Nyheter MDTV Forum Om Doner

Da Arbeiderpartiet internasjonaliserte privat arbeidsformidling i Norge

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/da-arbeiderpartiet-internasjonaliserte-privat-arbeidsformidling-i-norge/

På åtte minutter i Stortinget demonstrerte Arbeiderpartiet dilemmaet sitt med å mikse EUs lover inn i norsk arbeidsliv. Dette skriver journalisten Thomas Vermes i ABC Nyheter. Vermes fortsetter: «Klokka er 14.21 i Stortinget. Politikerne står midt oppe i den hektiske juleinnspurten i fjor. Også 10. desember er en lang dag. Presidenten har akkurat avholdt votering…

4 Likes

Det er vel det samme hvem som importerer arbeidskrafta? Særlig når NAV har fortært den tradisjonelle arbeidsformidlinga. Alt de tilbyr er den samme nettilgangen de fleste av oss har hjemme.

2 Likes

Ut av EØS…:facepunch:

2 Likes

Men først må vi ut av døra.

2 Likes

God morgon. Det må vi og portforbud blir det nok pga coronaviruset problematikken og etterpå pga en befolkning som økonomisk ruinert.

1 Like

God morgen til deg også. Minner meg om en sufi-historie jeg hørte engang;
Det var i Kairo under Mamelukkenes tid og det var portforbud. En sufi kom vandrende i de folketomme gatene og påtraff en mann som satt og gråt utenfor et hus.
Hvorfor gråter du?, spurte sufien
Jeg har mistet nøkkelen til min dør og nå kommer snart soldatene og dreper meg, svarte mannen.
Vær glad du har en dør å gråte ved svarte den vise.

2 Likes

Veldig bra! Å ta perspektiv er noe som er veldig viktig og en pass om det. Hele EØS problematikken forresten bygger jo på en annen gruppeinndeling der nasjonalstaten sliter.

“Det er vanlig å anta at evne og vilje til å se ting fra andres perspektiv er en viktig egenskap i fredssamtaler og andre forhandlinger”

1 Like

Og folk lurer på kvifor Ap er på veg mot sperregrensa?

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.