Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det digital-finansielle kompleks

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/det-digital-finansielle-kompleks/

I sin avskjedstale 17. januar 1961 advarte president Dwight D. Eisenhower mot det han kalte «det militær-industrielle kompleks», ei sammensmelting av militærapparatet og industrien i USA som han mente var en trussel mot hele samfunnet, mot frihet og demokrati. Han fikk fullstendig rett, og når vi studerer utviklinga de siste tre tiårene så har dette…

5 Likes

De tre vanlige mistenkte er også finansielle eiere av vestlig presse og media, og MSMs oppdrag for global storkapital er å tilsløre for befolkningene den enorme konsentrasjonen av kapitalmakt, produksjon og krigsmakt som kontrolleres av en promille av verdens befolkning. Illusjonen om at vi lever i et demokrati skal opprettholdes, mens befolkningene uvitende mer og mer blir å sammenligne med å være frittgående.

Det globale diktaturet blir fullbrakt med en digital valuta og en chippet befolkning. 5G nettverket er for en stor del statlig finansiert, som forsterker mistanken om at 5G nettverk kan bli sentral for kontroll av befolkningene på individnivå med teknologi. 5G nettverk som kan kommunisere med en chip under huden er ikke science fiction men nå science fact.

4 Likes

Disse mektige globallistene eier i dag stort sett alt av verdi, og arbeiderklassens framtid ser ikke lys ut.

Men det er flere fysikere/astronomer som mener at den utviklingen vi ser er uunngåelig, og at det som skjer på jorden nå er noe som vil skje med alle sivilisasjoner som oppstår i universet. Vi som lever i dag ser fødselsveene til en “type 1 sivilisasjon”, den mennesklige sivilisasjonen er i ferd med å transformeres.

Michio Kaku er professor i teoretisk fysikk, han har skrevet tolv bøker, blant annet Einstein’s Cosmos og Physics of the Impossible. Michio Kakus fagfelt er strengteori og i videoen under forklarer han hva som menes med overnevnte. Videoen er på 6 min og er vel verd å se. :wink:

2 Likes

Dr Ko Ko tror jeg ikke noen skal bruke tid på, fjotten som sa at alle som ikke vil underkaste seg NWO er terrorister.

1 Like

Nå var det ikke det Michio Kaku sa, han sa at terroristene kjemper ikke mot modernisme, de kjemper mot et multikulturelt, tolerant og vitenskapelig samfunn. En politiker, en økonom og en fysiker ser alle verden på forskjellige måter.

For meg så ser det ut som om det er litt sent å bjeffe om disse sakene.
Den internasjonale kapitalen, ved disse “Big Tech” og de underliggende finansielle motorene, har allerede så stor økonomisk og politisk makt, at det eneste som kan stoppe dem, vil være en total finansiell kollaps. En slik kollaps vil ikke komme, slik jeg ser det, fordi de samme “storegutta” ser ut til å ha fullstendig kontroll med alle deler av verdensøkonomien. Selv én av dem, har vel nok finansielle muskler til å kjøpe ut flere stater i verden, om de så ville.

Demokratiet har forlengst spilt falitt. Ingen av stormaktene, eller de middelsstore for den del, er lenger reelle demokratier, men under full kontroll av oligarkene.

På den annen side, så er alle disse krokodillene i ferd med å spise av sin egen hale, så det er antakelig bare et tidsspørsmål før de har spist livskiten av seg.

For meg ser det ut som at det største problemet i vår tid ikke er å skaffe nok kapital, men å finne noe å bruke de oppsamlede midlene på, som kan kaste nok av seg. Ingen trær vokser inn i himmelen.

Forøvrig er det min mening at tidsbegrensningen på innlegg ødelegger debattene.

4 Likes

Det globale diktaturet kan ikke bli fullbrakt før vesten får med seg Kina, Russland, India og andre folkerike land, først da har kapitalistene full kontroll. Men vi vanlige mennesker sitter bare å ser på at en håndfull mennesker tar full kontroll over jorden, vi gjør ingenting, annet enn å sutre litt på Internett. Det sies; vi får den regjeringen/diktaturet vi fortjener.

1 Like

Jeg har kommet frem til samme konklusjon. Godt hjulpet av samme Michio Kaku :slight_smile:
https://www.youtube.com/watch?v=6GooNhOIMY0

1 Like

Det vil løses ved en online økonomi. En virtuel fremtid ikke så langt unna vil vi bruke store deler av vår opptjente midler i en alternativ verden/økonomi.

2 Likes

Disse videoene med Michio Kaku er fra 2010-2011, og mye har endret seg siden den tid. Nå vet man at finnes det både sivilisasjon type 4 og 5. De mest avanserte sivilisasjonene er så avansert at de kontrollerer rommet og tiden til en viss grad, de kan påvirke materie, og oss, bare ved hjelp av tankekraft. Sammenlignet med oss framstår disse vesenene nærmest som guder.

Michio Kaku har også innsett at vi har hatt besøk av ukjente sivilisasjoner, og New York Times hadde noen artikler om at USAs regjering sitter på materiale fra “off-world vehicles not made on this earth”.

1 Like

Den kollapsen er det veldig få som vil ha, virker det som. Til og med redaktøren ser ut til å frykte den.
Når det sannsynligvis er det eneste som kan redde oss.

“Online økonomi”??
Du mener julenissens sekk?

Forøvrig er det min mening, at tidsbegrensningen på innlegg ødelegger debattene.

1 Like

Redaktører er jo næringsdrivende,
og som sådan, upålitelige som utopister.

Jeg mener et kontantløst samfunn med en global Cyber valuta . som i all hovedsak vil bli brukt på kommende online tjenester.

Dette kontantløse samfunnet har da eksistert i flere ti-år allerede. Når betalte du sist strømreginga med kontanter? Du tror vel ikke at de rike fyker omkring med lommene fulle av sedler, når de kjøper og selger eiendom og aksjer, eller når de reiser til Juan les Pins eller Monaco for å leke litt?
Det er bare sånne fattiglus som du og jeg som ennå vet hva kontanter er for noe, - ja - og så de med svarte penger,da.

Jeg kan ikke se at noen utvidlelse av denne situasjonen, eller fjerningen av de få kontantene som finnes skal gjøre noen forskjell. Da kommer julenissen inn i bildet.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.