Nyheter MDTV Forum Om Doner

Det amerikanske imperiets Janus-ansikt

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/det-amerikanske-imperiets-janus-ansikt/

Av Caitlin Johnstone. Innvielsesfesten til Biden/Harris kommer til å bli en stjernespekket feiring som strekker seg over enestående fem dager. Den vil bli en svimmel orgie av spenning, en hyllest til et morderisk oligarkisk imperium som har et nytt ansikt bak resepsjonen, etter å ha lovet superrike sponsorer at ingenting vil grunnleggende endre seg. Dette…

6 Likes

’‘Bevegelsen mot en sunn verden er en bevegelse mot å bli klar over ting vi tidligere ikke var klar over.’'

Caitlin rocks! :heart:

3 Likes

Ser de har spraymalt Matteus 23,27 om hykleri.

“Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere, som ligner kalkede graver som utvendig er vakre å se til, men innvendig er fulle av dødningeben og all slags urenhet.”

3 Likes

Hva med EU sitt Janus ansikt?
bilde

1 Like

Unknown-1 Unknown-2

Oops. Der var den fyren igjen. Nissen på lasset.

3 Likes

Det som har irritert alle demokrater og den såkalte venstresiden i politikken de siste 4 årene er nettopp at Trump har vist frem det sanne USA: stygt, inkompetent, selvopptatt og vulgært. Han har ikke spilt rollen sin som en som glatter over styggheten!

Det er derfor demokratene og alle oss gode nordmenn ELSKET Obama: han var kjekk og karismatisk og til og med multikulturell, stort bedre ansikt utad finner du ikke! Samme om folk ikke fikk det noe særlig bedre, «hope and change» meg i ræva, de rike ble rikere, de fattige fattigere og krigene og dronebombingen fortsatte i samme eller høyere tempo enn før - men nå kunne det glatter over med et pent og karismatisk ansikt mens han kastet litt basketball og var «kul».

Ja, demokrater og nordmenn ER så overfladiske.

3 Likes

“Inni er vi like, men det er utenpå”

1 Like

Presidentinnsettelsen.

Unknown-4

Et hav av…flagg. Når Nord Koreas massemøter blir folkelige.
Hm. Horror. Russisk flagg?? Putin da

1 Like

Jeg tror det er de transseksuelles flagg.

xi ping

Dette er nok ikke flagget til den jødiske oblast.

Unknown-5

Lady Gaga sang nasjonalsangen .
https://www.youtube.com/watch?v=ZAe02qarUFk

images-4

1 Like

“Får bare ta det som det kommer,” hører jeg folk sier.
Uttrykket, " det går seg nok til", eller
“Se hva som skjer,”
er det ikke mye hjelp i,
der en fatalistisk holdning er gjennomgangstema,
og ingenting handler om at vi selv skal aktivt ,
eller langt mindre pro-aktivt påvirke .
Vi skal liksom være tilskuere.

Nok av det.
Tror det er på tide å lage noen helt nye motto
som duger i en totalitær tid vi er født inn i.

3 Likes

Min moster hadde også to ansikter. Ett når hun var edru og ett når hun var full.

3 Likes

Sola stiger opp i vest

USA har endelig fått på plass en ny ledelse i Det hvite hus. Men gleden var kanskje større over å bli kvitt Donald Trump, å se han fly vekk var utrolig tilfredsstillende, enn over å få på plass Joe Biden.

En liten mann forsvant på ynkelig vis, en potensielt stor mann entret scenen på et avgjørende øyeblikk. Ikke bare i amerikansk historie. Men i menneskets.

78 år gamle Biden er en mann for framtida.

Dagsavisen går Nord-Korea i næringen.

1 Like

Jeg lurer på i hvilken grad Biden-hyllerne er klar over alle problemene USA egentlig har å stri med? Gjelda har ikke blitt borte eller låneopptaket mindre, tilliten til media eller kongressen er ikke gjenopprettet, og arbeidsledigheten og boligprisene er skyhøye. For oss som ikke tror at alle er helt like, så har også utrensingen av kompetente hvite menn til fordel for minoriteter også gjort USA stadig mer institusjonelt inkompetente, noe vi eks ser av korona-håndteringen, og det samtidig med at Kina og Russland utforderer verdenshegemoniet deres.

biden

Dagsavisen : Stemmen fra sumpen talte.

1 Like

Bill Clinton sovnet under talen.

https://nypost.com/2021/01/20/bill-clinton-appears-to-fall-asleep-during-bidens-inaugural/

3 Likes

Lurer på hva gjelda er pr person sammenliknet med Norge.
Noen som vet ?

Den private gjelda er skyhøy, men det er statsgjelda til USA som vil bli et problem, da den øker i ekspressfart.

Hvor lenge den kan bare øke stadig fortere for hver år som går, uten at det skjer noe dramatisk, vet jeg ikke, men bærekraftig er det ikke. Det er allerede slik at Fed kjøper mye av statsgjelda uten å selge den videre som obligasjoner til markedet, og det har jeg ikke hørt om eksempler på at går bra i lengden.