Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det Svein Blindheim fortalte

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/06/det-svein-blindheim-fortalte/

Av Terje Alnes. Major Svein Blindheim angrep den offisielle fortellingen om 2. verdenskrig, avslørte lysskye militære aktiviteter i etterkrigs-Norge, og kritiserte USAs og NATOs kaldkrigspolitikk. Flere tiår senere er alt Blindheim fortalte like aktuelt. Svein Blindheim (1916–2013) var krigshelten fra Kompani Linge som etter krigen ble tilknyttet Forsvarets etterretningstjeneste. I E-tjenesten var han bl.a. med…

En godt tips til sommerlektyre for oss historisk interesserte! Jeg var klar over bruken av finske høyreekstremiste nettverk til å snuse på Sovjetunionen, saken nevnes faktisk i MSM-litteratur, men at han nevnte Ungarn var jeg ikke klar over - enkelte temaer er mer følsomme enn andre (dvs. vanlig spionasje er lettere å omtale enn regimeendringer). Jeg har samlet del andre diverse fakta om Ungarn-56, så kanskje det blir en artikkel om det senere.

Men nå trenger ikke noen lenger å føle seg presset til å gjøre slikt, for nå er katta ute av sekken. Vi bør gi dem honnør, bare for det.

Når det gjelder Svein Blindheim, så var han så uklanderlig, at de aldri klarte å ødelegge vitnemålet hans.
Det, i seg selv - er en stor prestasjon.

Å bedrive regelrett gerilja oppdrag sammen med nasjonalister fra bak jernteppet.var noe som foregikk til ut på 60-tallet.

Mens Sovjet forsøkte å spre sosialisme til vårt halvltotalitære system, så var det nasjonalistene bak jernteppet Vesten støttet, og dette er nok en god del av forklaringen på at Øst-Europa er så nasjonalistisk i dag, da kommunistene også gikk i nasjonalistisk retning for å motvirke undergravingen, mye tilsvarende hvordan Vesten også ble mer sosialistisk så lenge kommunisme var en trussel.

Det var disse nasjonalistnettverkene som ble benyttet i Ukraina, etter hva jeg har forstått, men jeg tror de er borte i hva som har blitt til NATO-land.

Jeg har prøvd å få tak i dokumentaren som NRK lagde om Blindheim. Finner den ikke i NRKs arkiv. Noen som vet hvor den kan finnes, eller er den slettet?

De trengs ikke lenger, for nå har en fått kontroll på ledelsen.

Det er egentlig litt deprimernde hvor kort den Øst-Europeiske friheten var, da de ikke forsto at vi i Vesten heller ikke var fri, før de hadde blitt med i EU og NATO.

Selv håper jeg at Øst-Europa klarer å stå opp mot Globohomo, så at vestlige opposisjonelle kan fortsette å søke tilflukt der, uten frykt for utlevering for politiske forbrytelser.

Bare litt? Jeg mener å huske at de gjorde med den som oss - nøyde seg med å snakke om den.

Fant ei veggtavle fra min ungdom, skjønner du - “Tamme fugler snakker om frihet, - de ville flyr”.