Nyheter MDTV Forum Om Doner

Den amerikanske våren er her

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/06/den-amerikanske-varen-er-her/

Av Terje Alnes. Opprøret i USA har klare likheter med den arabiske våren. Begge har rot i en dødelig kombinasjon av økende fattigdom, arbeidsledighet og politisk undertrykkelse. Som i Midtøsten stemples opprørerne som «terrorister». Det som ble kjent som «den arabiske våren» startet da den tunisiske grønnsakhandleren Mohammed Bouazizi i desember 2010 brant seg selv…

7 Likes

“den ubevæpnede tenåringen Michael Brown i Ferguson i 2014”

https://www.washingtonpost.com/news/fact-checker/wp/2015/03/19/hands-up-dont-shoot-did-not-happen-in-ferguson/

Terje Alnes, hvorfor skriver du usannheter? Dette er andre gang på kort tid du har inkludert usannheter.

1 Like

Bare tull alt sammen. Det var sosial engineering. Det vi ser idag er også sosial engineering, like Orange Revolution i Ukraina.
Alle “bombene” i Sverige er også “sosial engineering”, organisert av deep state. Ole Dammegaard avlører dem.
Da ISIS angrep Mosul fikk irakerne ordre fra Bagdad om å nedlegge våpene. Ellers hadde angrepet vært uten muligheter for å lykkes. Mosul er en millionby, liksom Leningrad. De kunne ha holdt ut i årvis, og kunne lett ha mobilisert nye 30.000 soldater.
Når Bagdad og ISIS jobber ilag = deep state.

From the US Dept. of the Global asylum - where the supposed ‘wardens’ are those definitely most insane - criminally insane that is:

2 Likes

Spørsmålet er om det er jødiske organisasjonar som administrerer utkøyring og plassering av pallar med murstein langs ruta natta før annonserte demonstrasjonstog i mange amerikanske byar.

1 Like

Jeg synes politibrutaliteten i USA og myndighetenes manglende vilje til å jobbe for en forandring er helt for jævlig. Men rett skal være rett, og når vi først er inne på usannheter i denne artikkelen, får vi vel ta med Rodney King også:

Nei, og atter nei. Rodney King ble grisebanka av politiet, ikke i 1992, men den 3. mars 1991. Men det overlevde han, og den tidligere bygningsarbeideren King begynte etterpå som politisk aktivist og skribent. Han druknet i sitt eget svømmebasseng i 2012.

4 Likes

Det er riktig som du sier, Rodny King ble ikke drept av politiet, men utsatt for grov politivold. Og det skjedde i 1991. Beklager dette. Feilen er rettet opp i orginalartikkelen på Spartakus.

2 Likes

Det er ingenting spontant i MSM dekning i USA. Det er bolsjeviker alt sammen - med vill sensur av nettet. “Opprøret” or planlagt, hvor MSM media er endel av propaganda-apparatet. Erna Solberg bidrar med sitt for at “opprøret” skal lykkes.

Biden er nå så dement at TV-opptredener er flaut. Nå trenger DEM noe dramatisk for å ikke tape valget i november.

1 Like

Takk for svaret.
Man bør huske at selv om det også finns de ustabile (f.eks. eks-militære) og sikkert noen psykopater i politiet (som i andre yrker), så er det å være politimann i USA også relativt farlig; det blir drept en del politimenn hvert år, og mange politimenn dør ikke langt etter pensjonering, sannsynligvis pga. at de jobber med en stadig trussel (dvs stress).

1 Like

Det er flere grunner til at USA utmerker seg blant vestlige land på den nordlige halvkule når det gjelder våpenbesittelse og -bruk, og vold og drap utført både mot og av politiet. At det er farlig og stressende å være politi der er selvfølgelig sant. Men det forandrer intet når det gjelder det fullstendig uakseptable i den form for politivold og -drap vi har sett så altfor mange eksempler på. USA er et brutalt, sykt og dysfunksjonelt samfunn på mange måter, og måten politiet jobber på - og får lov til å jobbe på - er et av flere symptomer. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å trekke frem hvor synd det er på politiet etter slike hendelser, og lete etter argumenter som kan brukes for å unnskylde dem, fremfor å uttrykke sympati med ofrene for slike meningsløse og sadistiske drap som det på George Floyd. At det er ofrene, ikke gjerningspersonene hvis interesser primært skal ivaretas er ellers et erke-amerikansk prinsipp, og forsøk på “bortforklaring og dulling med mordere” i strafferettspleien, med henvisning til at de har hatt en vond oppvekst o.l., slik vi har hatt en viss suksess med f.eks. i Norge når det gjelder tilbakefallsprosent blant straffedømte, anses i USA som noe bløthjertet bullshit. Bortsett altså fra dersom det er politifolk som er gjerningspersoner. Da skal det psykologiseres og fremheves hvor tøft de har det. Så du har full støtte for den typen respons hos USAs myndigheter. Nesten blåkopi av hva de selv sier i disse dager.

2 Likes

Er ikke imponert over Terje Alnes denne gang. Når det gjelder den arabiske våren har avdøde Samir Amin skrevet er lengre artikkel om hva som var vitsen med den: nemlig å føre Muslim brotherhood til makten i hele arabia - som en vasall under USA og Nato.
Et type amerikansk militærdiktatur har vært lenge under planlegging i USA,noe jeg har påpekt i en lengre tid nå.
I mine artikler om utviklingen i Tyskland har jeg ment at ANTIFA-bevegelsen er en gren av statssikkerhets/etterretningsapparatet. Jeg ser ikke bort fra at slik er det også i USA. Her har vært enorme sensureringer av Internett overalt - bare Antifa får anledning til å ture fram i beste velgående.
Som jeg også har advart om: en ny type norsk fascisme vokser nå fram på bloggene document og resett av TRUMPISTER. De tenker temmelig identisk med folk som svermet for Mussolini og Hitler på 1930-tallet.

4 Likes

USA er full av tilfeller hvor kameratene dine, i deres ninja-utrustning, har trakassert møter med kjente respublikanere på liberale universitet, i brownskirt stil.

Min bruk av begrepet “den amerikanske våren” var nærmest et ironisk spark. “Den arabiske våren” ble jo svært populær her hos oss fordi opprøret tilsynelatende delte noen “vestlige” verdier som alle så ut til å støtte. Så vet vi at det var mange grupperinger(og stater) som jobbet i det skjulte for å manipulere utfallet til sin fordel.
Registrerer at det meste av mediedekningen her i landet koker ned til at disse opptøyene er folks harme mot et rasistisk drap, men det er jo så mye mer enn det. Det er patetisk å være vitne til alle “USA-eksperter” og kommentatorer i ymse kanaler som omtaler det som skjer som “uvirkelig” osv. USA må jo være en av de mest skakkjørte statene vi har. Alt klapper sammen.

3 Likes

Hvem som er kameratene mine må du utrede,Kjell. jeg skjønner rett og slett ikke.

Verden er delt mellom dem som støtter Hitler Trump og dem som støtter Madam Hillary & Co.
De som mangler jobbkompetanse i USA er fortsatt velkommen bare de vil stemme DEM. Da er de en av “oss”. USA har en stor familie av “anti-fascister” — 100 mill anti-fascister der?

Jeg skjønner fremdeles ikke hva dette har med mine synspunkter å gjøre. verken trump eller Hillary har hatt noen oppslutning fra meg. Nå i ettertid syns jeg at mine artikler om hva Trump handlet om på derimot.no da han ble valgt,er leseverdig idag når det går mot et militærdiktatur i USA.
Husk: 1 mai 1933 stilte sosialdemokratiske fagforeningsbosser opp sammen med nazistene i tog i håp om å kunne beholde sine posisjoner og sine kontorer.
Så feil kan man ta. Demokratene forsøker det samme,ser det ut til.

1 Like

Du vil ha oss til å tro at du ikke tilhører NRK-fløyen selv om du kvakker som en and

ny type norsk fascisme vokser nå fram på bloggene document og resett av TRUMPISTER

Så mange kverulanter som holder til her på steigan.jeg har da skrevet hundrevis av kommentarer som kritiserer NRK så hvor tar Kjell alle sine merkverdige påstander fra?
Jeg har rett og slett ikke tid til så mye vås.

1 Like

Du tror du kan stille deg utenfor valget mellom Trump og DEM november 2020.
Ifølge Mao Tse Tung kan du ikke det. Du bare lurer deg selv. Jeg ser med en gang du er en DEMOKRAT.

Det kan være relevant her å trekke inn at Colbyn og Momentum er globalister, og DEMOKRATER selvfølgelig.

Mitt siste ord til all din fantasivirksomhet,Kjell. Hvis du er interessert i mine synspunkter,har jeg uttrykt tvil om det blir noe valg i USA 4 november. kanskje man da heller feirer et militærdiktatur og gleder seg til de kommende storkrigene.
Mitt siste ord dette.

1 Like