god gammel leninistisk stil. Det kunne vært en tanke å sjekke ut hvor Lenin tok sine ideer fra.

Jeg har ingen som helst sympati med Trump, - det har jeg aldri hatt. Og jeg er helt enig i at Chabad er et av de store problemene, men de kom ikke med Trump og de forsvinner heller ikke med han.
Når det gjelder zionistene, sitter de med kontrollen over MSM, forlagene, Hollywood, Washington og pengevesenet, og de har stål-kontroll. Alt dette er bare fortsettelsen av:

Og jeg er helt sikker på at han er bedre enn Hillary. For hennes venner er verre.

1 Like

Veldig vanskelig å forstå hva du mener,AnneBrit. Her er du i et par innlegg vært forarget på meg fordi jeg kritiserer hardt innlegget til George.deretter heter det at “jeg har ingen som helst sympati med Trump”.
ytterligere forteller du meg at zionistene har stålkontroll på USA.
Og at jeg ikke er oppdatert på din tenkning.
jeg har helt siden Trump kom til makten i masse polemikk, også mot “venstreorienterte” hevdet at Zionistene,Chabad og Mossad,har stålkontroll på Trump.
jeg merker meg at de bloggene i verden som har vært best i å redegjøre faktisk for dette,tas av nettet så som fitzinfo.wordpress.com. I dag forteller veterans today at deres server med materiale om Mossad-IS - Baghdadi er slettet.
Nå rykker Trump inn for å ta oljefeltene i Syria.

Nå prosjiserer du. Hvis noen fremstår som forarget, så er det ikke meg. Det virker bare litt hånåt på meg, at du braser inn sånn plutselig, å begynner å snakke om masse ting som er belyst mange ganger her på siden, uten at det har særlig med den aktuelle temaet å gjøre. Særlig når du gjør det så aggressivt og belærende. Det har med nettkultur å gjøre.

1 Like