Nyheter MDTV Forum Om Doner

Assad: – Kan Syrias hær bekjempe terrorisme i Frankrike uten å ha blitt invitert av deres regjering?

Good fucking riddance sier nå bare jeg altså!! Slike folk liker ingen ! :triumph:

Akkurat. Vi gjør deg en tjeneste med å si deg opp. Så har du i alle fall fått litt erfaring

Håper ikke jeg er frimodig her, men det er akkurat som om jeg har irritert deg på noe slags vis. Stemmer det eller er jeg helt ute på idiot gjordet igjen? :upside_down_face:

Ikke ta det personlig, men du kaster bort andres tid.

Får jeg lov til å bli med deg neste gang du skal ut å fly UFO om jeg slutter med det? :slight_smile:index

Derav samtale om kosthold. Da har du mest sannsynlig en B vitamin mangel, spesielt B12 vil jeg tro. I tillegg til lavt D vitamin nivå. Årsaken kan være en irritert tarm. Inflammatorisk tarmsykdom ville jeg sett på som det bakenforliggende problemet. Da ser du på autoimune sykdommer som Chrons og Ulcerøs kolitt, eller Pernisiøs anemi.
Nyere forskning fra et sted jeg ikke husker navnet på, det var noe med Pasteur i Frankrike har vist at årsaken til de alle fleste automine sykdommer og mangel på bla. B og D vitaminer skylder mangelfull bakterieflora i tarmen.

En slik tilstand vil også i stor grad virke inn på vår psykiske tilstand da en inflamatorisk mave gir et hyper aktivt sympatisk nervesystem. 80% av all informasjon som hjernen bearbeider kommer fra magen via Vagus nerven som går i mellom hjertet og lungene fra magen og opp til Thalamus. Thalamus har i sammen med Pannelappen som oppgave å holde venstre og høyre hjerne halvdel frakoblet. Når en tarm blir inflamatorisk, som er en betenelse uten puss, så blir presset på Thalamus sammen med en økt fight/flight modus, av samme årsak, for mye for både Prefrontal-cortex ( spesielt Dorso lateral prefrontal-cortex) og Thalamus. Resultatet blir en svært kreativ opplevelse av omgivelsene. Det blir i prinsippet det samme som rem søvn i våken tilstand, eller en Lsd rus. Økt irritabilitet og konsentrasjonsvansker og i svært ekstreme tilfeller så kan B 12 vitamin mangelen over tid gi lav blodprosent.

Hvis jeg hadde hatt B12 vitamin mangel med påfølgende anemi så ville jeg droppet all fruktose. Spist havregrøt med ekstra havrekli og Biola til frokost, lunsj og kvelds. Til middag all tenkelig variasjon av hjemmelaget uten konserveringsmidler “lapskaus”. Med unntak at eventuelle grønsaker eller noe annet jeg kunne hatt en mat intolleranse for. Så ville jeg har funnet ut hvor jeg kunne fått kjøpt det produktet av Probiotik som innehold flest bakterier og samtidig flest bakteristammer. 50 milliarder bakterier og 15 bakterie stammer er et greit antal synes jeg for meg selv. Samt vitamin B og D tilskudd i store mengder. Så istedenfor å telle kalorier og proteiner, så ville jeg ha “telt” mengde antibakterielt jeg fikk ned i mage og sammenliget med hvor stor mengde jeg har i magen og hvor stor mengde jeg kan tilføre magen for å holde en god balanse. Utfordringen blir å luke ut nok antibakterielle midler til å bygge opp en tarmflora rik nok på bakterier til å gi kroppen mulighet til å bryte ned alle næringstoffene kroppen min ville trengt for å bekjempe en inflamasjon. Dette ville jeg ha forberedt meg på at jeg måtte ha gjort i minst ett år om jeg hadde blitt anemisk. Den største utfordringen ville vært å finne drikkevann uten antibakterielle tilsettningsstoffer. Men dette er kun hva jeg ville gjort, ikke en anbefaling til noe som helst :slight_smile:

Det sies ofte av et menneske har 2 kg med bakterier i tarmen. det stemmer ikke. Kroppen til en voksen mann består av 2 kg med bakterier over hele kroppen. I fra inne i hjernen til ytterst på neglene.

Den første store vitenskapelige undersøkelsen av tarmfloraen vår ble gjort i 2013. Legevitenskapen har frem til nå ikke viet det organet som sender hjernen vår 80% av all informasjon noen oppmerksomhet…

Jeg er ikke lenger enig i utrykket som sier at det som skjer i hodet setter seg i magen. Nei det som skjer i magen setter seg i hodet. Noe å vurdere før en propper barn fulle av Ritalin, men det er en digresjon. Alle vil få økt konsentrasjons evne av speed. :flushed:

Sånn nå får det være nok tull fra min side her, men som du vet idioter som meg greier ikke la være å skrive masse tull, men nå får det jaggu meg være nok tull her :slight_smile:

Sykehuset brukte “markør” fra blodtest for å bevise full kollaps (vrak hvis det var snakk om bil). Dette var en objektiv måling som var 1200% for høy.
Etter 15 timer på sykehus utskrev jeg meg selv.
Min (nabo) skiftet smertestillende medisin for 3-4 uker siden. Deretter innlagt pga komplikasjoner, og i morfin-rus 14 dager. Da sviktet peacemaker også.
Altså 1) tur til lege 2) tur til apotek 3) komplikasjoner pga. reseptmedisin (ikke sykdommen) 4) sykehus 5) koma 6) peacemaker kollapser også 7) krise 8) (ny operasjon … ikke sikker)
:flushed:

Samme her Dias…samme her…

2 Likes