Nyheter MDTV Forum Om Doner

– De intolerantes seiersgang

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/07/de-intolerantes-seiersgang/

Vi lever i kampanjenes æra. Der krever de intolerante både virkelighetsfortellingen og portvokterfunksjonen. Dette skriver journalist og kritiker Anki Gerhardsen i en kronikk i Aftenposten 8. juli 2020. Gerhardsen er også medlem av Ytringsfrihetskommisjonen. Hun tar utgangspunkt i angrepene mot forfatteren J. K. Rowling: «Denne har jeg gruet meg litt til å legge ut.»Dagbladet-kommentator Inger…

6 Likes

Jeg slutter meg til kritikken av den intoleransen vi ser vokse fram. God kronikk.

Imidlertid er det å smøre vel tykt på når Steigan skriver:

«De moderne mediene er mer ensrettet og mer kontrollert av en håndfull mektige mennsker enn noe diktatur eller noen despot i tidligere tider.»

Vi har sett en del tyranniske despoter opp gjennom historien som det skal mye til å overgå.

Et nyanserende moment er at, ettersom de lever på annonsørenes nåde, kan ikke disse mediene, Facebook, Twitter, mm., styres diktatorisk av eierne.

Tar man med alle som gir dem inntekter, blir det mer enn en håndfull.

1 Like

Nå har jo nettopp annonsørene gått i bresjen for mer sensur??

3 Likes

Det totalitære kan desverre ikke slås tilbake med fornuft og gode argumenter, til det er det en altfor voldsom kraft.
Kun det autoritære kan slå tilbake det totalitære, slik er desverre virkeligheten.
Det autoritære vil heldigvis ikke kontrollere tankene og ytringene våre, men sterkere begrensninger på handlinger vil bli et faktum.
Ikke noe å gjøre med dette, “venstresiden” har nok en gang sluppet løst monsteret og nå fins det bare et eneste mulig utfall.

1 Like

Tror du er litt hjernevasket lille venn. :slight_smile:

I dag blir vi spionert på og overvåket en millioner ganger mer en det Nazi, Stasi og Gestapo gjorde og folket svarer med å klappe for sin egen untergang.

Ser makteliten sier at de nå skal sette i gang en kraftig befolkningreduksjon, men for min del så døde mesteparten av menneskeheten ut for lenge siden, det som gjør dem til mennesker er utslettet for lenge siden, folk flest lever ikke lenger, de bare eksisterer. Folk har forlatt denne verden og flyttet over til den falske verden som makteliten har satt dem i, en liten boks der de er livredd for å kikke ut av og om noen tørr å kikke ut av boksen så står MSM imperiet deres klare til å hugge hodet av dem. Folk flest sitter med trynet ned i mobiler og laptopper for å skremme vannet av seg selv så hjernen har mistet all funksjon, de er bare zombier og roboter som gjør hva de blir befalt til.

gjdjgdsjdsg

1 Like

De tror nok de hører på markedet sitt og snur kappa etter vinden, men jeg tviler på at de treffer. De som roper høyest er ikke de som kjøper Nike-sko, bøker på Amazon etc, dette er profesjonelle aktivister som aldri får nok.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.