Nyheter MDTV Forum Om Doner

Cox: "Vi skal ikke snike sensur inn bakdøren"

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/cox-vi-skal-ikke-snike-sensur-inn-bakdoren/

“Jeg frykter at en av de største truslene mot ytringsfrihet i dag er lovgivning om hatytringer”

4 Likes

Denne kommer noen tiår forsinka. Jeg merket allerede som tenåring, gjennom utdanningssystemet og media, at jeg som innvandringmotstander var en “ond person”, og at det ikke var rom for å ytre mine holdninger høyt.

Irrasjonelt hat mot “antisemitter” og “rasister” har vært bærebjelken i den politisk korrekte sensuren. Det er hverken modig eller konstruktivt å svøpe seg i den politisk korrekte moral i forkant av et utspill mot sensur, og traktorlesba Claire Fox blir derfor en dårlig maskot for ytringsfriheten.

2 Likes

Det er ganske så besynderlig at Steigan forsøker å ta monopol på hvem som skal få lov til å bryte med normen, hvor unge, transfober forsøker å kneble enhver kritikk, eller personlig utfoldelse de mener passer med deres egne fastsatte normer.
De mener seg bedre skikket til å definere andres frihet, og påstår at de som ikke passer i Steigans kjønnsnormer promoterer en totalitær ideologi viss følselser ikke har samme validitet som hysteriske innvandringsmotstandere, homofober, og religiøse fanatikere.
Hva er det som får en til å hate mennesker en aldri har møtt, eller kan historien til?
På hvilket grunnlag har Religion, og radikale TERFs noen rett til å dømme, hate, og utfordre andres selv forståelse?
For så å finne noen uhellige allianser med religiøse fanatikere viss rett til å hate er mer viktig enn andres rett til å eksistere, og leve ut sin seksualitet og identitet slik radikalerne i Steigan påstår de har rett med i sine egne liv.
Tror vi skal ta en liten titt på noen velvalgte, men bortgjemte bibel vers jeg:
Matteus 19.11-2 er en.
Og så kan man bruke Lukas om de som lider av den mentale retardasjonen kalt “hat” og “dømmesyke”.

Utfra hvilken autoritet har Steigan til å sette seg som formyndere over andre mens de påberoper seg offer status og bedriver grove brudd på presse etikk?
Jeg håper at de personene dere har lagt ut bilde av for å slå politisk mynt på, og tigge mer penger av folks viss store mening med livet er å hate folk viss sider kun er sider ved en selv en er skamfull over.
Men det er en indikasjon fra Steigans side å dehumanisere, og objektvisere sine hat objekter (kjønnskonformister) for så å påberope seg en slag falsk formynderskap over andre menneskers kropper.
Det blir ganske så ironisk at Steigan skriker opp om “totalitær ideologi” når man vil forby å likestille mangoldhet med sin egen heteronormative, dualistiske offer mentalitet.
Kanskje Steigan kan forklare hva det er som får dem til å anse andre kulturer, som mindreverdige fordi de anerkjenner mer enn de to kjønnene de kristen radikale apologetene fra Steigan promoteter?
Er Steigan ikke bare transfober, mens også rasister?
Er det lov under ytringsfrihetens tegn å identifisere Steigans skribenter for klakkører for kristen-Europeisk definisjon av denne planeten og menneskeheten?
Hvem har gitt Steigan noen myndighet til å påtvinger folk grenser, og en falsk sans for “bedrevitende” om hvem og hva andre er og hvilke forutsetninger disse skal få lov til å eksistere?

Har de personene dere har lagt ut bilde av, og vist fullt navn på gitt sitt samtykke?
Eller er dette en personlig frihet og myndighet den medisinske og presse etiske redaksjonen har på tvers av andre?
Som om andre folks privatliv, identitet, følelser, eller indre koblinger hører innunder Steigans jurididiksjon.
Hvis ikke, så håper jeg dere er klare for noen fete anklager om copy right infringement og invasjon av privatlivet og noen kraftige bøter som kan legge hele den brunsvidde blekka med klare totalitære tendenser i grus og eierne konkurs, og hjemløse.
Bare en liten vennlig advarsel fra en Outlaw gatepoet.

I det minste gav Steigans håpløst talentløse forsøk på å validere sine anti-liberale,og frihetsdikterende såre følelser om at ogsa andre har følelser som ikke samsvarer med Steigans vestlig-kristne verdier.
Jeg er sikker på at hirjaene i India, Fafafini i Stillehavet, og “two spirits” fra de nord amerikanske kulturene setter pris på at en flokk fra Steigan kan viske ut deres eksistens i historien,
Fordi de bryter med de normene den selv oppnevnte medisinske ekspertisen i Steigan tar som selvfølge.
At de i Steigan påberoper seg såkalt frihet til å selv realisere seg, uten diskriminering av andre, for så å kreve adgang til å nekte andre det samme.
Det er det jeg kaller for å trekker stigen oppetter seg, og anklage de som drukner og dør har seg selv å takke.

Når du skriver kjønn her så mener du ikke biologisk kjønn, men en sosial konstruksjons lignende definisjon på kjønn? Altså noe løsrevet fra Biologi?

5 Likes

Hva er ytringsfrihetens tegn? Er det noe annet enn ytringsfrihet hjemlet i en verdslig lov, altså juss?

3 Likes

All ære til deg for å ha orket å lese den kommentaren. Jeg sluttet å bry meg etter

Er jo litt merkelig at folk besøker noens forum bare for så å kritisere forumet til verten og for den saks skyld, kritisere verten for forumet

3 Likes

Du er ny her Mari :slight_smile: Det her skjer hele tiden. Neste gang er det en Miffer som er såret. Så kommer det en kapitalist som hevder at Steigan ønsker å sende hele nasjonen på fattigkassa. deretter kommer det en klimaforkjemper og sier Steigan er en ufrivillig nikkedukke for oljeindustrien. Som blir avløst av en som synes at ytringsfrihet er bra men herremijn ikke av den typen som deles er… De har vært her og om de ikke kommer hit i overmorgen så er det bare å vente, for de er rett rundt hjørnet :slight_smile:

4 Likes

Aha! Nå skjønner jeg. Trolling, det nye viruset som angriper alle som faktisk har noe å si på nettet. Tusen takk for advarselen. Skjønte jo at noe var galt da jeg sjekket profilen hans. 16 minutters lesing, 20 artikler lest og 2 kommentarer og var ikke annet enn impotente personangrep på Steigan.
Noen folk har for mye tid og for lite fornuftig å gjøre. Jeg klandrer politikkerne våre for ikke bry seg holde folk i jobb :wink:

3 Likes

Han står fram under fullt navn, og har en facebook-side som framstår som personlig og levende, så han er kanskje ikke et troll. Det må kunne gå an å være rabiat og sint, uten å få denne merkelappen.

Godt spørsmål - men det er jo ikke sikkert at artikkelforfatteren eller Steigan sjøl, regelrett hater disse menneskene. Det som er kjernen i artikkelen er vel at det nå legges opp til at det skal bli lettere for unge, svært unge mennesker, å kjøre hormonbehandling og andre inngrep, for å fikse på identiteten sin. Sånn helt instinktivt deler jeg bekymringen. Hvis det er riktig det jeg leser; at det er rekordmange unge i dag som er interessert i en slik «behandling», og at en veldig sterk homse- og transe-lobby (som ikke representerer alle homsenes syn på saken, jvf. andre innlegg på Steigan) pusher på for å gjøre det enklere - er det litt uklart for meg hvor lurt det er. Jeg trenger vel ikke si mer enn at jeg jeg er en gammal grinebiter, og jeg hadde vridd seg litt beklemt i stolen hvis fjortisen av et barnebarn plutselig hadde proklamert at hen ville bli kvinne. Ok, kunne jeg si - «du må vente til du er 16.» Stillhet. «Hvordan har du forresten hatt det på skolen i dag?»

Mennesket er som regel sauer i en flokk, ganske konforme og dølle. Men det er bare «utenpå», som Thornbjørn Egner så glamorøst fortalte oss. Inni oss er vi unike som iskrystaller. Not? Alle unger er jaffal ekstrem-individer - det vet de fleste som har langtidshukommelsen inntakt; med alle sære sårbarheter og anti-autoritær herlig narsissisme har vi alle vært noen enestående vesner, og forhåpentligvis har vi en rest av det i oss til døden tar oss. For min del var jeg i ei slags boble til jeg var godt passert 20. Jeg vil nesten si at jeg ikke var tilregnelig :slight_smile:. Poenget mitt er vel at folk er så forskjellige, særlig som barn og unge, og det er ikke lett å vite hvem som er i ei boble av kongelig selv-kjærlighet/hat, hvem som er sårbare, og hvem som er reflekterte nok til å vite at de inngrepene de gjør når de er 16/18 ikke slår tilbake når de er 20 eller senere.

Så det er vel det jeg sånn omtrent mener om denne saken.

Han påtvinger vel ingen, slik jeg oppfatter det. Det er nok bare ytringer og meninger han kommer med.

Grenser? Mørkeroms-pietister overvurder grenser, det er vi enige om. De bildene de fremkaller der inne vil jeg helst ikke se. Men vi kommer ikke unna grenser heller. Skal da alle individer sette sine egne grenser -alltid? Det er en helt annen diskusjon.

1 Like

Vi kristen apologeter får ingen utfordring fra deg - det skal være sikkert.
Ikke Steigan heller.

Hvis du ønsker noe annet enn å tenke høyt, så prøv å renskriv, før du poster.

1 Like

Joa, men hele innlegget er jo en stempling av andre, og det er jo ikke særlig tillitvekkende når en debuterer på dette viset.

2 Likes

Jeg har hatt samme opplevelser som innvandrings-tilhenger, uten at jeg har brydd meg. Jeg, i motsetning til de fleste- har alt hatt disusjonen inne i mitt eget hodet. Jeg prøver å begrense meningene mine til det jeg kan begrunne.

1 Like

Veldig fornuftig syn flere av oss bør lære

1 Like

Steigan forsøker ikke å ta monopol på noe som helst, og han har så vidt jeg vet aldri forsøkt å tilrane seg monopolet. Men vi vet hvem som krever monopol på stort sett alt av meninger, det er eliten og elitens talerør; massemedia!

For det første er det ikke Steigan som står bak denne artikkelen, og denne nettsiden publiserer mange artikler med mange forskjellige meninger. De andre påstandene dine er så urimelige at de gidder jeg ikke kommentere.

Du finner mange forskjellige mennesker her, jeg kan ikke svare for andre men jeg er ingen av delene.

Det første du burde gjøre er å “finne deg selv” før du forsøker å “identifisere andre”.

1 Like

Å, her er det noen som setter stempel på andre og skal forsvares når han får en dose av egen medisin. Ja, skjønner det nå som du sier det. Kan jeg få lov å besøke deg hjemme så jeg kan fortelle deg hvordan du skal innrede huset ditt som en person uten folkeskikk ville gjort? Karen besøker dette forum (online hjem til Steigan) kun for å kritisere. Enhver person med ekte interesse for forumet ville vel ha brukt litt mer tid enn bare 16 minutter for å bli kjent med forumet.
Ikke vet jeg hvordan du føler men jeg er ganske lei av folk som prøver å påtvinge oss taushet. Savner du kanskje Torgeir for det gjør ikke jeg og ikke vil jeg ha en ny en. Debatt er bra og ha ærlige meninger er bra men å bare hamre løs er nok ikke like bra.
Ha en fin helg :wink:

1 Like

Jeg er jo enig i at han er i overkant usaklig, men han kommer da også men noen argumenter her og der. Det er ikke pent å «stemple» folk - men jeg skimter et genuint sinne der, og det må han få lov til å ha.

Jeg vil helst at de som innreder huset mitt skal ha dannelse! Minst 3 år på høyskole, helst medalje i estetiske fag!! :1st_place_medal:

Ha en god helg du óg :grinning:

2 Likes

Erland er trollenes ridder - og ikke særlig mer.

1 Like

Jeg troller også i ny og ne. Kommer an på om jeg er i humøret til det rett og slett. Egentlig tror jeg vi alle gjør det fra tid til annen om det er noe som rører noe i oss.

1 Like

det gjør unektelig jeg også, men begge bidrar vi med mye annet også. Det er sjelden å se noe til Erland, dersom det ikke gjelder å støtte folk som er kritiske til Steigan. Og da støtter han ikke sak, men person.

1 Like

Jeg er et troll? Hva mener du med det?

1 Like