Nyheter MDTV Forum Om Doner

Big Pharma er klare for å håve inn milliarder på koronaviruset

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/05/big-pharma-er-klare-for-a-have-inn-milliarder-pa-koronaviruset/

Den farmasøytiske industrien er vel posisjonert til å gjøre enorme fortjenester på vaksiner mot koronaviruset. Dette skriver The Intercept. Et vanlig kallenavn på de farmasøytiske gigantene er «Big Pharma», fordi det handler om en svært monopolisert industri som domineres av en håndfull selskaper. Ved siden av militærindustrien og teknobedriftene er det den farmasøytiske industrien som…

3 Likes

Jeg foreslår at du skriver litt mer om Kina. Om deres forgangsrolle i virusbekjemping, for eksempel.
De har alt klart å pushe store mengder mindreverdig smittevernsutstyr og defekte tester.

Enig. Det er jo ikke tilfeldig at viruset oppstod i Wuhan heller, det var jo der de drev gain-of-function forskning, som innebærer å sende et virus gjennom forksjellige dyr for å endre dets egenskaper (feks gjøre det smittsomt for mennesker), på SARS-lignende flaggermusvirus:

Kinserne vet at viruset kommer fra deres lab. De forsøkte jo å dekke over viruset i begynnelsen, dette er jo godt dokumentert.

Akkurat der er jeg veldig usikker. Jeg hørte Pompeo, snakke om Kina på en måte som fikk det til å kaldt nedover ryggen min. Det var før korona kom på radaren - vår. Det er mulig at han bare visste at viruset var løs, og ikkkje nokka meir. Men det gjorde at jeg fulgte ekstra nøye etterpå.
Kineserne dekker over “by default” - det kalles FACE og alle gjør det.

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.