Nyheter MDTV Forum Om Doner

Amazon og Apple fjerner den sosiale medieplattformen Parler

Originalt publisert på https://steigan.no/2021/01/amazon-og-apple-fjerner-den-sosiale-medieplattformen-parler/

Amazon og Apple fjerner den sosiale medieplattformen Parler Av Ivar Austbø. Teknologigigantene Amazon og Apple har fjernet den sosiale medieplattformen Parler fra sine sider. Grunnen skal være at de ikke er fornøyd med modereringen av ytringer på Parler. Dette gjelder spesielt ytringer som kan tolkes som om de oppfordrer til voldelige handlinger på vegne av…

5 Likes

Jeg vil bare at dette har blitt gjort mot Gab.ai før, og at Trump ikke gadd å bry seg, da han hadde sin Twitter-konto, kunne få donasjoner av Mastercard og Visa, og nettsidene hans fikk registrere sine domener i Vesten.

right-wing-censorship-comic1

Hva mener du egentlig. At det er greit at Twitter etc er de som skal definere ytringsfrihet fordi Trump mente et eller annet? Som jeg har nevnt tidligere er det ikke et emne der du ikke sammenfallende syn med makten. Din oppgave syntes å være å gi det kred ved å late som du er opposisjon.

Trump gikk til valg på en “mere makt til folket” platform, men når mulighetene til å gjøre noe faktisk bydde seg så han en annen vei fordi det ikke angikk han personlig. Er i alle fall sånn jeg tolker kommentaren.

2 Likes

Man burde ikke være overrasket over at politikere er fulle av sjit. Dette handler om at Zuckerberg, Bezos og andre har kuppet staten. Noe runeull mener er greit fordi Trump er en dust.
Nrk syntes å være enig med rune.

Tittelen burde vært; Presidentembedets(les demokratiet) vekst og fall i sosiale medier

1 Like

Ja, og kuppet ble egentlig gjort når presedensen ble satt om at det var greit å nekte “hatere” og muliggjørere av “hatere” ikke bare en platform på sosiale medier, men mulighet for å bruke banksystemet, registrere et nettsted eller leie servere.

Trump kunne gjort noe med dette, men nå fikk han i steden oppleve det selv, og det gråter jeg ikke krokodilletårer over. For de allerede sensurerte, så lønner det seg at det blir mange i samme gruppen, da det øker muligheten for å få gjort noe med problemet, både fordi det da blir et åpenbart demokratisk problem, men også fordi man blir mange nok til at tjenester som ikke sensurerer kan overleve.
fascist

At en fascist kaller andre fascister er jo artig. At den såkalte fascisten kaller fascisten kommunist gjør det ekstra artig. Du har åpenbart sans for polariserende komedie.

1 Like

Det er klovneverden i et nøtteskall, hvor det viktige er å vise at det er motstanderen din som er den ekte fascisten.
childs

Det må jo være trist å oppleve for en som syntes Hitler er en gromgutt.
Snufs.

1 Like

Jeg tror vi tar den en gang til, da noen var for mye et barn til å forstå poenget.
childs

1 Like

Forsøker du å si at du egentlig ikke liker Hitler? Men Rinnan var da en misforstått gromgutt.

1 Like

Siden boomere som deg mye er som barn, så må det tydeligvis inn med teskje.

Nazi/fascist stempling er kort og godt barnslig.

Det blir for enkelt. Når du blander privat ekstremkapitalisme og en autoritær stat, samt et forenklet “fiendebilde” som samler folket, og ensretting av “lovlig” tankegods, ja da har du noe som ligner veldig på hva de fleste ville kalle “fascisme”. Om du kaller det “ekstremkapitalisist ensrettet oligark-autokrati” må du gjerne det, men vi har jo et ord for det allerede: det heter fascisme.

En (ny)-nazist er vel noen som synes Nazismen var flott? per definisjon en fascist da, siden nazistene var fascister.

Jeg synes ikke dette er så vanskelig jeg.

2 Likes

Du er tydeligvis en fascist da, og hvis du seier at nei, det er jeg ikke, så kommer bare beskyldningen en gang til.

At du ikke ser at dette er fordummende, forunder meg ikke, da du også liker å sette merkelappen fascist på ting eller personer du ikke liker.
Hadde det virket, så kunne man kanskje tilgitt det, men da det ikke har manglet med fascist-stempling de siste 50 årene når de gode skal fortelle andre om hvor dum og slem motstanderen er, og vi er der vi er i dag, så virker det beviselig ikke til noe annet enn å innskrenke debatten.

Men kjære deg Rune, jeg er ikke for
er privat ekstremkapitalisme og en autoritær stat, samt et forenklet “fiendebilde” som samler folket, og ensretting av “lovlig” tankegods, derfor passer jo ikke definisjonen og dermed blir det jo meningsløst å kalle meg en fascist. Merk at dette er en ganske gjengs definisjon.

Jeg er opptatt av frihet, likhet og brorskap jeg, og økonomisk fremgang for arbeiderklassen og vanlige folk. Du kan gjerne kalle det sosialisme hvis du synes det passer, men fascisme kan du nok ikke kalle det :stuck_out_tongue:

1 Like

Hva konkret er det du misliker med fascisme?

1 Like

Vi er åpenbart på full fart inn i det diktatoriske demokrati!

Det var jo tidenes selvmotsigelse, men sørgelig sant :frowning: man må være ganske flink på “doublethink”, “crimestop” og andre Orwellianske mentale øvelser i åra som kommer ser det ut som.

Det er noe alle fascister sier.

Mener du hva jeg ikke liker med Mussolini, eller mener du hva jeg ikke liker med gobohomo?

Ja takk. Begge deler.