Nyheter MDTV Forum Om Doner

Arundhati Roy: – Protestene mot Indias borgerskapslover gir meg håp

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/12/arundhati-roy-protestene-mot-indias-borgerskapslover-gir-meg-hap/

Den hindunasjonalistiske regjeringa til statsminister Narenda Modi har vedtatt et sett med borgerskapslover som oppfattes som et angrep på Indias muslimske befolkning. Hundretusener av mennesker har demonstrert mot disse lovene, og i Hyderabad var det kanskje så mange som 200.000 som deltok. An OCEAN of people in Hyderabad protest against the #CAA and the Modi…

1 Like

Sikkert riktig. Men det er ikke protester i India som vil endre maktforholdene verden. Det er presidentvalget 2020. USA er nøkkelen. Norge står og faller med presidentvalget 2020. Media i Norge kan demonisere REP så mye de vil. Det betyr svært lite for amerikanerne.

Men det er også velkjent at småfolket ville handle med britene, for da fikk de penga sine, noe som kunne være risikosport med de lokale herskerne. (Kanske ikke velkjent hos Marxister, for jeg har aldri hørt de fortelle denne selvfølgelige delforklaringen på det britiske imperiets vekst.’)