Nyheter MDTV Forum Om Doner

Coronaviruset, panikk, realisme og handelskrig

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/02/coronaviruset-panikk-realisme-og-handelskrig/

I desember 2019 kom de første meldingene om at viruset som kalles 2019-nCoV, også kjent som coronaviruset, var smittet til mennesker i Wuhan i Kina. I en periode har det kommet panikkartede meldinger som kan gi inntrykk av at vi står overfor Svartedauen, eller i det minste en ny versjon av Spanskesjuken, som i perioden…

6 Likes

Nettopp. En million i Norge vil ikke få sin vanlige medisin, eller medisinen må prioriteres til dem som betyr noe. Norge er en av de store medisinal-nasjonene i verden.

1 Like

Man kan jo lure på hvorfor kineserne innfører slike massive tiltak, for første gang i historien. :thinking:

Eksperters råd skal man ikke ha tiltro til, like etter Tsjernobyl-ulykken sa “forskere og den norske regjeringa” at det er ikke farlig for barna å være utendørs, men de samme forskerne holdt sine egne barn innendørs. Radioaktiviteten var langt høyere enn det regjeringa informerte om. Når det enkelte år er mye sopp, vil f.eks sauer få for høye verdier, og så sent som i 2005 ble 15 000 sauer i Norge gitt spesielt fôr for å redusere radioaktiviteten i kjøttet.

5 Likes

Tvang de f.eks kommunisten fra Etiopia som styrer WHO til å ikke erklære at Corona-viruset var en pandemi? Andre forteller at komorbide dødsfall ikke klassifiseres som Coronadødsfall, så jeg er skeptisk til informasjone som kommer fra Kina.

Calm%20down%20Chang

china

Problemet i dag er at folk ikke klarer å tenke fremover og klamrer seg til fortiden.

Det har foregått en verdenskrig i mange år nå, ikke en krig som utkjempes med bomber og granater, men med datavirus og bio-virus.

Hvorfor i all verden skal man sende en arme på 10 millioner soldater når man istedet kan sende noe så er så lite at det knapt er synlig med mikroskop som er langt mer effektivt?

Når jeg leser rundt i verden i den globale pressen i kommentarfelt osv så ser det ut for meg at ca 90% av verden befolkning ser på dette som et angrep på Kina.
Det er den teorien som vokser fortest.
For Kina er dette dommedag med sener som minner om skildringer fra helvete.

Dette patogenet ser ut til å være spesialdesignet til å kun angripe kinesere. bare kinesere dør i utlandet også.

Vi vet jo fra før at Israel prøvd/har utviklet dødelige virus som kun tar livet av palestinere. Men om alle palestinere plutselig døde en dag så ville jo alle vist hvem som sto bak.

Til tross for at Kina pøser inn milliarder inn i markedet så stupte den Kinesiske børsen bare i dag med 8%.

Det vi ser er et enormt angrep på Kina, det alle spør seg om nå er hvordan Kina vil svare, de er jo ikke idioter, de vet utmerket godt hvem som angriper dem.

Jeg tror ikke de vil svare med samme mynt, det rammer dem bare selv siden vi kjøper alle varene deres, men de kan jo selge unna amerikansk stasgjeld og dumpe den så får USA store problemer, samme med petrodollar.

4 Likes

Det kan være at det er fordi kinesere ikke har like godt immunforsvar mot type influensa lignende virus, at slik sykdommer oftest oppstår der. At kinesere siser fra samme fat og spytter, hjelper nok heller ikke.

Det fleste på Steigan mener forøvrig at det er kun forskjeller i hudfarge som eksisterer, da rase og etnisitet er sosiale konstruksjoner laget av kapitalistene, og hvis eneste funksjon er å splitte arbeiderklassen langs forskjeller i hudfarge.
First%20briton
Fra Tyskland:
infected%20german

Hvis det er slik at kinesere har noen spesielle gener, og alle nye virus i verden går etter disse spesielle genene, som om det var sukker for dem, da skjønner vi hvem som lager virus i verden.
Noen vil sikkert hevde det viser oss hvor overlegne den hvite rase er

De målte ikke radioaktivitet i sau, før Tsjernobyl, så vi vet ikke sikkert at det er bare derfra det kom. Jeg tenker på alle “prøvesprengningene” i atmosfæren, som aldri førte til slike bekymringer.

1 Like
The [coverage of this paper by Zero Hedge](https://www.zerohedge.com/geopolitical/coronavirus-contains-hiv-insertions-stoking-fears-over-artificially-created-bioweapon) led to a firestorm of denials by governments, health authorities and the CIA-controlled media, not surprisingly. Any suggestion that the coronavirus was engineered as a bioweapon had to be immediately eliminated. The prevailing panic by the establishment sought to blame this outbreak on Mother Nature — i.e. bats, snakes, seafood, etc. — rather than the human beings who are playing around with deadly biological weapons that are designed to extinguish human life.

Så logisk, hvis man vil ha eget nettsted hacket kan man prøve å skrive om coronaviruset først.

Jordan Schneider reports that:

Chinese gangsters who are part of “swine stir fry syndicates” are using drones to spread African swine fever, according to Chinese state media (and initially reported in English-language media by the SCMP), scaring farmers into selling their animals at a discount before trafficking these sick pigs across province lines and selling them in “clean” areas.

Spreading rumors about the epidemic and buying pigs at a low price is a common way for Swine Stir Fry Syndicates to profit.

In some places, Swine Stir Fry Syndicates first plant infected dead pigs in healthy farms, or plant contaminated pig feed, then spread news of the outbreak, and buy pigs at discount to flip them.

2 Likes

Nei. Virus må evolveres, og det skjer nok lettest hvor befolkningen er mest mottagelig.

Vi spyttet over alt i Vesten også, inntil sanitetskvinnene fikk en slutt på det, når tuberkolosen ble bekjempet. Når vi sluttet å spise fra samme fat, vet jeg ikke, men det var nok noen hundre år før.

If Afrikanske stater som Nigeria (2000 mill) og Nil-deltaet (2000 mill) nesten sover de nesten oppå husdyrene … og enda har ingen blitt syk der

Joda. Det er mange sykdommer de har der, som ikke vi har her, selv om ikke Coronaviruset har kommet dit ennå.

Hvis kontakt mellom mennesker og dyr var en risiko skulle afrikanske byer / indiske byer / Bangla Desh være mest utsatt.
Du dikter opp et problem vi ikke har. Problemet vi har er snarere leger og sykehus. Jo mere sykehus (Sør-Afrika) jo mere AIDS. Jo mere leger jo mere kreft. Israel har dobbelt så mye kreft som Gaza. Det ligger i sakens natur når du har mistet immunforsvaret ditt da er du hjelpesløs mot kreft.

Skal du nekte på dette og nå. Jeg tror jeg ignorerer deg for en tid igjen.

Det er rasister som er risikofaktor for folk. AIDS, Zika, og nå Coranaviruset, er rasistiske biovåpen. Det er slik rasisme kommer til uttrykk. Altfor mange går rundt og tror at verden består av “Jesus’er”. Nei. Verden består av rasister.

At kineserne skulle utryddes med “flu” var allerede formulert 2004. Å spre “flu” i Kina med fly eller noe slikt var det minste problemet.
Kilden forteller han holdt på a falle av stolen da han skjønte at de diskuterte utryddelse av 1000 millioner kinesere. Men deltakerne forklarte saklig for han hvorfor det var planen.

For at man skal være sikker på at et biovåpen virker må det testes ut først. Å komme med et biovåpen som ikke er testet ut på annet enn mus … er grunn for å bli oppsagt.

De som aldri har sett en rasist før kan studere dette foto
Harvard_University

Professor fra Harvard University
Legg spesielt merke til hudfarge. Han kan regne med å bli hengt to ganger.

Har du blitt kasta ut av Nyhetsspeilet Kjell? Høres ut som du har blodferske nyheter derfra.

2 Likes

Etter det jeg husker ble jeg kastet ut av Nyhetsspeilet allerede før jordens undergang var erklært.
Vi kan si “Coronaviruset” (det er neppe et “virus”) viser oss hva slags verden dere lever i. 10% av hva dere forteller er sant? Den Harward professoren er arrestert, og befinner seg i Gitmo eller noe slikt i påvente av å bli hengt.
I ett år har vi hørt at Trump vil bli stilt for riksrett. Så blir Trump ikke stilt for riksrett. Da snakker NRK heller om snøfotball.

avstemning

NRK

Jeg har lært at antibiotika ikke virker mot virus, kun bakterier.

2 Likes

Gatemat i Ecuador. Blir de syke av det? Langt ifra. De som blir syk er innlagte på norske eldrehjem

skei-grande-solberg-jenssen
Om de ikke er syk så kommer de til å bli det. De ser syk ut for meg.
Hvis man kan spise det som tilbys på norske kafeer og norske fly og ikke blir syk av det til slutt … da forteller det at evidensbasert vitenskap ikke virker.