Nyheter MDTV Forum Om Doner

Bankmafiaens pengevasking viser sitt sanne ansikt

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/02/bankmafiaens-pengevasking-viser-sitt-sanne-ansikt/

Fra avisa Proletären. De svenska storbankernas affärer i Baltikum är en smutsig historia. Swedbanks penningtvätt är bara en del av historien. I det inledande kapitlet i John Steinbecks Vredens druvor står arrendatorn med laddat gevär. Banken ska vräka honom från hus och hem. Han frågar sig vem som bär ansvar för bankens affärer. Vem ska…

3 Likes

Antallet bankskandaler og alvorligheten i dem verden over i mange år viser at betegnelsen bankmafia er velvalgt. Hvor mange banker må være involvert i skandaler før hele næringen bør betegnes som kriminell?

Når ledelsene i bankene har så nære forbindelser og sitter i hverandres styrer og driver kriminell bankkartellvirksomhet, skal ikke da politikerne på folkets vegne forlange at næringen settes under offentlig administrasjon?

Men som vi vet som leser alt venstre pressen, så representerer politikerne storkapitalen og ikke folket, hadde de gjort det hadde de nasjonalisert bankene og eller regulert finansnæringen for lenge siden. Bankkartellene er sentrale i den globale finanskapitalen, og deres MSM presse og media sørger for at oppmerksomheten rundt det blir fort glemt av folk, som skandalen fra ifjor viste, da mange banker gikk sammen om å skjule utbytteskatt for finansfyrster.

2 Likes

Anbefales :

3 Likes

Dette var det bra du minnet oss om, for det hadde jeg nesten glemt.
Esse, non videri.
“Nobel”-pris for å fremme eget prosjekt
Jeg husker jeg leste en bok om senfredags-møtene mellom Wallenberg og Erlander.
Å ja, dere har hatt dem lenge.

:thinking:Steigan.no har hatt en del artikkeler om det. Men før lite mener jeg da. Resett.no er bedre på den eksempelvis og det er rart.

Men det jeg savner er mer fokus på korrupsjonen som gjør det mulig å kjøpe alt og alle…

2 Likes

Hva kan du vente i en kultur der barna dine får beskjed om “å selge seg selv”?

2 Likes

På akademiske der jeg gikk på eldre dager (2014;) lær de ut korrupsjon med humor. Mengder av indoktrinering om nettverksbygging og tjenster og gjentjenster men ikke et ord om hva korrupsjonen ødelegger :thinking:. Akademia er normbildande så… “Houston, we have a problem” :cold_sweat:

1 Like

Papir penger må jo vare enkelt å forfalske med dagens teknikk. Utover det så har banknisjen stort interesse i å få betalingsmiddeler digetale.

Men vi blir helt hjelpeløse om vi gir banker og myndighetene full kontroll på betalingsmiddeler. Overvåkingssammfunnet blir en realitet…

1 Like