Nyheter MDTV Forum Om Doner

De skadelige virkningene av sosial distansering og bruk av masker

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/de-skadelige-virkningene-av-sosial-distansering-og-bruk-av-masker/

I et åpent brev fra 584 belgiske leger og 1747 helsearbeidere tar de blant annet opp de påviste skadelige virkningene av sosial distansering og maskebruk. Hele brevet finnes her. Konsekvenser av sosial isolasjon på fysisk og mental helse Sosial isolasjon og økonomisk tap førte til en økning i depresjon, angst, selvmord, vold innen familien og…

5 Likes

Reiser med buss eller t-bane - hvor påbudet her i Norge gjelder - tar for de fleste fra noen minutter til opp mot en halvtime. Det er stor forskjell på dette og å oppholde seg i dårlig ventilerte rom så godt som hele dagen. Jeg har selv trent med både maske når jeg har løpt under forhold hvor det er mye forurensning og med snorkel når jeg svømmer. For svømmere finnes det to typer, en nyere hvor man puster ut CO2 gjennom en egen mekanisme ved munnen og den eldre typen hvor CO2 blir stående i røret og man hele tiden puster inn mer CO2 enn normalt. Slik kan man oppnå større toleranse for CO2. Men det er helt klart forskjell på å gjøre dette i en 15-20 minutter og vesentlig lengre, som feks en time eller mer. Det siste har jeg også prøvd. Det er ihvertfall min erfaring at man kan bli litt mer trøtt og uopplagt dagen etter, alt ettersom hvor lenge og hardt en har holdt på. Så etter en vinter med mye uvanlig mye forkjølelse OG influensa OG noe annet lignende, så kuttet jeg helt ut det å svømme med den gamle snorkelen i mer enn en 20-30 minutter. Den nye typen er heller ikke lett å holde ut med lenge, men det skyldes selve den mekanismen som skiller luft fra inn- og utpust. Det blir krevende for muskulaturen man bruker når man puster. Å løpe med maske går også greit for min del. Jeg unngår det helst, for ubehagelig er det jo. Men også der er det en egen mekanisme som man blåser ut gjennnom og som sørger for at CO2-nivået ikke bygger seg for mye opp inne i masken. Nå har jeg også forsøkt å reise med maske på T-banen og bussen. Og kan ikke si jeg merker noen form for problem hverken med å puste, kroppslig eller mental tilstand etterpå. Men så har jeg også bedre hjerte- og lungekapasitet enn de aller fleste som er både tjue og tredve år yngre enn meg… Har man på den annen side virkelig dårlig hjerte- og lungekapasitet, som feks KOLS-pasienter som kan ligge på ned mot 30% av “normalen” for sin aldersgruppe, da sier det seg selv at det å puste gjennom en maske i verste fall kan være direkte farlig. Noe lignende kan vel forsåvidt også gjelde en desto større gruppe som befinner seg under et gjennomsnitt som i seg selv ikke er som det burde vært.

3 Likes

Å diskutere munnbind og pusteteknikk blir for meg tåkelegging. Det er da ikke pusteteknikk som er problemet?

Problemet er hva det gjør med mennesker når myndighetene truer befolkningen til å gå med munnbind. Symboleffekten i tiltaket er monumental. Ser du inn på trikken i Oslo, ser du bildet på en befolkning som har latt seg kneble av myndighetene. Du ser også en befolkning som er splittet: Den som ikke går med munnbind blir utstøtt av de som har latt seg bøye og som aksepterer overgrepet.

Det vi bør diskutere er hvorfor regjeringen tillater seg å bestemme hvor mange du får ha på besøk i ditt eget hjem. Hvorfor knebler myndighetene befolkningen med symboltunge munnbind? Hvorfor begynner folk å diskutere pusteteknikk når myndighetene pålegger restriksjoner som går på tvers av både menneskerettigheter og grunnlov?

Mandag pressa regjeringen Oslo til å innføre mer overgripende tiltak enn byen selv ville. Tirsdag fulgte nabokommunene på etter “råd” fra myndighetene og innførte sine egne overgripende tiltak. Onsdag fjerna regjeringen nasjonale tiltak og lanserte en ny strategi, der kommunene selv tvinges til å ta ansvaret for overgrepene som innføres.

Selvfølgelig kommer flere til å bli smittet når folk igjen får drive idrett, feste sammen og møtes opptil 600 i slengen. Regjeringen VIL at smitten skal spre seg. For da kan de tvinge kommunene til å lukke samfunnet bit for bit, uten at regjeringen trenger å stå ansvarlig.

Dette handler ikke om pusteteknikk. Det handler om hersketeknikk. Dette handler om en regjering som setter folk opp mot hverandre og skaper splid. Splitt og hersk.

Når befolkningen setter seg ned og diskuterer pusteteknikk, kan jeg ikke si annet enn at de har lyktes.

10 Likes

I England kan de som har f. eks. astma unntak fra påbud. Vet ikke hvordan det er i Oslo, men nå som busstreiken er over, kan kanskje påbudet om maske i kollektivtrafikken snart oppheves.
Hvis du har kr 10000 til overs kan du forresten få kjøpt maske med frisklufttilførsel…
https://www.stautas.no/merker/teno/motorisert-friskluftmaske

Ja det er mange som sliter og sosial distansiering har sitt pris.

The Impact Of Covid-19 On Suicide Rates

• Og de økonomiske konsekvenserne er kjipe de også ifølge flere undersøkelser.

Debt is a huge mental health burden. According to research presented by The Aspen Institute 16 percent of suicides in the United States occur in response to a financial problem. Dr. Thomas Richardson, PhD., agrees that there is a strong relationship between debt and mental health problems.

Litt kjipt relatert til det racet Norge kjør. Coronavirus problematikken gjør det ikke bedre. Screenshot_20201001_113446_com.huawei.browser

2 Likes

Jeg har ikke skrevet om “pusteteknikk”. Det jeg skriver om KOLS-pasienter burde dessuten være nok til å forstå at jeg ihvertfall ikke er enig i myndighetenes forbud slik det er formulert. Det burde som et minimum vært gjort unntak for de som er diagnostisert med betydelig redusert hjerte/lungekapasitet, og særlig når det gjelder lengre reiser. Jeg er selvsagt også imot store forsamlinger ifm idrett. Var det opp til meg hadde det ikke vært mye “sirkus” i det hele tatt, hverken her og nå eller generelt.

Morsomt at noen allerede er blitt så dumme av maskebruk at de tror at verden verste psykopatiske massemordere er veldig bekymret for helsen deres.
Fakta er så klart stikk motsatt, tiltakene er for å gjøre deg syk, ikke å holde deg frisk.

Militæret i verden bruker tusenvis av milliarder på å forske frem dødelige virus de kan bruke i krig og nå tror noen at en maske til 5 kr kan beskytte dem mot dette de har brukt eventyrlige summer på ? Hvor dum er det mulig å bli ?

Masker er for å gjøre deg syk og for Mind Control, folk underkaster seg de psykopatiske herskerne med å ta på idiotiske masker som dumme dyr, som hunder som ikke vet bedre.
rueuyerueye
djstuaeuareuae
rtuehsrgwrtwet
Her er gjengen bak maskepåbudet.
jfjfgjsj
dtyrewywtwetwrtwet
Epsteins pedo venner sier at masker er lurt, så troverdig.
theyeyeyy

4 Likes

Velkommen inn i min - jeg har hatt sosial distanse hele livet. Verken nettverks-bygging eller den evinnelige klemminga, er noe jeg kommer til å savne.

Veldig bra skrevet, det er helt korrekt det du sier, makta vil passe på å holde smitten oppe så de kan forsette sine djevelske NWO tiltak.

Ifølge Verdens Banken sine egne dokumentar vil de holde på tiltakene ut 2025. Korona Dokumenter fra 2015.
Når 2025 er over så er også 90% av oss borte.

2 Likes

Det du sier her er vel at smittevern ikke spiller noen rolle, bare du dekker fjeset med et eller annet.

Maska du presenterer har en motor som suger opptil 180 liter luft pr. minutt inn i maska gjennom et støvfilter og sprer utpusten din urensa ut i omgivelsene i samme farta.

Hvis du da er smittefarlig, har du i løpet av fem minutter blåst nesten en kubikkmeter infisert luft på folkene rundt deg.

Men du har i alle fall fått skjult ansiktet ditt på eksklusivt vis og det er uansett det som er hovedpoenget.

3 Likes

Men atomiseringen av samfunnet som har vært en villet politikk av de progressive, den er bare god, da mellommeneskelige forhold er utbytting og undertrykking.

Den kapitalist-progressive alliansen har skapt vestlige samfunn hvor store deler av befolkningen ikke tør å fortelle hva de mener selv til sine nærmeste, men sosial distansering mot de man ikke kjenner er helt krise.

Au da, sånn kan det gå når en ikke har greie på ting. Men konklusjonen din høres riktig ut :slight_smile:

1 Like

Var i en sosial setting i helga, og tok opp bare noen få fakta-opplysninger rundt “k-assosiserte dødsfall”, alder, antall døde pr mnd, pr år osv. osv. 100% av gjengen hadde null peiling. Og det gjelder kun de tallene som er offentlig tilgjengelig et par tastetrykk unna. Å se hele kollektiv-bermen (sorry) vase rundt med muleposer og sløvt blikk = horror on steroids. And getting worse…

8 Likes

Nå synes jeg studentene kan gi bæng i korona og leve livene sine som de ønsker med god samvittighet.

Jeg har ikke hørt en eneste gamling som har klaga over annet enn at isolasjon er drit. Jeg tror ikke at noen av oss som drar på åra har noe som helst i mot at samfunnet vi jobba ræva av oss for å bygge opp blir tatt vare på for dem som kommer etter oss.

Det er dette som er den største galskapen, sett fra gyngestol min: De raserer velferdssamfunnet vi forsøkte å bygge opp for å “beskytte” oss fra … døden?

Hvem faen er det som har sagt at pensjonister er redde for å dø? Jeg har ikke hørt en eneste gamling som har klaga.

Tvert imot. Gjengen som dro på busstur har fått mye pepper, men etter det jeg forstår gir de blanke i både korona og isolasjon.

Det bør studentene gjøre også. Vi trenger et studentopprør.

4 Likes

" Målet deres er å vinne uten å gå i krig. De vil oppnå sine mål ved å bryte ned vår viljestyrke".
Hm. Og jeg som her fått inntrykk av at det er vår hjemlige elite som forsøker dette. Men de er vel styrt av russerne.

1 Like

Selvsagt. Kina og Russland er alltid skyldig og våre kjære landsforrædere, sorry, ledere vil kun vårt beste.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.