Nyheter MDTV Forum Om Doner

Benjamin Netanyahu tiltalt for korrupsjon og svindel

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/11/benjamin-netanyahu-tiltalt-for-korrupsjon-og-svindel/

Den israelske riksadvokaten har utstedt tiltale mot Israels mangeårige statsminister Benjamin Netanyahu. Riksadvokat Avichai Mandelblit har tiltalt Netanyahu for tre tilfeller av offentlig korrupsjon, skriver Jerusalem Post. Det er første gang i israelsk historie at det er reist tiltale mot en sittende statsminister, men Mandeblit mener at det er hans «sørgelige plikt» å gjøre det.…

5 Likes

Et vanlig grep for korrupte ledere som sliter på hjemmefronten er å utløse en internasjonal krise for å avlede oppmerksomheten. Det er et grep Natanyahu er godt kjent med, men kan han gjøre det denne gangen?

Svaret på det er et stort JA, VG skriver i dag at en stor krig mellom Israel og Iran allerede er startet.

Hele VG artikkel er en lett blanding av løgn, fake news og konspirasjonsteorier, men utvilsomt rett i at Bibi får storkrigen sin.

3 Likes

Både Trump og Bibi har mye å vinne på en krig nå, og fint lite å tape.
I tillegg sitter både kristen-zionistene i USA og Chabad-rabbinatet og heier forventningsfullt. Hvis Trump og Nuttyahoo forsvinner ut over sidelinja, vil de få et forklaringsproblem. Dette lover ikke bra.

3 Likes

Jeg har vanskelig for å tro at Israel vil gå til krig for at Netanyaho skal beholde makta. Veit du hvor mye lidelse og ødeleggese det vil skape? Det har jeg vanskelig for å tro at andre enn Netanyaho vil akseptere, selv om de er spinnville i apartheidlandet.

Men det er jo typisk likevel at det er krigshissing rundt slike valg… Både USA og Israel er to land hvor folk respekterer en krigshisser, og lar seg lure av slikt. Er ikke så dum den filmen: Wag the dog

Når det gjelder Iran pleier jeg å høre hva Iranerne selv sier, og spesielt øverste leder og andre med autoritet. De er svært spente men har sagt flere ganger at de mener fienden er ute etter å skape indre uro og vil bruke økonomisk krigføring og terror som fremste metode for dette. En åpen krig vil nok skade andre enn Iran i større grad, som USA’s allierte i regionen. De er mer skjøre for både ekte og proxy krig.

Jeg ser at det står lite om dette i Iranske medier. Iranske myndigheter ser nok på Israel som en mer avansert vassal av USA enn f eks Saudi Arabia. Dette er nok enda en proxy krig for dem, som de alltid har vunnet tidligere. Jeg veit ikke hva planene deres er, og jeg veit egentlig ikke heller om disse treffene i Syria faktisk er Iranske ressurser, da det er typisk for Israelerne å skylde alt på Hezbollah og Iran, spesielt inne i Syria. Det er jo en del av propagandaen til zionistene, at alt de gjør er godt og alt alle gjør mot de er ondt.

3 Likes

En blodtørst skurk av en israelsk statsminister skulle måtte svare for korrupsjon? Som jo egentlig må være et av de ufravikelige kompetansekravene for israelske statsministre? Her dufter det friskt
av palassintriger.

2 Likes

Det er usikkert om rabbinerne er for eller imot Bibi. Likud er ateister.

1 Like

VG
“Totalt er 23 personer drept i de israelske angrepene, ifølge eksilgruppen Syrian Observatory for Human Rights (SOHR)”

Ikke mye å starte med. VG er snarere mest opptatt av å avlede fokus fra riksrett-høringene, etter 0-1 for Adam Schiff.

2 Likes

“Badness always manifest itself in destruction and corruption, while goodness always manifest itself in preservation and benefit”.
Socrates in Plato `s Republic. ( 374 BC )

3 Likes

Ja, men de er enige om målet. Eretz Israel. Og de har mer enn antydet at Bibi er Yeshua ben-David (deres ertsatning for Jesus første komme).

Trump er Kyros - det har de myntet ut. Det er nå eller aldri, for den gjengen der. Det samme går for den rådende pavekirken (det er to) og huset Saud.
Jokerne er Tyrkia, Russland og Kina.

1 Like

Rart du skulle skrive det… jeg sitter akkurat og ser på en video som heter Greater Israel Project…

Bare 10 dager etter 911 sier Ehud Barak i et klipp fra London, konfrontert med det som hendte :
" The world will not be the same from today on " er det første han sier og så sier han :
“Its time to launch a operational concrete war against terror”
Det var ingen etterforskning, for hendelsen ble betraktet som en krigshandling.

Dette skrev president Donald Trump på Twitter 9. oktober 2019:

The United States has spent EIGHT TRILLION DOLLARS fighting and policing in the Middle East. Thousands of our Great Soldiers have died or been badly wounded. Millions of people have died on the other side. GOING INTO THE MIDDLE EAST IS THE WORST DECISION EVER MADE……

— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) October 9, 2019

1 Like

Du mener han gjorde selvmål?

2 Likes

NRK forteller oss det omvendte. Her må du ta stilling til om sportsjounalister som leser opp et skript er til å stole på

Edit: De som vil vite hva NRK sier
Dagsrevyen idag: 19.14 –
I mine ord: Akkurat som Goebbels

1 Like

Video ser ut til å være fra Bibis yngre år, hvor Bibi oppfører seg som en tjener for rabbinerne (overhodet for dem … nå død?)

Atheister tror ikke på “Messias”. Mulig Putin er Messiah-kristen, ikke hærsjefene. Putin kan ha kontakt med gudene, men ikke hærsjefene

1 Like

Jeg jobba sammen med ei slik. Hun klarte alltid å snu opp-ned på en hver melding, slik at jeg alltid måtte kryssforhøre, for å få vite hva hun egentlig skulle si. Det virket som om hun gikk seg bort i sin egen hjerne.

2 Likes

En rask sjekk på Wikipedia av hva som er alliansene der nede

" In the 2013 election, the Likud-Yisrael Beiteninu alliance won 31 seats, 20 of which were Likud members. Netanyahu continued as Prime Minister after forming a coalition with Yesh Atid, the Jewish Home and Hatnuah."

Kjerne i alliansen 2013 er sekulære partier. De er ikke Judaister

1 Like

Avigdor Liberman er ikke enig. Han vil ikke ha noe med Likud å gjøre, på grunn av deres nære bånd til de ortodokse.

1 Like

Likud er sekulært. Selve utgangspunktet for å skape et sekulært parti som Likud er å ikke være religiøst. Israel er full av Ortodoks-partier også.
Her blander du sammen hva Bibi representerer, med opportune allianser for å få regjering.
Bibi står nær Kissinger.

Avigdor Lieberman beskrives på følgende måte (sekulært)

(https://en.wikipedia.org/wiki/Avigdor_Lieberman)
Revisionist Zionism[17][18][22]
Economic liberalism[23][24][25]
Nationalism
Secularism
Lieberman Plan
Russian speakers’ interests[26]
Right-wing populism

1 Like

Det er mulig at de tror de er atister, men de har sine utopier, åkke som. Og de konvergerer med rabbinerne og resten av satans store skare. Det det som er så skummelt.

1 Like

Bibi står nærmere Trump og ikke minst Kushner. Du drømmer hvis du tror det er mulig å skille sekulær og religøs jøde på den måten. I hvertfall ikke på dette tidspunktet.

1 Like

Dere diskuterer Israel som om det er ekte demokratisk og at det betyr noe hvem som blir valgt. Dette stemmer ikke, det har aldri betydd noe hvem som sitter på makta der. Dypstaten er dypere der enn selv USA.

1 Like