Nyheter MDTV Forum Om Doner

Den skitne sannheten om "rein energi"

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/08/den-skitne-sannheten-om-rein-energi/

Myndighetene i Norge og i EU lover oss et framtidssamfunn med rein energi. Hvor lite rein den såkalte «grønne» energien er får vi demonstrert når svære anleggsmaskiner raserer naturperler og skaper steinørkener i sine hjulspor. Vindkraftmarerittet har ikke skaffet oss rein energi, det har skaffet smarte vindkraftbaroner store og subsidierte formuer og lagt landet åpent…

6 Likes

Ren energi,bæredygtighed,miljø, alt det her spiller ingen rolle i et kapitalistisk markedssystem hvor alt aktivitet basere sig på profit og markeder og produsere for mindst mulig udgifter for derved størst mulig profit og jagten efter det billigste kvalifiserte arbejder.Kapitalistisk pengesystem er i sig selv destruktiv for mennesker og natur og ikke bæredygtig i sig selv, det giver ingen mening og snakke om bæredygtighed i et miljø som lever i et ikke bæredygtigt miljø, Det er som at prøve at bygge et hus på kviksand som fundament. Vi må over til resoucebaseret økonomi så hurtigt som muligt.

3 Likes

En god ide. Problemet er at dette fenomenet aldri har eksistert annet sted enn i tankeverden

Ja det er rigtigt , der hva en new york times journalist som beskrev tanken om en resource baseret økonomi som en noget i retning af “Det er en blanding af Carl Sagan og Karl Marx” den havde selvfølgelig til hensigt at sværte den til og illegimitere tanken men det havde den modsatte effekt på mig.
lidt morsomt beskrivelse. :grin:

2 Likes

Det høres jo flott ut og enda mer elegant på dansk :wink:

3 Likes

Naturens gang er fødsel, kreativitet, ekspansjon, konsolidering og død repetert over tid. Et system der alt skal fryses i nuet er neppe realistisk eller ønskelig. Det blir det jo bare fødsel. Så død.
Edit. Ser jeg postet dette til meg selv. Det var til Bambam

1 Like

Jeg forstår ikke hvad du mener med " Et system der alt skal fryses i nuet er neppe realistisk eller ønskelig" ?

1 Like

Det er slik jeg tolker økosofien. Gå litt saktere mot undergangen. Selv om den selges som et evighetshjul

1 Like

økosofien? ja du mener økoforkæmperne? , miljøet foran alt andet og sådan? Treehuggers?
MDG, miljøfanatikere?

1 Like

De er vel også der. Tenker mer på de kyniske markedskreftene og de politiske lakeiene som kjører “havet stiger”, men vi kan redde dere i alle kanaler. Det er fint å gi et tre en klem. Man skal elske naturen og ikke drive rovdrift. Man kan vel si at vi nå befinner oss i “død” segmentet av mitt opprinnelige innlegg. Men naturen slutter ikke å snurre av den grunn

3 Likes

Ja nu er jeg med , ja man ser mange eksempler på at redde miljøet og bæredygtighed er bare endnu en mulighed for de multinationale at høste stor profit på bekostning af skatteborgere.
Og alt er lagt til rette for dette plyndring takket være korrupte politikere , hvilket denne artikel også hovedsagligt vidner om.

1 Like

Og det er hverken kreativt eller konsoliderende. Det er en kreftsvulst. Mao “død”

1 Like

Løsningen på energiproblemet er Thorium. Og det har vi masse av i Norge og det er REN energi. Et Thoriumkraftverk kan plasseres midt i byen i motsetning til det atom-kraftverk.

Norge må satse på Thorium-forskning sammen med andre land som ligger foran oss i løypa på Thorium-forskning som f.eks. India og Kina.

Thorium er fremtidens energikilde.

3 Likes

Dette er langt hinsides grensene for sunn fornuft og det forstår - selvsagt - den økonomiske eliten utmerket godt. Planene deres bekrefter de mest pessimistiske spådommene og her er nok Ola og Kari kun for “useless eaters” å regne.

1 Like

Norges elbilar är irrelevant i det större perspektivet. Globalt produceras det mesta av elen med diverse fossil energi.
Förutsättningen för elbilar som “räddning”, oaktat de nämnda konsekvenserna i artikeln, är att elen produceras fossil fritt.

1 Like

Problemet i dag er at fri energi hemmeligholdes av makteliten siden de ikke tjener penger på fri energi og da ville olje til 700 trillioner dollar blitt verdiløst.
Bare en person tenker tanken fri energi i en nasjon så kommer en flåte av bombefly og legger nasjonen i grus.
Kanskje ikke så rart isen USA ville vært et fattig helt ubetydelig U-land på sekund som petro dollaren forsvant.

Som Wernher von Braun fortalte Dr Carol Rosin i Fairchild industri så kunne alle hatt svevebiler i verden allerede på 60 tallet om ikke teknologien ble hemmeligholdt.

Rundflyene Haunebu brukte gyroer av kvikksølv til anti gravitasjon og fremdrift.

http://discaircraft.greyfalcon.us/HAUNEBU.htm

2 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.