Nyheter MDTV Forum Om Doner

Amerikansk dystopi: Profitt på de fattiges blod

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/12/amerikansk-dystopi-profitt-pa-de-fattiges-blod/

Blod har blitt stor business i USA, og flere store korporasjoner kaster seg inn i kampen om blodmarkedet, skriver Alan Macleod i MintPress. For store deler av verden er å donere blod en ren solidaritetshandling; en samfunnsplikt som de friske utfører for å hjelpe andre som er i nød. Ideen om å bli betalt for…

7 Likes

Og så har du jo dette…

1 Like

Ikke direkte relatert, men NHS er jo en uutømmelig kilde:

1 Like

Fra en link i teksten ser jeg at Norge kjøper 70.8 millioner dollar av fattigmanns blod fra USA… En bra illustrasjon av det globale klassesystemet…

1 Like

Og nå har USAs landbruksdepartement funnet ut at de skal delvis avvikle mat-kupong systemet for å spare 5, 5 milliarder dollar over 5 år. Dette rammer direkte 700000 amerikanere, hovedsakelig single mødre med barn, og foreldre med barn fra svake grupper. Hele 39 millioner amerikanere får offentlig støtte til mat.
(Kilde: New York Times, NRK text-tv s125).

Dette mens USAs privateide krigsvåpen-industri får rekord-bevilgninger over forsvars (angreps) budsjettet. For forsvaret mot USAs oppkonstruerte fiender skal nå over til verdensrommet, og det krever selvsagt bokstavelig talt astronomiske beløp. Det militær-industrielle komplekset årelater statsbudsjettet (og mange amerikanere), mer og mer år for år, de har fått det som de vil etter de fant opp atombomben.

2 Likes

Det er utrolig mye trygd i USA. Du kan leve bedre på trygd i USA enn med jobb i Israel. Latin-Amerikanerne drømmer om å komme på trygd i USA.
Reelt er 22% arbeidsledige i USA. Det problemet løses ved trygdeordninger.
Hva skjer med MS-13 gjenger når de kommer til USA? De settes på trygd selvfølgelig.

1. Kom til USA
  2. Vi gir deg trygd
  3. Ok, hva skal jeg gjøre?
  4. Stem på oss
  5. Får jeg statsborgerskap når jeg kommer?
  6. Du får sertifikat i alle fall
  7. Er det nok for å stemme?
  8. Det er som regel nok

Jeg frykter de rigger for borger-krig. Om det ikke er for å pushe Trump til å “bombe Iran”.

1 Like