Nyheter MDTV Forum Om Doner

– DNB kan ha vært direkte involvert i korrupsjonsbetalinger

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/dnb-kan-ha-vaert-direkte-involvert-i-korrupsjonsbetalinger/

Lekkede dokumenter fra Dubai viser at DNB kan ha vært direkte involvert i korrupsjonsbetalinger for titall millioner kroner til afrikanske tjenestemenn. Dette skriver Dagens Næringsliv som en oppfølging av saka med den islandske fiskerigiganten Samherji. DNs artikkel er bak brannmur, men E24 gjengir noe av innholdet. DNB har overført over 30 millioner kroner til et…

2 Likes

DNB skriver til NRK i en e-post at de hvert år rapporterer mistenkelige betalinger til politiet. I 2018 sendte DNB 1496 saker til Økokrim.

Men til meg sender de banken min, med spørsmål om ditt og datt, før jeg får sende en tusenlapp til utlandet. Særlig hvis det finnes noe i teksten som kan mistenkes for arabisk. Jeg får ikke lov å bestemme selv hvem jeg sender penger til.

2 Likes

Selvfølgelig ikke! Det er jo ikke dine penger! Du jobber så banken kan låne deg de pengene du tjener for dem. Det er sånn det funker. Det er derfor de vil ha bort kontanter. De skal ha fullstendig kontroll på alle pengene vi ikke skal eie :wink:

2 Likes

Hvorfor vekker du døde tråder hele tiden?

Fordi hun leser seg opp på forumet! Hvis det plager deg, desto bedre :grin:

1 Like

I disse gullfisktider hvor menneskeheten virker å få stadig mer elendig korttidsminne kan jo det kansje være en bra ting;)
Uansett er det greit å påminnes at hyklermedia sine få gravende artikler siterer :
Dokumenter som har blitt offentliggjort via WikiLeaks
Mens dem på samme tid prøver å late som om Assange ikke finnes.

Så i denne saken er wikileaks tydeligvis pålitelig nok for dem, noe som er pussig med tanke på at når Podesta - mailene kom ut var det et unisont hylekor om at det ikke var troverdig, uten å ville lese en eneste epost…

Tro hvorfor… https://www.fulcrumnews.com/blog/2019/8/16/exposed-direct-link-between-james-alefantis-john-podesta-and-jeffrey-epsteins-island

1 Like