Nyheter MDTV Forum Om Doner

Bløffmaker inn i Nobelkomiteen?

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/01/bloffmaker-inn-i-nobelkomiteen/

Det hevdes at FRP vurderer å foreslå dansken Anders Fogh Rasmussen som nytt medlem i Nodelkomiteen. I den forbindelsen vil vi trekke fram denne artikkelen fra 2014 som tar utgangspunkt i at Aftenpostens redaktør Harald Stanghelle avslørte Rasmussen som den bløffmakeren han er. En slik mann kan altså komme til å være med på å…

Bare det å ha vært generalsekretær i NATO bør være nok til å diskvalifisere for Nobelkomiteen. Dette blir en uheldig sammenblanding av helt ulike roller i spørsmål om krig og fred. Til og med det at Jagland var generalsekretær i Europarådet samtidig som han satt i Nobelkomiteen er problematisk.

Men gjør Frp dette for å provosere Stortinget (etter at Carl I. Hagen ikke fikk sitte i Nobelkomiteen)? Eller gjør Frp dette i vanlig stil bare for å score noen billige poeng om at Frp er Norges mest forfulgte parti?

Det som er aller verst med dette, er at de som nominerer denne figuren ikke har ofret en tanke på at han med sine tidlligere tåpelige utsagn vil være dypt partisk - eller har de det? Han tar så til de grader vestens side i konfliktene at komiteeen ville fått enda et skudd for baugen - er det slike de vil ha? Når vi ser på stortingsrepresentantenes rolle i utenrikspolitikken kommer man ikke utenom ordet vasaller. Når man så ser på de merkelige utdelingene til denne komiteen i det siste( Obama), og det er mange kontroverser, kan man godt forstå at svenskene vil ha makten over prisen tilbake. Foucke kan være pinnen som velter lasset for norskingene.

FrP forsøker seg for tiden på ting som, hvis de lykkes, kan tjene to parallelle og gjensidig avstemte formål på en gang.

1: Få fler liberalister og globalister inn i prestisjetunge og innflytelsesrike posisjoner. Ikke vær i tvil; FrPs nåværende elite er globalister så gode som noen, alt snakk om f.eks. innvandringsskepsis og nasjonalt sinnelag har beviselig måttet vike for en annen agenda. Jeg sier ikke at det var med glede enkelte der måtte sette sin lit til større krefter i håpet om å kunne slippe stor innvandring fra land utenfor EØS/EU, men andre ting går foran, og det er ikke humanitære hensyn, for å si det mildt. Og storkapitalen skal tilgodeses på bekostning av sjølråderett og eierskapet til f.eks. vannkrafta vår. Arvesøvet skal ut, akkurat så nasjonalt er sinnelaget deres.

I mangel av brukbare norske kandidater, prøver de seg med en danske. A. Fogh-Rasmussen er superliberalist og en mann av FrPs hjerte; da han var statsminister i tre perioder gjennomførte han kommunesammenslåing, gode skatteletter til de rike og strammet inn (strupet) innvandringspolitikken for folk fra nevnte ytre marked.

2: Få folk med samme sinnelag inn i slike posisjoner for å renvaske sin arts fasade i det offentlige speilkammer. Anstendiggjøre seg formelt.

I tillegg kan det være personlige kontakter inne i bildet. Jeg kjenner en som har vært sekretær for noen i FrPs stortingsgruppe og siden hoppet av hele partiet, og skal prøve å fiske litt om det kan være noen sexy detaljer om denslags som vedkommende kjenner til og gidder å fortelle meg om.

Siv Jensen har da vært invitert til Bilderberg- konferansen. Det bruker å holde.

Det hevdes at han er særdeles partisk ut fra sine tidligere verv. Da er det jo greit å vite at han nå er blitt styremedlem i et russisk bank-konsortium ledet av en oligark i Putins innerste sirkler (riktignok med hovedsete i London), men styrt fra Moskva. Denne banken har pogså planer om å kjøpe opp den ukrainske avdeling av Sperbank (også den Moskva-styrt), men de ble kastet ut, fordi de drev politisk agitasjon for Putin i Ukraina. Men banken gikk godt, og Moskva prøver å kjøpe seg inn bakveien. Her skal altså tidligere NATO-leder inn i styret - en person vi etter denne web-sidens mening bør holde langt unna.

Se her. Hvis du har fulgt litt med så ser du hvilken side han er på. Foucke jobber for Goldman sachs

Les artikkelen og vær gjerne kritisk til msm. Steigan har ihvertfall kilder som ikke fremstår som anonyme. Tilater meg å gjengi en kommentar her fra Johan Nygård.
Denne beskjedne dansken, som vant verdens beundring for sitt store mot da han sendte en ubåt i krigen mot Satan i ørkenen, har nå sitt eget rådgivningsselskap: Rasmussen Global.

Hvis du har fulgt med i de siste dager vil du se at jeg har rett.

Vi får se. Jeg har lenge undret meg over denne figurens hat mot russerne. Hvem som egentlig eier denne banken, og hvordan alt dette spillet forgår, er ikke jeg herre om å favne.
Jeg tror svaret ligger i eierskapet. Disse åtte store multinasjonale selskapene samarbeider slik Steigan viste oss tidligere og eier nesten alt som er i vesten og flere steder. Det kan godt være nok med seks syv prosents aksjeandel for å få kontroll over styret i en bank dersom restten bare består av mindre aksjonærer. Vi så nylig et eksempel på det da Sveaas kom inn i Norske skog med nok aksjer til å få sitte i styret. Hvem som fikset dette er en annen sak. Goldman Sachs, Blackrock, Morgan Stanley chase eller noen av de andre selskapene kan jo ha fikset dette på et vis?