Nyheter MDTV Forum Om Doner

Bild: – Tyskland har vedtatt å innføre vaksinepass

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/02/bild-tyskland-har-vedtatt-a-innfore-vaksinepass/

Ifølge informasjon fra Bild-Zeitung har den føderale regjeringa i Tyskland vedtatt å innføre et digitalt vaksinasjonspass fra 2022. «Ifølge BILD-informasjon skal vaksinasjonsjournalen være en del av utvidelsen av den elektroniske pasientjournalen for mobile enheter. Slik at de som allerede er vaksinert kan slippe inn for eksempel på konserter eller på restauranter ”, skriver avisa. Uten…

3 Likes

Her merker vi hvordan steigan.no tar nasjonal styring i å tre en spesiell teknologisk løsning nedover hodene på folk på tvers av alle politiske kontrollmekanismer som måtte finnes. Og vi aner konturene av deres «fjerde industrielle revolusjon» der vi alle skal være sporbare og digitaliserte. Og det er enormt store kapitalinteresser som står bak. Hva kan gå galt?
I den anledning vil vi at folk skal opptre under sitt virkelige navn, ikke anonymt.

4 Likes

Hvordan i all verden kan man ta Steigan seriøst når han med ene håndå advarer mot digitalt tyranni og med den andre gjør han det stikk motsatt og vil gi samme tyranner lister med navn med opposisjonelle fra eget fora så de kan uskadeliggjøres ?

3 Likes

Steigan er ikke motstander av et digitalt helvete. Han er motstander av at det skal styres av “kapitalister”.

2 Likes

Jeg har drukket en liter kaffe i dag… Kronikken er da en kritikk av styringen, ikke en applaus. Har jeg mistet helt kontakt med hjernen etter én liter kaffe?

Neida. Tror jeg. Det var ironisk.
“Bjelken i andres…osv”

Er det god kaffe på Zansibar?

Jeg er ung til sinns og dermed dårlig i ironi.

Kaffen er sterk. I Dar.

1 Like

Det var også min oppfatning: jeg får ikke inntrykk av at artikkelen på noe som helst måte er til forsvar for vaksinepass. Hva er det du mener @tjatta? Troller du bare?

jeg ser konturene av den fremtidige Europa dersom liberalisering fortsetter. Stadig økt kontroll og sikkerhetssystem

1 Like

Vi, folket, skal reduseres til kveg… kveg som skal merkes, vaksineres og kontrolleres. Målet til de som kjemper for å kvegifisere oss, det er ikke å gjøre oss (folket) lykkelige, de vil gjøre seg selv lykkelige. De er nok selv overbeviste om at det de gjør er til det beste for oss.

“Most of the tyrants, despots, and dictators are sincerely convinced that their rule is beneficial for the people, that theirs is government for the people.”

“Every dictator plans to rear, raise, feed, and train his fellow men as the breeder does his cattle. His aim is not to make the people happy but to bring them into a condition which renders him, the dictator, happy. He wants to domesticate them, to give them cattle status. The cattle breeder also is a benevolent despot.”

~ Ludwig von Mises

“The people who set out with good intentions are themselves corrupted. (…) The most harm of all is done when power is in the hands of people who are absolutely persuaded of the purity of their instincts and of their intentions. (…) Heaven preserve us from the sincere reformer who knows what’s good for you and by heaven is going to make you do it whether you like it or not. That’s when you get the greatest harm done. I have no reason to doubt that Lenin was a man whos intentions were good…but he was completely persuaded that he was right, and he was willing to use any methods at all for the ultimate good.”

~ Milton Friedman

1 Like

Har du ikke fått med deg hva som skal skje med forumet?

4 Likes

Nei. Hvorfor tror du det? Artikkelen er et forsvar for anonymitet. Der mener Steigan det motsatte når det kommer til sakens kjerne.

1 Like

Nei. Blir det krav om fullt navn? Hvis det er tilfelle så forsvinner jeg.

Kanskje stikker jeg hånda i hvepsebolet nå, men har ikke venstresida et stort ansvar for at så mange mennesker er engstelige for å opptre under fullt navn?

Jeg assosierer nettopp venstresida med intoleranse ovenfor mennesker som har en annen livsinnstilling enn det " hippe". Om man f.eks er kritisk til innvandring, er det i seg selv en legitim oppfatning. Men venstresida har ingen problemer med å brøle slagord som " No platforming", " Ingen rasister i våre gater", " Knus…".

Nettopp denne beredskapen på venstresida til å skjære alle over en kam, og f.eks. kreve lærere, vaktmestere, politifolk og andre oppsagt fra jobb pga. private meninger, viser en tvetydighet: Lover er fine, så lenge straff kun rammer andre. Og hvis vi mener noen skal straffes, så er det greit om venstresida går ut over loven om meningen til motstanderen er feil.

Med en slik innstilling trenger man ikke undre seg over at dialog og konsens har trange kår, og at mange seiler med slukte lanterner.

2 Likes

Jeg er imot alle massepsykoser. Og de som vegeterer på slikt. Det er på tide å avpolitisere samfunnet.

2 Likes

I den virkelige verden er det slik, men om du leser hva folk på venstresida skriver, så er det enten kapitalistenes skyld, da rikinger eier både media og sosiale medier, eller så mener de at det bare hvis du sprer hat og løgner at du har et behov for anonymitet.

De radikale på venstresida er den eneste gruppa som ikke er redd for å si hva de mener på internett, men de klarer fremdeles kunststykket å se på seg som de ekte opposisjonelle som undertrykkes av “eliten”…

Strong liberals stand out, however, as the only political group who feel they can express themselves. Nearly 6 in 10 (58%) of staunch liberals feel they can say what they believe

racism power

Ja. Dette forumet stenges 16 mars.

En forskjell på 4%? Og tolkningen din blir overbevisende??

Jeg forventet ikke at du eller andre faktisk trykker på linken og leser artikkelen, så jeg tok med denne biten.

Da er det nok slutt på Steigan.no for min del. Gidder ikke besøke nyhetssider hvor man ikke kan kommentere anonymt.