Nyheter MDTV Forum Om Doner

Anneksjon forandrar ingenting

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/06/anneksjon-forandrar-ingenting/

Av Hans Olav Brendberg. Det som skjer i Palestina, skjer i røyndomen. Dei juridiske fiksjonane, dei statsrettslege løgnene, propagandaen – alt dette andre finst eit nivå over. Den grunnleggjande røyndomen er enkel. Ein mann har eit jordstykke med oliven. Det kjem væpna pøbel frå ei nærliggjande busetjing og trakasserer mannen og slektningane hans når dei…

4 Likes

Oliventre-analogien er fin, men på Vestbredden er det olje det handler om. Nå som oljeprisen er lav, haster det ikke like mye med annektering, men den kommer.

https://unctad.org/en/pages/PublicationWebflyer.aspx?publicationid=2505

2 Likes

Pluss gassfeltet som ligger utenfor Palestinas kyst

1 Like

Nydelig skreven Hans Olav Brendberg.
Angående krigsforbryteren Bush sr., ville ikke vært for trist. Akkurat som jeg ikke vil være for trist når sønnene Bush sier takk for seg.

Jeg går ut fra at israelerne allerede har begynt å utnytte en del av den gassen som tilhører palestinerne. Israel utvinner jo gass utenfor egen kyst, og det går an å drille horisontalt.

2 Likes

Israel hevder rett over all kyst i Palestina. Derfor vil jeg ikke bli overrasket at de åpent henter det opp. Det er vel ikke uten grunn at de har restriksjoner på hvor Palestinere kan fiske.

Det var oliven som ga olje til lampene i Bibelen.

Måten det blir gjort på har nær sammenheng med skriften.
Når det gjelder annekteringen, så er det nettopp nå det må skje. Mens Kushners er i Det hvite huset.
Forutsatt selvfølgelig at ikke Bibi må skrive ut nyvalg igjen. Ganz er ikke like gira.

Utsatt pga korona i følge Bibi

Beklager at jeg var upresis. Olivenolje er selvsagt viktig, men råolje er også bra…
Israelerne pleier å få det som de vil, uansett hvem som sitter i det Hvite Hus, men det kan ta litt lengre tid.

2 Likes

Det er et lite klipp her fra trunews hvor Bolton blir spurt hvem som har mest makt i det hvite hus :
Fra ca 44.30-50
https://www.trunews.com/stream/capitalist-capitulation-minimal-resistance-to-marxist-revolution-in-usa

2 Likes

Foranledningen til selve Balfourerklæringen kom indirekte av Englands behov for aceton under første verdenskrig. I England arbeidet den fra Hviterussland immigrerte jødiske kjemikeren Chaim Weizmann (med en stor gul Davidsstjärna på den hvite kappen) i 1915 på det kjemiske fakultet ved universitetet i Manchester. Ved verdensledende kunnskap om fermenteringsteknikk, som da var en ny teknikk for produksjon av aceton ved bruk av bakterier, kunne kordittstrenger lages for artillerigranater som var et skrikende behov for England under krigen. Aceton løste opp de høyeksplosive stoffene nitrocellulosa og nitroglycerin. Ble disse blandet og omrørt oppstod direkt en eksplosjon, slik at de kunne tørkes i strenger og lades i granathylser som drivmiddel til selve granatkroppen.

Helt frankt trampet Arthur Balfour inn i Chaims laboratorium og la beslag på virksomheten for England i pakt med Munitions War Act 1915 og sa blant annet: «…fra og med nå arbeider De dag og natt for kronens regning.» Deretter ble Chaim lovet betaling i etterskudd etter at krigen var vunnet. Men til dette lovet han følgende: «La meg si det slik, doktor Weizmann. Oppfører De Dem og leverer acetonet kan vi få mer korditt, noe som innebærer mer ammunisjon, som innebærer at vi beseirer såvel tyskere og tyrkere og kan befri Palestina. Doktor Weizmann, bare De hjelper England å seire skal De få Deres land. Det skal jeg sørge for. For min del kan De gjerne bli president der borte. Om De vil kan jeg skrive en erklæring om saken.» Weizmann takket ja til tilbudet og Arthur Balfour holdt sitt løfte.

2 Likes

Ta en titt på Dorothy Pinto som senere ble Dorothy Rothschild. Hun hadde en ledende rolle i opprettelsen av den falske staten Israel.

1 Like

Israel styrer USA, - ikkje omvendt.

2 Likes

Det er kombinasjonen Kushner og Bibi, som er drivet i dagens situasjon. De har en lang historie
Og begge er dedikert til chabad-bevegelsen. Dette klippet fra 1988, viser den nyvalgte Netanyahu innhente "The Lubavitsher-rebbe"s velsignelse.
Kushners valgte å be på graven hans under president-valget i 2016.
Det er visst vanlig i de kretser.

1 Like

Hun var sytten da hun giftet seg, og Rothschild var 35, så jeg antar at hun fikk en solid opplæring.
Hennes kjærlighet for Israel hindret henne ikke i anmasse det største dødsbo noensinne, i England og Wales.

1 Like

Gjennom de vanlige metoder, utpressing og bestikkelser. Derav Epstein og AIPAC.

1 Like

Ordbøker bør forandre forklaring på filantrop. Filantrop = Person som elsker rikdom og folkemord

1 Like

Betimelig å minne om at jødene er mangfoldige, og det fortsatt finnes en rest av mellom-krigstidens jødedom, som var sterkt anti-sionistisk.

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.