Nyheter MDTV Forum Om Doner

Bilderbergkonferansen over for denne gang. Temaene for 2019

Har du en bra oppdatert artikkel, eller Bilderberg video 2019 å dele her ?

Nå er Bilderbergmøtene på The Fairmont Le Montreux Palace hotel over for Bård Vegar Solhjell, Jens Stoltenberg, Kushner og alle de andre , for denne gang.

Temaene i helga var :

1. A Stable Strategic Order
  2. What Next for Europe?
  3. Climate Change and Sustainability
  4. China
  5. Russia
  6. The Future of Capitalism
  7. Brexit
  8. The Ethics of Artificial Intelligence
  9. The Weaponisation of Social Media
  10. The Importance of Space
  11. Cyber Threats

“The Weaponisation of Social Media.” Hva betyr det ?

6 Likes

‘‘This year, the meetings board includes Paul Achleitner - one of [the] supervisors at Deutsche Bank, which recently drew attention in the US’’ - (as by stating in an earlier speech, that):

‘’…the corporate sector, in relevant countries - doesn’t invest enough- to sustain growth.’’_

4 Likes

Hei. Jeg skal komme tilbake til Bilderberg. Det har lekket ut ekstremt lite informasjon i år i forhold til tidligere.

5 Likes

New world order har muligens blitt et for belastet utrykk :slight_smile:

5 Likes
2 Likes

Jeg søkte litt i deltagerlisten, for å se hvem som representerer de skandinaviske landene, og fant:

Norge:
Brandtzæg, Svein Richard (NOR), Chairman, Norwegian University of Science and Technology
Brende, Børge (NOR), President, World Economic Forum
Seres, Silvija (NOR), Independent Investor
Solhjell, Bård Vegar (NOR), CEO, WWF – Norway
(Stoltenberg, Jens (INT), Secretary General, NATO )

Sverige:
Wallenberg, Marcus (SWE), Chairman, Skandinaviska Enskilda Banken AB
Rockström, Johan (SWE), Director, Potsdam Institute for Climate Impact Research
Mazur, Sara (SWE), Director, Investor AB
Kristersson, Ulf (SWE), Leader of the Moderate Party

Danmark:
Findsen, Lars (DNK), Director, Danish Defence Intelligence Service
Hedegaard, Connie (DNK), Chair, KR Foundation; Former European Commissioner
Vestergaard Knudsen, Ulrik (DNK), Deputy Secretary-General, OECD

Internasjonale representanter:
Azoulay, Audrey (INT), Director-General, UNESCO
Sarts, Janis (INT), Director, NATO StratCom Centre of Excellence
Stoltenberg, Jens (INT), Secretary General, NATO

1 Like

På denne nettsiden finnes mye informasjon, men man må selvfølgelig vurdere hvor informasjonen kommer fra.

2 Likes

Ja, jeg la merke til at både Brende og Brantzæg, satt i steering komiteen. Det er de som inviterer gjestene til Bilderberg. https://no.wikipedia.org/wiki/Svein_Richard_Brandtzæg
Det står til høyre :
Medlem av Norges Tekniske Vitenskapsakademi, Steering Committee of the Bilderberg Meetings.
Det var der Jens Chr Hauge satt tidligere.

" I egenskap av konsernsjef i Norsk Hydro, er Brandtzæg medlem i European Round Table of Industrialists, den mektigste lobbygruppen i EU. "
Brantsæg har gått av som sjef for Hydro nå.

Nye styremedlemmer ved NTNU .
Styremedlem NTNU

Silvija Seres var ukjent for meg, jeg har nå lest ganske mye om henne. “På Oxford hadde hun jobbet med optimalisering av kunstig intelligens-algoritmer.”

Punkt 8 The Ethics of Artificial Intelligence
Punkt 3. Climate Change and Sustainability

Hva har blockchain med plastsøppel å gjøre? Og hvordan kan vi benytte teknologi for å rydde søppel i naturen?

"— Empower bruker blockchain-teknologi for å lage et transparent og sporbart globalt økosystem for all plastsøppel og dermed også øke verdien på plasten, forteller han i episoden.
Blockchain og miljø

Kanskje disse to punktene, kunstig intelligens, og miljøpunktet i lista er grunnen til at hun ble invitert, samtidig som blockchain systemet er under utvikling og er et aktuellt tema.

La oss snakke om Facebook, sier hun.

– Jeg tror folk i Norge misforstår. Her har vi en idé om at vi liksom kan lære Facebook om samfunnsansvar og ytringsfrihet.

Hun fnyser.

– Facebook er et privat, kommersielt selskap. De har først og fremst ansvar overfor sine aksjonærer. De må tjene mest mulig penger. Det gjør de ved at annonser får mest mulig trafikk. Derfor følger de grunnleggende relevans-algoritmer: Du liker det du har likt før. Dette driver ekkokamre og «fake news». Det leder igjen til polarisering og populisme. Og Brexit. Og Trump.

. Hvis systemet programmeres til å kunne optimalisere seg selv, hvis det kjenner deg bedre enn du kjenner deg selv, hvis dette kan kombineres med helse slik alle de store selskapene ønsker, så åpner det seg nærmest uendelige kommersielle muligheter.
Portrett

3 Likes

Brantzæg er gamle Bilderberger. Brende begynner å bli varm også.
Wallenberg er alltid med (de er i den indre krets). Ellers bruke potensielle statsledre på høyre-siden å være fast innslag.
Jeg merket meg at Barroso i år representerte Goldman Sachs, som tydligvis har mange ledige kontorer.

1 Like

Tror du det er skadene de selv påfører seg, som skal diskuteres?

Jeg tror det kan bety den informasjonskrigen som Steigan deltar i. Kampen om narrativene. Hvem får fangsten, kampen som i naturen. Illustrert her : Ørn tar hare fra kjeften til en rev .

En kamp vi ser i nyhetsdekningen og i alternative medier, blandt annet. Kanskje denne boka med samme tittel, kan gi noen svar :

An Amazon Best Book of October 2018

Were you looking for more reasons to worry about the future, or the present? LikeWar: The Weaponization of Social Media will fuel your nightmares. P.W. Singer and Emerson T. Brooking’s treatise travels well beyond the disinformation and fake news we’re all now familiar with (right?), addressing the ways the internet and our social networks will be deployed in actual war: recruiting terrorists, inflicting sabotage remotely on a vast scale, and even Matrix -grade reality manipulation.

LikeWar: The Weaponization of Social Media

I et avsnitt kalt "War goes viral " ( Look inside ) om Blitzkrieg ser vi også at tyskernes propagandakrig via radio , spredte både sanne og falske nyheter, skapte forvirrig , frykt og tvil , som et ledd i en krig der fart var en viktig ingrediens.
https://www.amazon.com/LikeWar-Weaponization-P-W-Singer-ebook/dp/B0795FB3ZY#reader_B0795FB3ZY

2 Likes

Den har de jo bedrevet en stund, og det har jo Steigan skrevet en del om. Spørsmålet er om de har noe mer å komme med. Og hvor informerte de egentlig er. Internett er slikt et tve-egget sverd, særlig for de aktive brukerne.
Jeg tenker på hvor mye Twitter har betydd for å røyke dem ut. Før var det sjelden mulig å dokumentere deres degenererte tenkemåte - nå holder det å følge sosiale media.

Ledige kontorer?

1 Like

Ja , de bruker jo å steppe inn som reserve-løsning når gode tjenere skal ha belønning. Og så spyr de dem ut igjen ved en passende anledning.

1 Like