Nyheter MDTV Forum Om Doner

Åsa Linderborg: – Jag har slutat att kalla mig vänster

Det er omtrent som på Furuset. Ikke noe mer problem det enn at det er 98 prosent kristne andre steder. Forskjellen er at når det er 98 prosent muslimer, er det likevel veldig mange forskjellige grupper. Islam tolkes og praktiseres ganske ulikt blant afghanske hazaraer, irakiske kurdere, kosovarske albanere, somaliland-somaliere, punjabi-pakistanere og berber-marokkanere.

Jeg vet dere mener det. Jeg tror ikke det er så mye fordommer… Vi jobber og har familie, og den lille tiden vi har igjen til venner, så blir det fort de som vi er like oss og som vi deler interesser med, og slik er det for alle parter. Med familie må man ta hva man får, så venner er litt luxus da man kan velge mellom hundrevis. Mine venner er til en viss grad valgt ved at de har tid til å bytte tjenester, så man kan få hjelp om man behøver. Ikke bevisst, men det har nå blitt slik over årene.

Skal jeg tippe så har ikke du noen rasister som venner, kanskje ikke fordi du hater dem, men fordi det blir for mye diskusjon og styr, og da blir venner også like oss i verdivalg.

For når kapitalistene ser på rødt som en så stor trussel at storkapitalen reklamerer i klassekampen., så er de virkelig redd dere?

Årsaken til at kapitalistene støtter Rødt, Klassekampen og andre røde NGOer, er nok ikke frykt for sosialismen, men heller at dere skal gjøre kapitalistenes masseinnvandring til et spørsmål om rasisme, slik at hvor ødeleggende masseinnvandring er for den hjemlige arbeiderklasse blir skjult. Om prosjektet skulle gå feil, så vil det da også være sosialismen som får skylda, mens kapitalismen går fri, da de kan si at sosialistene tvang oss til dette.

Jeg er enig i at storkapitalen per i dag ikke ser på Rødt som en stor trussel, men det er fordi man ikke får samfunnsmakt med 4 prosents oppslutning. Se på hvordan britisk presse (eid og kontrollert av storkapitalen) forholder seg til Jeremy Corbyn, så ser du et framtidsbilde av hvordan storkapitalen ville reagere også her i Norge, om parti med en lignende sosialistisk agenda kom nær samfunnsmakt her i Norge. Og det på tross av at Corbyns Labour selvsagt er langt mer moderat i sine politiske krav enn Rødt, men likevel også vesensforskjellig fra Støres Ap. At Corbyn er kompromissløs i forsvaret av immigranters rettigheter, hindrer ikke storkapitalens medier fra skamløst å omtale han som rasist (da på grunnlag av at han støtter Palestinske rettigheter og ikke Israel).

Du burde heller være stolt av stedet du har vokst opp, sånn som han her:

Og man får ikke mer enn 4% oppslutning i et samfunn hvor industriarbeideren ikke eksisterer, men hvor hele analyseapparatet partiet skal forstå verden gjennom, er laget for å løse industriarbeiderspørsmål. Ikke at hva som er teoretisk riktig i følge marxistisk teori blir bestemmende når det er viktig for kapitalistene, da innvandring i følge også marxistisk teori er av det onde.

Resten av venstresiden er ikke like knyttet til en foreldet teori på samme måte, så de kan være mer populistske for å få øket oppslutning, om da ikke populisme tilsier mindre innvandring, hvor kapitalistene setter foten ned her også.

Kapitalistene støtter stort sett partier som går for en brutal flyktninge- og asylpolitikk, hvor flyktninger sendes tilbake til land som er fullstendig ødelagt av imperialistisk krigføring. Innvandrere som kommer
med familiene sine og bosetter seg fast i Norge, organiserer seg i fagforeninger og til og med er rimelig immune mot høyrepopulistisk splitt og hersk-politikk, er ikke noe kapitalistene ønsker som gruppe, selv om det finns ett og annet unntak på enkeltpersonnivå også der. Det er deregulering av arbeidsmarkedet som er viktig for kapitalistene, og en del av dette er EØS-avtalen med dens muligheter for uhemma utbytting av østeuropeisk fagarbeidere.

Jeg var stolt av stedet jeg vokste opp. Men det finnes ei mer. Rap om ære osv forandrer ikke det faktum

Ikke at det er spesielt politisk viktig, men seriøst, kaller du “Østkantpatrioter” rap?

Det var jo det jeg beviselig gjorde. Hva kaller du det?

Melodiøs synt-rock. Hvis du faktisk vil ha Furuset-rap, kan du heller ta denne:

Nå snakker du tull, men det er vel en av de løgnene de nyttige idiotene forteller seg selv, så det var forventet.

Sosialister og kapitalister støtter kvinnesaksbombing og likestillingsborgerkriger i muslimske land, og begge ønsker flytningene de humanitære intervensjonene skaper velkommen til Vesten, mens nasjonalister er i mot både godhetskriger generelt og at den hjemlige arbeiderklassen skal etnisk renses for å gjøre plass til en ny.

At det er nasjonalistene som er de som må sensureres for hat, er da forsåvidt logisk, da rettferdigjøringen for å gjøre den europeiske arbeiderklassen til minoriteter i sine gamle bydeler ikke tåler å utfordres, fordi, og jeg gjentar, innvandring ikke har noen fordeler for den hjemlige arbeiderklassen.

Rødt var det eneste partiet på Stortinget som gikk imot Libya-bombinga, som har vært mot Norges illegale deltakelse i Syria, og som nå stiller kritiske spørsmål ved at Norge nå sender krigsskip til Oman-bukta. Frp er tvert imot det aller ivrigste partiet til å følge USA på alle krigsferder.

Det som er en stor fordel for kapitalistene, er at deler av arbeiderklassen stemmer på partier som går for enda mer hardhendt deregulering av arbeidsmarkedet, og enda mer entusiastisk krigsstøtte til USA, fordi de har blitt narra til å tro at det er andre arbeidere i Norge som er fienden.

Fy faen for et uærlig svin du er.

Innvandring er så ødeleggende for den hjemlige arbeiderklassen, at de er villig til å stemme på hva som helst som kanskje vil stoppe innvandringen noe, og dette vet du.

8% av befolkningen tar 56% av sosialbudsjettet, og du ser gjerne at dette var 16% som tok 80%, av et utvidet budsjett, og så er det liksom noe feil på arbeiderklassen når de ikke ønsker dette?

Også i gamle dager var det noen arbeidere som valgte å sparke nedover heller enn oppover, og som lot seg narre av kapitalistene til å tro at fienden var de som tilhørte en annen nasjon eller etnisitet, ikke de som utbytter dem.

Så fordi du vet denne sannheten, så har du lov til å lyve og bedra den hjemlige arbeiderklassen til å godta ting de ikke tjener på?

Ikke bare lov, men det er nærmest en moralsk plikt, da den priviligerte hvite arbeiderklassen benyttes av kapitalistene for å holde massene i den tredje verdenen nede?

Er det rart at den hjemlige arbeiderklassen i stadig større grad stemmer Frp, når man ser sosialistene se på dem på denne måten. Som et verktøy for internasjonal rettferdighet, uten egenverdi nok til at det er viktig at de tjener nok til hus og barn?

Takk for at du orker Torgeir.
Eg var tidligere langt over på høyresiden, men det var før eg gadd å følge med på nyheter og politikk. Gikk så opp for meg at hverken media eller høyresidepolitikerene snakket sant på viktige politiske områder, deriblandt arbeidspolitikk og innvandring.

Når eg så søkte etter mer korrekt informasjon fikk eg øynene opp for hvor mye propaganda vi utsettes for av kapitalistene som eier media og høyresidepolitikere som ønsker å bli betalt av samme kapitalistene.

Til Runeulv vil eg bare si: Fatt mot, du er halvveis på vei til å skjønne hva som foregår. Du trenger bare forstå hvem som sitter med makten og som gjerne vil at du skal være sint. De vil gjerne du skal være sint på hva som helst så lenge det ikke er de som sitter med makten og pengene! Spark oppover, ikke nedover!

Du behøvde ikke komme inn i tråden og bekrefte at du er dum.

Det er noen som bare må

Ååååå - min første plate, back in those days :slight_smile: