Nyheter MDTV Forum Om Doner

Deutsche Bank sparket tusener av folk på dagen

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/07/deutsche-bank-sparket-tusener-av-folk-pa-dagen/

Den kriseridde storbanken Deutsche Bank har sparket 18.000 ansatte, eller en femdel av arbeidsstyrken sin. E24 skriver: Én dag etter at Deutsche Bank bekreftet at de kvitter seg med 18.000 ansatte verden over, har flere ansatte blitt kastet ut av kontoret. – Du har et par runder med HR og så gir de deg en…

Har fulgt med den aksjer, den har tapt 90 % på få år. Det at de rulles inn i andre verdens kri g…er bare toppen at et isfjell for kapitalen som startet krigene, ideologiene og kapitalen. Det norske skolevesen, hva alt de ikke fortalte om krigen. Det er så mye det at det har bare såvidt begynt. DB , IG farben, BASF, ++alle er krigsproffitører. Amerikansk storkapital og tysk, sponset hele maskineriet, det døde vel mange mange fler tyskere enn den ofisielle historien. Bare få rullet opp sannheten om vv2

Kina og Tyskland er de to landene som har størst handelsoverskudd her i verden. (Kina har 1,3 milliarder innbyggere mens “lille” Tyskland derimot bare har 83 millioner innbyggere). Veldig mye av Tysklands handelsoverskudd havner opp som profitter og blir lånt ut videre til bla andre land. Jeg vet ikke, men dette kan kanskje forklare noe av Deutsche Banks problemer: hvordan skal en bank klare å låne ut enorme mengder med penger i en verden som drukner i gjeld og som samtidig viser tegn til økonomisk stagnasjon?

Fullstendig off-topic, men jeg kommer i hu den gamle Sunde-låta “hvis glomma var whisky, og jeg var ei and…”

Om de nesten gikk konk i kredittkrisen pga utlån til Hellas og Amerikansk sub-prime, men ble reddet av tyske skattebetalere, så ble de nok ikke mer en akkurat reddet, så det kan være gammel moro de sliter med.

Om de sitter på informasjon om at den økonomiske nedturen har startet, så kan vi forvente drastiske tiltak fra de som er i dårlig stand til å overleve en nedtur.

De ble reddet av Syriza. Men de har vært en aggressiv spiller, uten nødvendig religiøs tilknytning. Leehman ble tatt ned som hevn, fordi de nektet å delta i redningen av LTCM. Smålighet er the name of the game.

Det er også riktig at Hellas ble ofret, uten at jeg klarer å ha så mye sympati med dem, da den jevne greker ser ut til å mene at skatt er noe de skal betale i Nord-Europa.

Du kan sikkert finne forklaringer, som at skatten tidligere gikk til Ottomanerne, så det ble patriotisk å lure seg unna, men når havnene i Hellas er full av båter ingen på papiret har råd til, så forsvinner lysten til hjelpe dem.

LTCM dukker opp I Epstein-historien også - sammen med DynCorp, som er en CIA-fasade. Deutsche Bank brøt forbindelsen med Epstein nylig.