Nyheter MDTV Forum Om Doner

Amnesty International erklærer at Julian Assange «ikke er en samvittighetsfange»

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/05/amnesty-international-erklaerer-at-julian-assange-ikke-er-en-samvittighetsfange/

WikiLeaks-grunnleggeren Julian Assange, som mange ganger prisbelønnet som gravejournalist og utgiver, sitter innesperret i HM Prison Belmarsh [Hennes majestets fengsel Belmarsh] i London, i isolat. USAs utleveringsprosedyrer er påbegynt. Skulle han bli utlevert vil han møte anklager som er hjemlet i den amerikanske spionasjeloven for å ha publisert informasjon som avslørte amerikanske krigsforbrytelser i Irak…

Så da så…

Assange er ikke en samvittighetsfange. I get it! War is peace, ignorance is strength, Assange er ikke en samvittighetsfange, og Amnesty International er en organisasjon som arbeider for menneskerettigheter uten politisk slagside.
Repeat after me: Assange er ikke en samvittighetsfange…

Jeg kan virkelig ikke forstå det, da det ikke er mulig å jobbe for Amnesty og ikke få med seg at de er selektive i hvilke fanger de støtter avhengig av hvilke politiske mål “Vesten” har.

F.eks. så er det greit for Amnesty at Vestlige myndigheter fengsler og trakkaserer “hatere”, og de har et vedtak på at man ikke skal støtte dem.

Husker godt sms-kampanjen fra amnesty, presist koordinert rett etter ett av de påståtte “kjemiske” angrepa for noen år siden. Den gikk omtrent sånn: “Syriske barn lider! Vi må hjelpe barna i Syria! Det haster! Gi ditt bidrag nå. Send sms og kronebeløp 100/200 eller mer til ****”

• Og hvor havnet de pengene mon tro…? I fanget på våpen og medisinleverandøren som holdt liv i terroristene. Burde vært anmeldt og ettergått…

Det skulle vært morsomt og visst om de kjørte den samme kampanjen i alle vestlige land, da det krever en koordinasjon som tilsier at de hadde opplegget ferdig før ‘gassangrepet’ skjedde.

Personlig så tror jeg nesten alt i Vesten er koordinert, da de oppdaget at koordinering ga en større effekt på opinionen, og da ble det nærmest et moralsk imperativ å gjøre det.

Glad for at jeg avsluttet støttemedlemskapet mitt i Amnesty for noen år siden, da jeg begynte å lukte lunta.