Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det er dette systemet de kaller kapitalisme (del 2)

Veldig gledelig at det er folk som tar til motmæle mot denne lissom kampen mot kapitalismen.

Ett av trekkene til denne lissom kamp er at tenkningen er alt for kort, ikke at den kortslutter nødvendigvis men at den ikke fører frem til mål.

Kortsiktig profitt - han nevner så vidt børsnoterte firmaer, og det er organisasjoner med en struktur som er skapt for å avstedkomme en bedre og ekspansiv avkastning årlig. Lederne blir valgt av aksjonærene på grunnlag av deres potensiale for avkastning.
Hva så ? Det sier han ingen ting om. Skulle børsnoterte firmaer forbyes? Eller skulle man skape ett regelverk som er i stand til å pådytte disse det samfunnsansvar de så glatt overser?
Ett videre problem her er at skadene de påfører samfunnet går ofte mot ting og fenomen som ikke har vært gjenstand for verdiskapning/verdisetting. Dvs når man skader den rene luft, så er det ikke noe konkret verdifall fordi lufta er ikke innbringende. Dermed så er det heller ikke noe penger eller midler i gesjeften for dem som ønsker å forsvare den.
Overbeskatning er heller ikke lett å engasjere seg i, da mangelen dukker opp året etter eller bare siden. Dvs de manglende midler for advokatene som jobber mot de store selskapene er faktisk ett samfunnsproblem. Hvordan skal dette løses?

Uavhengige sentralbanker??? Hva er det han snakker om. De er da medlemmer av BIS.

Retten til å trykke penger, fractional reserve banking.
Dette er spørsmålet som viser at alle røde partier er lissom, for om de hadde vært reelle så hadde de tilbakeført retten til å trykke penger til Staten og også latt Staten få inntektene. Istedet for å skaffe seg utenlandsgjeld som man betaler dyre renter på.

Spørsmålet om den rike eliten som kriger den ene krig etter den andre, uavtrettelig.
Om lissom venstre hadde brydd seg på alvor hadde dem skjønt at avsløring og direkte detektiv arbeid hadde vært nødvendig for å komme helt innpå problemet. Steigan gjør sitt men unngår jøde spørsmålet.
Deretter så ville det være å stable på beina rettsmyndighet mm som kunne ta seg av dette problem. Det er helt klart at det er USA som burde korrigeres først ikke deres motstandere, som i dag.

Litt artig at “vises protokoller” framstilles som et falsum da det er den mest nøyaktige beskrivelsen av samfunnet av idag.

Johan Galtung sa noe lignende, men selv tror jeg den er et falsum, da den er satt sammen fra andre bøker av hva jeg har lest. Det sagt, så betyr det ikke at forfatteren hadde en viss innsikt i hva jødene holdt på med av undergravende virksomhet.

For min egen del, så er jeg ikke så opptatt av jøder lengre, da deres makt så åpenbart synger på siste verset. Gilead Atzmon mener jødene lider av pre-traumatisk stress-syndrom, hvor kampen mot et jødehat som skal føre til at de blir kastet ut av nok et land, fører til jødehat. Selv tror jeg jøder best forklares med at de flaskes opp på historier om hvor slemme gøyene har vært mot de uskyldige jødene, og at dette fører til nepotisme og at jøder bare føler han tar hevn for tidligere urett, om han uprovosert er slem med en goy. Det er også slik at levereglene deres er utformet for å holde gruppen inntakt uten at de faller for fristelsen å bli kristen eller muslim, samtidig som de holdes i en form for mentalt slaveri av rabbien. Å ha kontroll på hva jødene snakker om, er derfor viktig nok til at talmud er fylt med hatytringsregler, og hatytringer er også mer alvorlig enn fysisk vold.

En annen ting det er kjekt å vite er at når en jøde klager over krenkelser, så er dette et lovbrudd for dem, og det er også regler for at andre jøder skal hjelpe om jøde har blitt “såret”, og det er regler om at man må tro på offeret. Om du offentlig slår tvil, så er det definitivt en hatytring, men dette er veldig komplisert, så jeg har ikke en gang forsøkt å få oversikt. Dette burde vært irrelevant for oss med en kultur om at vold sårer, mens ord er ufarlig, men “tikkum olam” gjør at jøder jobber for at systemet skal innføres selv hos oss.

Uansett hvorfor, så er strategien alltid å få kritikeren utestengt av de godes selskap, så dette er nok modus operandi mot jøder som ikke innordner seg kollektivet også. Så lenge utestengelsene fører til at resten forblir i uvitenhet, så fungerer det greit, men når de må begynne å skremme mange folk fra å si noe negativt om dem ved å hele tiden utestenge og statuere eksempler, så forblir ikke folket uvitende, og gruppen utestengte blir fort for stor til at det er en straff å bli utestengt.

Den samme dynamikken som i siste avsnitt ser vi forøvrig med hvordan “rasister, nazister, kvinnehatere og illojale” har vært utestengt i vesten, men at antallet utestengte nå begynner å bli høyt nok til at det ikke lenger er mye til straff.

Utestengelse eller “no platforming” er jo også et konsept man finner igjen i jødisk tradisjon. Men enig i at “jødisk verdensherredømme” blir vanskelig i hankinesernes tidsalder

Jeg er helt rookie på dette, men jeg trudde zions vise protokoller handlet om zionister - ikke jøder? I dag sauser jo folk sammen kritikk mot zionisme med antisemittisme i en en eneste kakofoni av elitistisk hjernevask og skjønner ikke at zionister ikke trenger og være jøder, og at mange jøder definitivt ikke er zionister. Tvert imot :slight_smile:

Jødene selv har jo jobbet for at anti-zionisme skal ses på som antisemittisme, så dette er nok bevisst fra den organiserte jødedommens side.

Det er begrenset med tid vi ikke-jøder kan bruke på å forstå jødene på individuell basis, så jeg er klar for å skjære alle over en kam, om de ikke veldig tydelig tar avstand fra hva de andre jødene holder på med.

Jeg lar meg imponere av hvordan zionistene har fått rigga hele det vestlige pk- hylekoret til å kauke antisemitt flerstemt, hver eneste gang zionismen kritiseres. Å skille mellom jøder og zionister krever ikke altfor mange tastetrykk - i hvert fall grovskillet. Dessuten; det er mange zionister som ikke er jøder. Og omvendt. Men selvsagt - det er mye annet å holde på med. Likevel greit å ha det bak øret, ellers kan man jo fort vekk snuble borti papegøyene som beskylder Galtung og Corbyn for antisemittisme :wink:

Det er ikke min jobb og vi kan ikke organisere samfunnet slik at det forventes at vanlige folk må søke opp informasjon selv. Ikke-jødiske zionister bør forøvrig behandles som jøder, dvs man må aldri innbilde seg at de er på ditt lag.

Jødene har brukt opp den tilliten man kan forvente at vanlige folk skal ha for dem, ved å lure dem hele tiden, så om folk ikke stoler på dem, er det vel fortjent.

Nei gubbevarremævæl. Det får holde å gape når lame stream media tyter ut gjennom kopekasssa :wink:

Når det skal kjøpes produkter eller tjenester av småfolket, så har de ikke lov å tilbakeholde vesentlig informasjon for kunden, så da burde det samme vært tilfellet med kopekassa.

Dette er jo ikke klodens rikeste, der er jo sikkert folk som Rotschild…
Hvordan skal du f.eks få Club of the Isles med på laget , med Anglo American De Beers, Unilever, eller de ca 300 familiene som eier “The Federal reserve”, ( som man ikke engang kjenner navnet på ) Royal Dutch Shell, Imperial Chemical Industries, Lloyds of London, Lonrho, Rio Tinto Zine, bare for å nevne noen.
Ellers kan man jo lese The New Jerusalem, av Michael Collins Piper, han har en oversikt over noen av de rikeste familiene i USA der fra s. 74.

United States billionaires list ( 2018 ) ( 1 billion = 1 milliard )

Jeff Bezos $131.4 billion 54 Amazon.com
2 Bill Gates $96.4 billion 62 Microsoft, Cascade Investment
3 Warren Buffett $82.6 billion 88 Berkshire Hathaway
4 Larry Ellison $62.4 billion 74 Oracle
5 Mark Zuckerberg $62.1 billion 35 Facebook
6 Larry Page $60 billion 46 Google
7 Charles Koch $50.4 billion 83 Koch Industries
7 David Koch $50.4 billion 78 Koch Industries
9 Sergey Brin $49.9 billion 45 Alphabet
10 Michael Bloomberg $48.7 billion 77 Bloomberg L.P.
11 Jim Walton $44.6 billion 70 Walmart, inherited
12 S. Robson Walton $44.3 billion 74 Walmart, inherited
13 Alice Walton $44.4 billion 69 Walmart, inherited
14 Steve Ballmer $41.2 billion 63 Microsoft, LA Clippers
15 Sheldon Adelson $35.1 billion 85 Las Vegas Sands Corp.

Problemet er ikke at det kan komme mye vettugt fra folk flest, men hvordan skal du få folk som disse overbevist ? Sheldon Adelson bidro til Trump kampanjen, og dette er en som har bakgrunn i gambling / Las Vegas… tror det er vanskelig å slutte å gamble for ham… Her er eksempel på hva han har sagt :

As filmed by blogger Philip Weiss, a fierce critic of Israeli policy, Adelson said, “What I would say is, ‘Listen. You see that desert out there, I want to show you something.’ …You pick up your cellphone and you call somewhere in Nebraska and you say, ‘OK let it go.’ And so there’s an atomic weapon, goes over ballistic missiles, the middle of the desert, that doesn’t hurt a soul. Maybe a couple of rattlesnakes, and scorpions, or whatever.

And then you say, ‘See? The next one is in the middle of Tehran.’ So, we mean business.”

Michael Hudson intervjues her på “guns and butter”. Michael Hudson er en av de få erklærte marxister som skjønner seg på økonomi. Han lærte det ved å jobbe på Wall Steet. Det er en god start.