Nyheter MDTV Forum Om Doner

«De dreper ham langsomt»

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/08/de-dreper-ham-langsomt/

Av Terje Alnes. Stefania Maurizi, journalist i italienske La Repubblica, ga en sterk skildring av Julian Assanges situasjon på arrangementet «Global Threats to Press Freedom». Hans liv er i akutt fare. «De dreper ham langsomt. De vil statuere et eksempel, slik at ingen andre vil gjøre det samme. De er redde for at det kan…

Og det er fordi fangene ikke skal dø, så Assange blir nok uansett ikke en gammel mann.

Assange har gjort det som er en plikt for noen som vil kalle seg journalist, det er å avsløre makthavernes forbrytelser som makthaverne holder skjult for folket som valgte dem. For dette blir han straffet av makthaverne, noe som skulle føre til at folket avsatte makthaverne i er perfekt verden. Men da må folket få et balansert bilde av situasjonen, noe som en uavhengig presse skulle gitt dem.

Men en uavhengig presse har vi ikke, de som står i kulissene og dikterer politikken til makthaverne eier pressen, og det er deres redaktører som bestemmer hva “journalistene” i MSM skal bringe videre til folket. MSMs kampanje mot Assange har virket, alminnelige folk, det Assange representerer, tror han er en forbryter som har lekket militære hemmeligheter og ikke krigsforbrytelser.

Det avskrekkende i behandlingen av Assange har nok virket, etter dette vil nok en MSM redaktør og journalist i den vestlige verden ikke tørre noe annet enn å gjengi det det amerikanske utenriksdepartement vil de skal skrive. Vi har mange nok gode eksempler på det fra vår MSM som NRK og riksavisene spesielt, feks dekningen av overfallet på Libya.

Jeg håper han har rigget opp dette selv, og ikke har vært så naiv at han trodde de ville la en slik anledning gå fra seg.

Assange må nok regne med å dø uten å ha fått prøvd sin sak.
Khalid Sheikh Mohammed har sitti på Guantanamo i seksten år uten å ha fått prøvd sin.

Lenken går rett på Mohammeds sak.

Julian Assange er en hvit autist, og da er det feil å drepe ham.

Hva kan vi gjøre for å redde Assange? Det er rett og slett for jævlig at han skal dø en stille død uten at noen bryr seg om det!

Beklager, min kommentar ovenfor var en intern “spøk” rettet mot runeulv som generelt prøver å vri temaer her inne til å handle om at det blir færre “hvite”, og han tror det er viktig å få autister til å bruke “memer” for å forhindre dette.

–Jeg vet ikke hva som kan gjøres for å redde akkurat Julian Assange, men jeg vil gjerne kommentere hvordan jeg tror man generelt kan unngå denne typen situasjoner hvor dissidenter, varslere og uavhengige journalister opplever press eller hindring fra statsmakter.

Siden du er her på Steigan.no, så er du kanskje enig i at det politiske liv i Norge styres av en politisk-økonomisk maktkonsentrasjon hvor det ikke spiller all verdens rolle om vi har en høyre- eller venstreregjering. Norge er også en del av en større vestlig maktkonsentrasjon, og det er mange økonomiske interesser innbakt i vår internasjonale organisering. Feks. er Norge per folketall en av verdas største våpeneksportører.

Min generelle løsning for å sikre uttrykkingsfrihet er å gjøre statens rolle og makt likegyldig til hvorvidt Julian Assange avslører informasjon om diverse organisasjoner. Om ingen tjener eller taper i forhold til staten om Assange publiserer informasjon, så vil det også være likegyldig for den statlige organiseringen at Assange publiserer informasjonen. Og denne situasjonen oppnår du bare om firmaer eller privatpersoner ikke får mer eller mindre penger basert på hvilken informasjon som flyter rundt i samfunnet, dvs. at statens inntekter kategorisk overføres på en ubetinga måte til landets innbyggere.

Slik jeg ser statens ideelle funksjon, så bør statens inntekter fordeles til alle og enhver gjennom borgerlønn og grunnleggende infrastruktur, hvor staten i tillegg står for hele produksjonslinja til infrastrukturen (som gjennom å nasjonalisere våpenindustrien). Da vil det være langt mindre mulighet og motiv for å påvirke staten til å slå ned på dissidenter, varslere og uavhengige journalister, siden økonomiske interesser ikke er et innbakt aspekt av maktkonsentrasjonen.

Du kunne feks lage oppstandelse foran stortingett? Kreve svar fra de folkevelgte etc.Men hver gang vi klikker “godtar” eller “jeg forstår” gir vi neofachismen en stemme

Og om noen skulle være i tvil om thormothr er autisisk, så har vel de siste kommentarene han fjernet enhver tvil.

Som sagt så forsøker jeg å ignorere deg, men det er du tydeligvis for autistisk til å forstå.

Om noen skulle være i tvil, så er ikke runeulv så flink til å ignore meg! :smile: Asiater kan forresten være en god analogi til å forstå det han sier ovenfor. Asiater er automatisk flinke til matematikk og musikkinstrumenter; det er ikke det at noen av dem har høy IQ og at de har arbeidet for sine evner. Og slik er det visst med meg og diagnosen “aspergers syndrom” som hobbypsykologen og rollemodellen runeulv har tildelt meg, hvor min måte å skrive på ikke skyldes IQ eller øvelse i å skrive klarere og tydeligere, men noe som utfolder seg automatisk som en funksjon av det aspergiske syndrom.

Kan dere ikke utveksle epost? Dette begynner å bli kleint

Det går også an å sende private meldinger her. Om man klikker på den blå ruta som man ser når man klikker på navnet.

Da er de informert. Fint om man kunne holde seg til sak. Og dens irrganger. Personlig snuff kan man ta på bakrommet

Wikileaks har holdt tilbake mye informasjon i sine utgivelser.
Hvorfor ikke være mer sjødesløs med utgivelser, så det koster mer for de som nå hevner seg på Juian Assagne?

En måte å redde Assange på kan feks være at Russland foretar utveksling av spioner i bytte mot Assange (bla bytte Frode Berg og noen andre mot Assange).