Nyheter MDTV Forum Om Doner

De som lærer oss å hate Russland

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/de-som-laerer-oss-a-hate-russland/

Når det gjelder Russland er vanlige standarder for journalistikk opphevet. Det vi får servert i de store mediene er massiv, anti-russisk propaganda. Av Terje Alnes. Nordmenn får daglige påminninger om at Russland er en ondskapsfull og farlig fiende. Så godt som alle store, norske medier kjører i det samme sporet. Her er de norske mediehusene…

5 Likes

For min egen del, når man har tatt den “røde pillen” så er det lett og gjenkjenne propaganda og falsk informasjon om Russland og andre uten at det er nødvendig og grave så dypt i fakta hver gang. Jeg som trodde bare for noen få år siden at propaganda og løgner er slikt Russland og andre tvilsomme stater holder på med. Jommen tok jeg feil der gitt…

Hvis man har fulgt litt med på Snowden, Wikileaks, Binney så skjønner man at det ikke går an og stole på noen som helst digitale spor og “bevis” fordi alt kan forfalskes uten noe som helst problem. Dette gjelder spesielt hacking og hvem som liksom utfører hackingen.

I senere tid har Millennial Millie avslørt at mye av denne høyteknologien som amerikansk etterretning har utviklet nå også er i private hender og har vært det ganske lenge… Så hvem som helst med penger og vilje kan prøve og hacke hva de vil og legge igjen spor som peker mot hvem man vil, Russland eller andre.

4 Likes

red pill artillery

1 Like

Og hovedoppslaget i Dagsrevyen i går kveld 22.10 var om “russisk opptrapping i nordområdene”. Nyhets-anker sa ikke at det var som svar på at USA/NATO ikke bare kontinuerlig har forhåndslagret mer og mer militær-materiell for en angrepskrig i Norge, men som også har hatt flere store militær-øvelser nær russisk territorium. “Russisk opptrapping” er ikke annet enn at Russland flytter tilsvarende militær-materiell og styrker til sitt nordområde, og det på russisk jord.

Norsk presse og media med NRK i spissen opprettholder skremmebildet av Russland, diktert av det amerikanske utenriksdepartementet. Den globale storkapitalen som eier den privateide amerikanske krigsvåpen-industrien vil ha en kald krig for å rettferdiggjøre at halvparten av det amerikanske stats-budsjettet fortsatt skal havne i deres lommer, derfor vil de ikke at Europa med Skandinavia skal opprette normale handelsforbindelser med Russland.

En militær omringing av Russland med et medie-trykk og en sanksjons-krig som skal ødelegge Russlands økonomi, så befolkningen blir så misfornøyd at Putin går av eller styrtes er strategien. Russland må også erobres for storkapitalens globalisme.

Ikke bare skal Russland fremstilles som farlig for nyhets-lesere, Hollywood gjør også sitt med å ha russiske skurker i sine actionfilmer på reklamekanalene. Så etter Dagsrevyen skremmebilde av Russland, fulgte kveldens film for mange hvor russere er skurkene, og slik har det vært i flere tiår.

En generasjon programmeres nærmest til frykte Russland av et samlet vestlig media, som har de samme eiere som også eier krigsvåpen-industrien. Skal en styre verden må en styre økonomien og fortellingen folk blir fortalt, og bankkartellene og MSM eies av de samme som styrer verden mot sin New World Order.

2 Likes

Når man har tatt den røde pillen, den ordentlige blodrøde pillen, noe veldig få har, da forstår man at man ingenting vet. :astonished:

2 Likes

Så vidt jeg kan huske, var vi ikke noe mindre redde for russerne da de kalte seg Sovjet-unionen. Det var bare så lenge de lå nede for telling, at vi ble oppmuntret til å benytte oss av det.

Det er jo et flott innlegg av Alnes dette. Men forut for en storkrig er det helt obligatorisk og nødvendig å demonisere fienden. Det som kalles “psy-ops” som pågår intenst nå. At hele vår Nato-presse jobber for denne hjernevask-operasjonen er ikke noe å forundre seg over.
Det som er unikt i Norge nå,er at Rødt deltar i samme operasjon via Stortinget og Klassekampen.
Det som var unikt med Norges Kommunistiske Parti og Mot Dag i siste halvdel av 1930 var at de redegjorde for at Norge sto i fare for en nazistisk invasjon. Dette er et aspekt som offisiell historieskrivning har forsøkt å radere ut av historien med myten: VI ble tatt på senga. Hvem ble?
Det minste vi kan gjøre nå,de som tror de er “venstre”,er å rydde opp i de egenproduserte psy-ops som pågår hele tida. Kan vi regne med USA/Nato hjelp når Russland angriper oss? Ingen nato-avis kan gjøre dette bedre enn KK.

3 Likes

Jeg tror ikke Alnes helt har skjønt hvordan dypstaten fungerer.

De er de som eier MSN pressen, det er heller ikke en presse, men et verktøy som brukes til hjernevask propaganda samt mikrofonstativ for eliten der de legger frem ekstreme politiske vedtak som noe positivt med store mengder ny orweliske ord.

Aldri glem at at dypstaten er skyggeregjering der de bruker sin presse til kun å bruke sine egne kilder i alle artikler.

Ikke bruk energi på å lese eller kjøpe dritt som kun er produsert for å ta over ditt sinn og bruke deg som en hjernedød idiot for maktelitens agenda.

Så hvor mange MSN “journalister” fra vesten har dekket super duper møtene til makteliten der hele fremtiden vår pekes ut totalt ut av alt av demokratiske prosesser ?
Siden 1954 har ikke så mye som en eneste en i vesten dekket de årlige Bilderberg, CFR eller The Tritial Commission.

Så aldri gidd å kast bort tid på den sterkt kontrollerte pressen til makteliten!!!

3 Likes

Goebbels var misunnelig på det amerikanske propaganda - apparatet.
Og så har man boken “Manufacturing consent”, men bedre sent enn aldri…

Det er en rest på en setning her. Den er riktignok 9 år gammel : :slightly_smiling_face:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4yWqq/letter-paa-bilderberg-sloeret

Har du tatt den da? Jeg er forresten ikke uenig men når det kommer fra deg og med referanse til The Matrix så virker det heller som et kunstig konsept født i venstre hjernehalvdel. Ala konseptene; “det går ikke an å vite noenting, egentlig” og “sannhet finnes ikke”. Bare kunstige konsepter det, men det er sikkert flere intelektuelle som kan gruble over slikt en livstid uten og finne ut av det. Håper du ikke er en av de.

Til Johnnys forsvar, så er det ikke helt det han mener. Når de som har produsert informasjonen samfunnet holder for sann, har vært mest opptatt av skrive hva som hjelper deres egen karriære i veldig mange generasjoner, så er det et langt lerret å bleke å finne ut hva som er sant eller ikke.

1 Like

JA!

The Matrix er en karikatur på løgnene “saueflokken” fôres med.

Løgnene er mye større enn du tror, folk flest vet ingenting og sannheten (som finnes) om dette har vært skjult for allmennheten i lang tid.

At Russland blir karakterisert som ondskapsfull og farlig, er kanskje ikke så rart. Men husk at vesten i sin karakteristikk, skiller klart mellom det russiske folk og juntaen i Kreml.
I de siste 15 årene har Putin blitt særdeles uforutsigbar,alt mer diktatorisk og ikke minst imperialistisk. Og dette har vestlige medier og politiske myndigheter fanget rimelig korrekt opp:

1. Dumaen har blitt en passiv sandpåstrøer og guvernørene blitt mer eller mindre overkjørt eller havner i fengsel (hvis de ikke er medgjørlige).
  2. Videre har statsmyndighetene kastet vrak på klimapolitikken, ved å nekte bistand til klimakatastrofer eller preventive tiltak for å bremse på de store Co2-utslippene eller karbon-uttakene.
  3. Kreml har gjort det til vane å drepe politiske motstandere, og samtidig blånekte på at de er skyldige i disse drapene.
  4. Kreml var ansvarlig for nedskyting av MH17 og i at 298 sivile ble drept - også det blånektet.
  5. Men kanskje viktigst i deres dårlige omdømme-bygging er trangen til imperialistisme og det å bli oppfattet som en stormakt, som andre land skal lojale overfor. Dette har tidligere Sovjet-republikker, land i midt-Østen og Afrika fått føle gjennom utrolige krigslidelser Kreml har påført dem. Og deres hybride krigføring er i stor grad knyttet til bruk av Prigozhins Wagner-soldater og gjennom skjult økonomisk støtte og våpen-støtte til korrupte diktatorer.

Så Terje Alnes. frykten for Kreml skyldes ikke at russiske spioner agerer på norsk jord eller at Russland avholder enorme militærøvelser på andre siden av vår grense eller at de prøver å ødelegge kommunikasjonssystemet for sivil luftfart. Vi vet at det er skremsler. Det er historikken nevnt ovenfor som gjør sitt til at det kanskje ikke er så rart at Vesten har mistet tillit til denne fascistiske staten?

Jeg tror ikke du er alene der Johnny, jeg og flere andre er klar over at nesten alt er helt eller delvis løgn. I disse tider er det også mange flere som oppdager det samme. Etter mitt syn så er det totale bedraget så enormt at man bør vurdere om jorda faktisk er flat. Jeg er dog ikke med på akkurat den idèen, men utelukker den ikke helt :wink:

1 Like

Virkelig, er det du skriver der, om det er sant, noe det ikke nødvendigvis er. Så ille i forhold til vesten og USAs imperialisme og grusomme handlinger? Har ikke USA mange flere liv og torturofre på samvittigheten? Du er helt på bærtur Olaf, få huet ditt ut av den bittelille, snevre tankeboksen du forholder deg til og kaller virkelighet.

Når jeg snakker om “vesten”, mener jeg vest-Europa. Hvordan USA oppfatter Russland vet jeg ikke så mye om, all den tid de har en gal mann som president. Og grusomheter som USA har begått, liker jeg akkurat like lite som deg. Jeg har kun en anbefaling til deg: ikke gå i den samme fella som visse andre deltagere på forumet her: kommenter sak og ikke karakteriser person. Egentlig en grei regel. Argumentasjonen blir ikke svakere av den grunn, men blir iallefall tatt mer seriøst.
Men hva gjelder grusomme krigsforbrytelser og mord på egne innbyggere, er det ingen i forrige århundre som kom opp mot Stalins folkemord, selv ikke Hitler. Og når vi i dag ser hvordan landets myndigheter febrilsk forsøker å omskrive historien for å glorifisere Stalin, så snakker vi om holdninger i dagens regime som naturlig bidrar til aversjon hos oss i resten av Europa.

Jeg synes det ikke er riktig og trekke frem Stalin i forbindelse med Putin. Det finnes vel knapt en president/statsminister e.l. som ikke er et sted på sosiopat skalaen eller værre. Man må være rimelig korrumpert og/eller degenerert for og i det hele tatt ha muligheten for og nå en slik posisjon. Det gjelder alle land, også Norge. Ellers så er synes jeg ikke noe om at man ikke skal kunne gå på “person” som du sier. En “person” med en snever virkelighetsoppfatning, gjerne kun orientert rundt tilsynelatende logiske konsepter i venstre hjernehalvdel (feks typisk akademikere) trenger å høre hvor lite og begrenset paradigmet de opererer i er. Dessuten så går jeg ikke på person, du bare opplever det slik fordi du identifiserer deg selv med tankene dine. Akkurat det er den største feilen nesten alle gjør, har brakt oss hit og er kilden til alle punktene du ramser opp ovenfor.

1 Like

Folk som bor i vesten vet at USA er det mest aggressive landet som noensinne har eksistert, men har du noen gang lurt på hvordan Russland oppfatter USA?

Så bra vi har ytringsfrihet her i landet så unger kan lære seg å suge pikk

1 Like