Nyheter MDTV Forum Om Doner

Den amerikanske hæren med ny storbestilling av norskprodusert drone

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/05/den-amerikanske-haeren-med-ny-storbestilling-av-norskprodusert-drone/

Nå har leveransene passert 12.000 droner. Dette skriver Teknisk ukeblad, som fortsetter: Den amerikanske hæren, som i 2019 bestilte Black Hornet-droner fra FLIR Unmanned Aerial Systems AS, tidligere kjent som Prox Dynamics, for 40 millioner dollar, har nå lagt inn en ny storbestilling.Den nye kontrakten med US Army er verdt 20,6 millioner dollar, cirka 210…

2 Likes

Norge har mange menn med våpeninteresse og som kan å lage dem, og bra er det.

Fortell meg om det - vær så snill! Hvordan ekstrapolerer du det ene fra det andre?

1 Like

Om hva da? At Norge har vært våpeneksportør siden vikingetiden?

1 Like

Men vi glemmer det som var før boktrykkerkunsten. :wink:
Hvordan går det forresten med plantene ?

Så kanonkuler av manganstål er innenfor?
USA hadde forresten Krag.

Tomatene frøs, og jeg visste ikke at planter som hadde stått inne ble solbrente, så bønnene mine døde alle sammen. Resten kom seg etter en tid. Jeg har plantet nye bønner og tomater, men denne gang i kasser med glasslokk jeg har laget.

I dag har jeg forøvrig hentet en bisverm, så nå har jeg bier. :slight_smile:

1 Like

Jeg kan se pasifistenes ståsted, men denne dronen er jo ikke annet enn en avansert kikkert.

Er det en automatisk forbindelse mellom våpeninteresse og våpen-pushing? Og er det i såfall noe å være stolt over?

Ja, istedenfor hvit Tyvek drakt som beskytter mot Corona, kan du slå to bier i et smekk med denne alternative biedrakten som jeg har plukket ut til deg : )

1 Like

Tannlegen skulle ha 750 kr eller mer,som nå plusses på tannlegeregningen, ifølge det jeg hørte på jobben, men det må ha vært noen dyre drakter, for en drakt jeg så kostet bare 180 kr.
https://www.swedol.no/tyvek-600-plus-beskyttelsesdresstyv-cha5t-wh.html?gclid=EAIaIQobChMIk9Oxg_q36QIVjZIYCh0BuAsQEAQYBSABEgKzW_D_BwE

https://wonderfulengineering.com/10-best-protective-suits-for-coronavirus/

Biene jeg har skal visstnok være så snille, at man ikke skal behøve beskyttelsesutstyr, når man har lært seg å ikke få panikk når de kravler på deg.

Jeg skal sette på ei skattekasse over helga, så da får vi se om jeg behøver mer enn ei Tyvekdrakt, så jeg har spart på linken. Mange takk.

1 Like

Ja det må jeg si er en øvelse i selvbeherskelse jeg tror jeg ville klare meg foruten, så der ville jeg gått for drakten : ))
Syns det er et veldig bra tiltak at du har satt igang med dette : )

1 Like

Jeg er lat, så den prosessen regner jeg med at kommer av seg selv. Man skal bare gjøre litt, og da behøver man liksom ikke å ta alle forholdsregler. Oftest går det greit, men noen ganger gjør det ikke det, og da står man der og banner. Eksempelvis blir man mye fortere sveiseblind om man ikke bruker maske ved el-sveis, enn jeg trodde først. :slight_smile:

1 Like

Når tråden alikevel har sporet ut, så er jeg faens provosert over å lese på Yr at global oppvarming, nå døpt om til klimaendringer, også er årsak til at det er så kalt at jeg må ha på lue når jeg jobber ute i midt i Mai.

Når den globale oppvarmingen ikke viser seg å komme, så bør disse oppvarmingsfanatikerne miste jobben på akkurat samme måte som de har fratatt oppvarmingsskeptikere jobben, og har de rukket å dø, må vi straffe barna deres ved å redusere arv.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.