Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det langsomme ensomhetsdrapet

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/det-langsomme-ensomhetsdrapet/

160.000 eldre går fortsatt ikke ut, sier eldreombudet til NRK. Pandemien gjør eldre ensomme og isolerte, viser ny undersøkelse. Anne Lise (79) sitter fortsatt hjemme. – Det ligger der alltid. Det ligger under alt, når jeg tenker om det er farlig å gå ut og om det er trygt for meg å være med ting.…

6 Likes

Restriksjonene og skremslene handler ikke om viruset ( det døde ut i våres ) men om kontroll av befolkningen.

Det er nettopp hensikten å gjøre oss isolerte, motløse og deprimerte slik at vi ikke forsvarer oss mot strømmen av forordninger som kommer utover som del av “The great reset”.

6 Likes

Uvitenhet er den mest effektive manipulatoren, og den var i full effekt allerede.
Synlig kontroll er langt mindre farlig enn den synlige - som gjør at folk er villige til å ofre seg selv og andre for fritt å kunne dra til Sverige. Snakk om avhengighet.

Og hvordan ville dette ha vært under “fokusert beskyttelse”, som du støtter varmt opp om, Pål Steigan? Har du ingen logikk i det du holder på med?

3 Likes

De rikeste tjener seg rikere, vanlige folks økonomi radbrekkes, ensomheten brer om seg, selvmordstallene går i været, psykisk sykdom blir utbredt, elektiv behandling stoppes i påvente av koronapasienter som aldri kommer … og folk flest er opptatt av å være sinte på “uansvarlige” studenter, “harryhandlere”, sydenturister eller folk som våger å ta seg en tur på byen.

Mens folk i kommentarfeltene krangler om hvem som er flinkest til å holde ti meters avstand og dynke kroppen i antibac, ler Bent Høie hele veien til banken mens han gleder seg til å ta fatt på toppjobben i FN så snart hele koronasvindelen er overstått.

6 Likes

I din egen propagandering for “Barrington-deklarasjonen” går du i praksis inn for å trappe opp “ensomhetsdrapet” på eldre og andre utsatte. Desto verre når du altså er klar over hvordan det å dumpe hele problemet i fanget på dem kan føre til massedød. Da blir det jo “overlagt drap” da, om vi skal holde oss til samme “terminologi”… Det er jo nettopp et argument for at belastningen i størst mulig grad bør fordeles gjennom varierte tiltak som i minst mulig grad bør overdrives. Overlate det hele til de mest utsatte virker selvsagt helt motsatt - også fordi dette dreier seg om mennesker som fra før av er langt mer sosialt marginalisert enn gjennomsnittet av yngre og middelaldrende.

2 Likes

Dette må være et foreløpig lavmål blant de nyvekte. Det er tydeligvis ikke noe problem å manipulere deg- bare pek i en retning, så går du i den andre.

1 Like

Enig med deg AnneBritt, det er flott at de nå tar ned den globale økonomien for å beskytte oss mot forkjølelse og gjøre oss til gjeldslaver til evig tid, hva i alle verden skal man med penger når man finne det meste man trenger i naturen ? At de tar ned matforsyningene i verden og sulter i hel milliarder er kjempeflott for det betyr at man får større plass for seg selv når man er i stranda i Syden. Hva i all verden skal man med en masse ledere i verden når en person fint klarer å styre hele verden alene ? :smiley:

4 Likes

Den enes død er den andres brød, og penga som ikke blir brukt på fest og fjas og ferier, blir brukt andre steder i økonomien. Bransjer som selger mere varige verdier, opplever en boom om dagen.

Jeg forstår helle ikke at du ikke ser på storbyens død og stengte grenser som noe positivt?

1 Like

Overhodet ikke kloke Rune :slight_smile:

Det å stenge alle grenser ned til våre hus og soverom er en bra ting, folk skal ikke omgå hverandre samt gi faen i å ta på hverandre.
Jeg tar på grillvotter og friskluftmaske når jeg skal mate barna mine. :slight_smile:

Jeg mener makta er alt for tafatte, allerede fra februar burde de satt inn strenge tiltak som å skyte alle som kommer nærmere hverandre enn 6 fot eller ikke har maskene ordentlig på eller ikke har spritet hendene 100%.
Men for all del, det kommer, det kommer så de som ønsker mer sikkerhet trenger ikke å deppe :smiley:

4 Likes

Ei gassmaske er fin å ha når man må skifte bleier.

For en gangs skyld, har makta gjort akkurat som jeg ønsker, så når det gjelder korona, har jeg ikke så mye å klage på.
R E S E T

1 Like

RESET, som i The Great Reset? Du fremstår som en som ikke liker etablissementet, altså fordi de ødelegger den norske/europeiske/vestlige/hvite stammen, om jeg forstår deg rett. Men likevel ser jeg deg skrike etter den samme løsningen som de samme bakmennene presenterer for deg? Hvordan er det mulig for en som deg å falle for dette knepet?

1 Like

Det var vi som skrek om å få disse løsningene først, og førøvrig så har vi memet “Agreeing with liberals for all the wrong reasons”, så det er ikke noe ukjent fenomen du har oppdaget.

“Agreeing with capitalists for all the wrong reasons” fungerer forøvrig også greit.

1 Like

Og dette tror du på? Du vet tydeligvis ingenting om hvordan propaganda fungerer, og du kan ikke ha studert coronahoaxet i særlig grad.

Men ok, så du tror faktisk at eliten nå kommer for å rydde opp i all ugangen de har stelt i stand med masseinnvandring gjennom de siste tiårene? Eller mener du at det er våre krav etter trygghet som følge av viruset, som liksom tvinger eliten til å handle på måter som begrenser innvandring mer enn før? Eller er det noe annet jeg ikke forstår?

1 Like

Nyvekt?

Jeg skjønner at du og resten av de trygdede i vennegjengen din, syns det er stas med koronarestriksjoner. Men noen må faktisk jobbe for at hjulene i dette samfunnet skal gå rundt. Det er blitt hundretusener flere arbeidsledige i Norge det siste halvåret, og hele bransjer står akkurat nå på randen av konkurs – mens du og dine likesinnede ivrer for enda strengere restriksjoner. De eneste som godter seg over situasjonen – foruten antisosiale nevrotikere som liker å sitte innelåst og være redd for forkjølelse – er de ultrarike og deres marionetter, politikerne.

Elever i norsk skole får ikke lenger skikkelig utdannelse, barnehagebarn frarøves et sosialt liv, eldre isoleres i ensomhet på sykehjem, folk får ikke besøke sine pårørende på sykehus, elektiv behandling (for kreft o.l.) settes på vent på ubestemt tid, arbeidsledigheten eksploderer, folk drives til alkoholisme og depresjon og selvmord – og du godter deg over situasjonen, og ønsker strengere restriksjoner som skal tres nedover alles ører. Vel, alle bortsett fra de rikeste, så klart. De som uansett profitterer på galskapen. De som i januar, i World Economic Forum, skal arrangere The Great Reset, hvor de skal diskutere hvordan restriksjonene skal brukes for å tvinge gjennom Det Grønne Skiftet, som vil medføre bl.a. førti tusen vindmøller bare i Norge. Og som i tillegg vil medføre at alle små og mellomstore bedrifter enten går konkurs eller kjøpes opp, slik at verdens næringsliv i 2030 består av Amazon, Facebook og et par dusin andre multinasjonale selskaper.

5 Likes

Ja. Jeg har ikke konspiranoia og tror ikke at korona var planglagt av “kapitalistene” eller noen andre. Jeg har fulgt med på corona siden det startet i Wuhan, og når det viste seg at Vesten hadde strategien om å flate ut kurven, så ble det førsteprioritet til å få denne endret til å bekjempe korona, da dette ville bety stengte grenser mot land som ikke ville klare dette.

coronavirus 26

Deg om det.

Egentlig ikke, men jeg tror at stadig flere innen eliten forstår at masseinnvandringen må ta slutt, om de ønsker å vinne den nye kalde krigen mot Kina. At de må investere i egen befolkning, og faktisk gi folket en grunn til å være lojal, annet enn fine ord og propaganda, tror jeg også de vil forstå etterhvert.

1 Like

Jeg tar det tilbake- du har ikke stilt vekkerklokka engang.

Jeg har faktisk gjort hardt, fysisk arbeid i over førti år, så jeg føler ingen skam for at jeg ikke klarte de siste ti åra. Skammen er det du som får, om du skulle ende i samme situasjon. Jeg veit det - for jeg tenkte litt som deg selv - til jeg atter en gang møtte meg selv i døra.
At mange ble permittert innledningsvis, betyr ikke at de er blitt varig ledige. Selv om noen barnsjer jo sliter mer enn andre. Du har rett i at noen må jobbe, og mange har gjort det hele tiden. Jeg kjenner flere yrkesaktive renholdere, enn jeg kjenner trygdede i alle kategorier, og de har måttet gå på jobb, hele tiden.
Samme hva slags helsesituasjon deres nærmeste er i. Jeg kjenner faktisk bare en person som har vært permittert, og det var i april.

Mener du at barn får en skikkelig utdannelse, bare de får lov å møte på skolen? Da håper jeg du ikke beskylder dem for å være hjernevasket, som er en favoritt blant de nyvekte.
Barnehagebarn har ikke behov for så voldsomt sosialt liv- du tror vel ikke det er derfor de er der?
Når det gjelder ensomheten på sykehjem, så må da den være verre for de som bor hjemme? Til en hver tid.

Jeg gleder meg ikke over situasjonen som sådan, men jeg synes det er på tide. Hvis jeg var fornøyd med verden slik den var, så hadde jeg ikke hatt noe på Steigan.no å gjøre.

Det er her det avgjørende skillet mellom oss går- du tror fortsatt på de jordiske makter, jeg gjør det ikke.

Dette er desperasjon, menneskehetens største fiende utviser desperasjon.
Når fienden utviser desperasjon, er det et godt tegn.
Nasjonalisme var allerede på full fremmarsj før dette, nå har den virkelig fått vind i seilene.
Den overnasjonale strukturen vi kaller vesten dør foran øynene våre, og det er en bra ting.

Vet ikke hvor du får dette fra. Jeg tror også på hinsidige makter. Faktisk tror jeg at vi selv også er hinsidige. Men det hindrer meg ikke i å se at verdens rikeste nå tvinger gjennom sin planlagte nye verdensorden, for å konsolidere makt og velstand. Og for å eliminere middelklassen.

1 Like

Det er det som gjør det uendelig fornbøyelig å være i live akkurat nå. Slikt som at middelklassen blir fforsvart fra Steigan. no.