Nyheter MDTV Forum Om Doner

AMS-målerne: Hva dreier motstanden seg egentlig om?

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/06/ams-malerne-hva-dreier-motstanden-seg-egentlig-om/

Av Einar Flydal. Nå som sakene om AMS-målerne for alvor er på vei inn i rettsvesenet og i Stortinget, kan det være nyttig med en oversikt over hva motstanden mot disse nye smartmålerne for strøm egentlig gjelder. Her får du derfor en oversikt over de mest utbredte begrunnelsene. Hensikten her er ikke å komme med…

Det er selvsagt nødvendig med solid dokumentasjon på at dette svineriet ikke er helsefremmende. Men tenk om vi uten forskningskompetanse kunne justere instinktene våre litt også? Da min eldste begynte med fast føde fikk jeg tilbud fra velmenende bestemor om mikrobølgeovn til barnematen. Jeg hadde ikke fnugg av kompetanse og dette var før verdensveven var et tastetrykk unna, men instinktene mine sa, takk, men nei takk. Vi har instinkter som gjerne vil fortelle oss hva som er bra for oss og hva vi bør skygge unna, men vi oppfører oss som vi er dummere enn en fuglunge. Med bind for øya. Men takk til EInar Flydal for en fantastisk innsats på dette feltet!

Det er skrevet i hjertene våre, hevdes det i skriften. Jeg trodde det var instinkt, jeg også, men det er noe mer enn det - det er en advarende stemme - kalt den hellige ånd. Vanligvis er den overdøyvd av verdens visdom, men hvis du lytter, kan den bringe deg helt hjem.

Tusen takk til Flydal, for at du holder fokuset oppe. Monkey-business, tror jeg vi kalte det- i min barndom.

Nå har vi hatt AMS-måler i et og et halvt år. Vi er heldige og har inntaket på låven. Der er kun musa fastboende. Vi bruker å ha sommergjester også, men jeg har verken sett svaler eller linerler ennå i år. Ikke er det mange stær-par heller. Men jeg har sett vipe og jeg hører spoven. Jeg har funnet tre homler inne, som jeg har sluppet ut i det fri, og det er etter skjema fra de siste tretti årene.

Det mest ødeleggende effekten forløpig, har vært på budsjettet. For det har nok vært stømselskapenes fremste motivator. De har bedrevet alle slags knep, for at vi ikke skulle merke hvor mye de egentlig håvet inn. Først gikk de over til månedsregninger, og det var et evinnelig mas om avlesning, og så får vi “lov å slippe”. Vi har gått fra å ha kvartals-vise regninger på 10-15 tusen, til månedlige regninger på 6-8, og det som kunne være en utfordring en gang i blant, er blitt et permanent problem.

Men det kan jeg ikke sutre over, for jeg sto selv og klappet det fram- klimaforvirret økonomiker som jeg var.

Den hellige ånd er nok ikke min stemme. Synes den versjonen av the Divine er en noe mannsjåvinisktisk og litt haltende versjon. Men hver sin lyst sa vintappern og drakk mens de andre sloss. :wink: Og når jeg skrev “instinkter” er det selvsagt mange andre merkelapper jeg kan bruke; hjertet, magefølelsen, your higher self, the source, sjela di…osv. Gud er ikke en av dem. Han ble slått ut i prøveomgangen :wink:

Jeremia 1.5

“Før jeg formet deg i mors liv, kjente jeg deg,–” var svaret jeg fikk, da jeg spurte hvorfor han brydde seg med meg.
Den hellige ånd er vår kommunikator.

Etter at byggefeltet her fikk AMS i fjor så har jeg merket at det nesten ikke eksisterer insekter i år.
For min egen del så leverte jeg legeattest og fikk avlesningsgebyr på 3200 i året, men betaler gjerne 250 kr mnd for å slippe dritten.

Dette minner mye om asbest saken, der var det samme greie, myndighetene satt på rapporter som viste at det var livsfarlig, men siden man ikke hadde noe alternativ til asbest så hemmeligholdt man rapportene i 50 år. At noen titusener døde av lungekreft og annen kreft gav jo de faen i som med alt annet.

Samme med AMS, de tok biologiske tester og resultatene var katastrofale, dermed så innfører man det uten offisielle biologiske tester og da tror noen folk det er helt ufarlig.

Asbest ble faktisk brukt i babypulver frem til i dag, til stor glede for kreft kartellene som har en årlig omsetning på 2100 milliarder.

Om 50 år så blir kanskje rapportene om hvor farlig det er/var frigitt, men ingen er lenger i live og kan straffes når den tid kommer.

Og som med asbest så er det nok en fare for at alt blir slått ut med badevannet. For det finnes jo ting vi kan være villige til å ta risiko for, men da må vi vite hva vi risiskerer. Særlig når det er noe som vi aldri kan stille folk til ansvar for, eller har sjanse til å rette opp.

I min del av landet er det årlige gebyret 1000 kr, lavere, men jeg ser at jurister mener nettselskapene ikke har rett til å kreve disse gebyrene uansett:

– Gebyrene strømselskapene forlanger av dem som har fritak for AMS-måler, er ikke lovlige. Dessuten trenger du ikke legeattest for å forlange strålingen fjernet. Dette er den klare konklusjon i en ny juridisk utredning som nå foreligger. Utredningen kommer fra Østby Aarskog Advokatfirma AS, og føyer seg inn i en rekke av juridiske utredninger som du nå kan ta i bruk.

Det samme har skjedd der jeg bor, men om det er bare pga AMS eller om det også kan være andre faktorer som spiller inn, vet jeg ikke. I år har jeg kun sett 2 humler her i området og svært få veps og noen få sommerfugler, og det er ikke normalt. Hver gang jeg er på tur i området ser jeg blomstrende busker, hager og bed - der det før ville ha summet av liv - uten et eneste pollinerende insekt.

Jeg synes det er direkte skremmende. Imidlertid var jeg en tur på friluftsmuseet på Bygdøy her forleden, og der var det mye bedre med masse humler i buskene.

Den dagen vi skjønner at vi ER energi - og ikke lenger lar oss holde fanget i low dencity 3D-verden så fikser vi dette. Enn så lenge får vi bare kravle kuet rundt her i the postage stamp consensus og finne oss i leken :slight_smile:

Det skjer ting i Frankrike: