Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det politiske presteskapet

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/11/det-politiske-presteskapet/

Av Lars Birkelund. De som med autoritære midler presser på oss SANNHETEN om både det ene og det andre uten å kunne argumentere for «sannhetene» med annet enn floskler, trusler og slagord, kan med rette kalles det politiske presteskapet. Og meningsmålinger, når det passer seg. Sånn sett har dette presteskapet mye til felles med religiøse…

3 Likes

Den største av dem alle sier:

Jeg antar at den lokale presten er enig?

Den eneste i Norge som har klart å stoppe et EU direktiv er Tore Eikeland.

Støre, Jensemann og AP toppene var rasende da han stikk mot hele AP ledelsen fikk med seg alle de andre og la ned veto mot det tredje postdirektiv.

Tore Eikeland hadde en talegave større en Jesus, men da han gikk i strupen på EU så sa jeg at han der overlever ikke ut året … ganske så riktig, 4 mnd etterpå var han skutt og drept og Norge mistet sin mest lovende politiker.

Sier man at man er for EØS og mot EU så er man klin ko ko, det blir like latterlig som å si at jeg liker sjokoladekake, men jeg liker ikke sjokoladekake.

5 Likes

Både Kissinger og Soros ha sagt i tiår at Kina skal lede NWO, uten Kina så blir det ikke noe NWO.
NWO kan ikke vinne en krig mot både Kina og Russland samt deres allierte og det vet dem.
Når Trump nå er bort så vil partnerskapet gå som en drøm.

3 Likes

Interessant.

Men når jeg googler Eikeland nå, ser jeg at han posthumt fikk en pris for sitt EU-engasjement, da han angivelig var en aktiv EU-forkjemper i en organisasjon (AUF) som ellers er programfestede EU-motstandere.

2 Likes

Sannhetsministeriet, ledet av NRK og faktisk.no, skriver mye vakkert og riktig. Problemet er det de IKKE skriver, det de unnlater å nevne, dem de IKKE gir mikrofonen til. Når veien bare har EN grøft, blir virkelighetsgjengivelsen litt pussig, for å si det forsiktig.

Men heldigvis, nå kan vi avspore med Korona der politikerne fråtser i pressekonferanser, vi har Trump minutt for minutt, Bertheussen-sirkuset er ferdig og NRK har fyrt opp igjen sitt sports-opium på begge kanaler samtidig. Litt rødvin til pizzaen, og tredje verdenskrig kan bare begynne for min del.

2 Likes
2 Likes

Husk at Jensegutten var mot NATO i store ordelag en gang i sin tid og hvor er han nå?
edit

Mitt poeng, så mange unge går inn i den politiske banen med ønske om å gjøre noe positivt. Så blir de forført av makt. Kanskje han kunne gjort en forskjell. Vi kommer aldri til å få vite.
2 Likes

Aftenpostens primæroppgave nå er å fordumme sine lesere.

2 Likes

Sannheten er som den er. Den eskluderer alternativer logisk nok. Sånn erre berre Børre. Slik er det, slik har det vært, og slik vil det bli. Men vi er jo så motivert av vår lukkethet, så Loke vil nok styre sitt Lokemotiv mellom våre ører i blinde. Åpen for sannhet har han aldri vært. Men vi kan jo håpe at lokket løftes sann.

Tore Eikeland var leder for Hordaland AUF og mange trodde han ville ta over hele AP skuta.

Ekstremt godt likt av alle unntatt AP toppene.

Han fikk stoppet det tredje postdirektiv som han kalte å betale for å få lungebetennelse, men straks Erna kom til makten så innførte hun det tredje postdirektivet.
Som Gro sa så følger det med en regel om at man kan man reversere seg mot EU direktiver, men den reservasjonsretten er IKKE ment for å brukes.
Og ganske så riktig, av ca 14 000 EU direktiver så er det ikke lagt ned reservasjon mot et eneste ett, vi er faktisk det EU landet som er flinkest i klassen.

For min del så er det helt uforståelig at folk kryper i støvet for Diktaturet EU der de velger sine egne ledere.

Det finnes ingen forskjell på EU og det tredje rike, det er nøyaktig det samme, bare navnet som er forskjellig.

Hvordan man kan si at man er flink når man bytter ut norske lover med lover fra et diktatur er også for meg helt uforståelige.
Var det noen som sa vi var flinke i 1940 når Merkels forgjenger innførte lover som sto over de Norske ?

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.