Nyheter MDTV Forum Om Doner

Åpent brev fra dansk lege: – Nu har jeg fået nok!

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/10/apent-brev-fra-dansk-lege-nu-har-jeg-faet-nok/

Med regeringens nye udkast til epidemilov bliver udviklingen hen imod rendyrket fascisme ikke tydeligere. Den danske overlegen i psykiatri, Lars Vibe-Hansen skriver i et åpent brev til sine kolleger. Kære lægekolleger! Nu har jeg fået nok! Med regeringens nye udkast til epidemilov bliver udviklingen hen imod rendyrket fascisme ikke tydeligere. De tvangsforanstaltninger der skitseres her…

4 Likes

Det “åpne brevet” er lagt ut på en blogg. Ikke engang egen blogg, men jannikes blogg, hvem nå jannike er. Det er jo litt dumt, for å si det sånn, at når man er lege og overlege og har slike sterke synspunkter, at han ikke prøver å få det “åpne brevet” inn i en av avisene. Her til lands er det vel bare Nettavisen av msm som har gjort en artikkel om kritisk leges synspunkter, i går, selv om Nettavisen ikke er msm nok. Om ikke MSM tar i slike budskap for tiden, men kun vil være en del av propagandamaskineriet til Staten, så kommer vi ingen vei. Da er det kjørt. Nordmenn er ikke usannsynlig de mest servile av alle Europas folk, kanskje nettopp sammen med danskene, så vi må, så langt jeg kan se, stole på at italienere eller franskmenn etter hvert trapper opp protestene. Jeg har nesten mer tro på at folk vil protestere MOT leger her til lands, leger som reiser seg mot Staten, at det samler seg 10 000 mennesker med munnbind i spikersuppa for å vise sin støtte til regjeringen. Mer sannsynlig enn motsatt, etter mitt beste skjønn.

6 Likes

Akk, ja, det er ikke lett å forholde seg nøkternt, saklig og kritisk, og desto vanskeligere er det visst å forholde seg nøkternt saklig selvkritisk til egne tanker. Hvor mye enklere er det ikke å kritisere andre, vilt overdrevet projisere egen frykt, paranoia og “kritiske tanker” over på andre ? En tykk rem av huden, som man sier…

3 Likes

Alt dette er objektivt korrekt og sant.

Ingen grunn til å pakke de dystre realiteter inn i fine ord og respektfull tale.

Tvert om har vi mye tape på å vise kuppmakerne en respekt de ikke fortjener.

6 Likes

Det var da et befriende brev. Godt å vite at det fortsatt finnes leger med ryggrad. Men han vil selvsagt bli mistenkeliggjort av alle de politisk korrekte papegøyene. Hvem vil for fanden høre hva Kary Mullis hadde å si om testen han fant opp når det er så mye deilig frykt å gasse seg med…? :wink:

3 Likes

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.