Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det saknas exempel på antisemitism inom vänstern

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/05/det-saknas-exempel-pa-antisemitism-inom-vanstern/

Av Kajsa Ekis Ekman. Kajsa Ekis Ekman har skrivit ett svar på den essä om antisemitism inom vänstern som Flammans utrikesredaktör Jonas Elvander skrev i Flamman nr. 15/2018. I tider då nazister marscherar igen, knivhugger och mördar och målar slagord, och nya högerpartier som Partiet De Fria och Alternativ för Sverige hatar mot judar på…

1 Like

Jeg anser også Jøder som medlemmer i en religion på lik linje med Kristne, Muslimer,… etc. Ikke ethnisitet. Det er svært viktig at vi klarer å imøtegå beskyldninger om antisemitisme.

Jeg ser Israel-vennenes trollfabrikk (den eksisterer, om ikke en fabrikk bokstavelig talt, så en planlagt kampanje) har vært veldig aktive siden Gaza-massakren. Jeg diskuterer gjerne med folk med meninger som er langt fra mine egne, men Israels venner er umulige å diskutere med, for Israel er hevet over all kritikk. Disse folkene må man bare ignorere. Det finnes selvsagt folk som støtter Israel som er mer balanserte, men man hører sjeldent fra dem. De mest fanatiske tilhengerne driver aktivt på i kommentarfelt når Israel har gjort noe spesielt ille. Jeg har også møtt en del israelere i mitt liv. Må dessverre si de lever opp til alle stereotypier. Aggressive, paranoide, rasistiske. Vet at det ikke gjelder alle, men dessverre flertallet der. Men det er ikke ok å begynne med antisemittisme av den grunn, som selvsagt også finnes på venstresiden. Vi må heller støtte opposisjonelle israelere, selv om de ikke er mange, og heller ignorere de fanatiske som ikke kan diskuteres med.