Nyheter MDTV Forum Om Doner

Aktor i Saudi-Arabia krever halshogging av kvinneaktivist

Originalt publisert på https://steigan.no/2018/08/aktor-i-saudi-arabia-krever-halshogging-av-kvinneaktivist/

Israa al-Ghomgham (29) ble arrestert i Saudi-Arabia i 2015 sammen med ektemannen sin. De deltok i en protestbevegelse mot regjeringa i den østlige Qatif-provinsen. Protesten var fredelig, men aktor i rettssaka mot al-Ghomgham anklager henne for å ha «hisset til protester», «ropt regjeringsfiendtlige slagord», «forsøkt å hisse opp opinionen», «filme protesten og publisere dette på…

Saudi Arabia er en diktatur som bruker religionen som våpen før å kontrollere befolkningen. Våld og mer våld. Men penger styr og Norge trenger oljen (litt rart).

Dødsstraffrapporten 2017 frå Amnesty oppga at minst 146 vart avretta i Saudi Arabia det året. Men vi bør ikkje glømme at Kina er verst. Fleire tusen avrettingar skriv Amnesty. Dei fleste er hemmelege. Og på andreplass finn vi Iran med minst 577. Det er meir enn tre gonger så mange som Saudi Arabia. Og “topp tre” er alle på offensiven i Midtausten, militært og/eller økonomisk.

Det vart ein skrivefeil i innlegget mitt. Amnesty skriv at Iran avretta minst 507 i 2017, ikkje 577 som eg skreiv. Minst fem av dei var mindreårige.

Det er all mulig grunn til å kritisere Iran og Kina for dette. Den viktige forskjellen sett fra Norge er at vi ikke er allierte med Iran og Kina, slik vi er med Saudi-Arabia, og ikke selger vi dem heller store mengder våpen. Men de som dreper aller flest sivile uten lov og dom er naturligvis vår store allierte USA.

Jeg undres oppriktig talt på, hva i all verden som skal til for å vekke den norske befolkningen???

Må det eksplodere bomber og granater på norsk jord (med tap av norske sivile liv) til - før ‘lysene tennes’ rundt om i det ganske land . . . . . .?

Den politikk våre ‘folkevalgte’ opererer med, og det politiske løp de på vegne av oss alle kjører - inkluderer intet mindre enn krigsforbrytelser mot land vi overhodet ikke har noen ‘truck’ med, - det å tjene grovt på religiøse fundamentalisters samme [krigsforbrytelser/Yemen], ved å bistå disse med salg av våpenteknologi i fremste klasse, investere våre penger [“Statens Pensjonsfond Utland”] i lugubre forretninger over hele fjøla, - jeg vet sannelig ikke; er det dette landsmorder Gro mente med utsagnet:

“Det er typisk norsk å være god!”???

• Kjøss meg i ryggsekken, lliksom . . . . . . . .

Er dette relevant i din sammenlikning? “A June report by human rights organisation Reprieve found that 41 per cent of those executed in Saudi Arabia in 2017 were killed for non-violent acts such as attending political protests.”

Sikker registrering er vanskeleg. Eg blir ikkje forundra om det verkelege talet i Saudu-Arabia er enda høgare enn 41 prosent. Det er og slik at dødsstraff for politisk aktivitet eller standpunkt gjerne blir framstilt som straff for “vanleg kriminalitet” . For eksempel narkotikahandel. Planting av narkotika er ei enkel sak.

Vi burde også hatt dødstraff. Selvsagt med lov og dom.

Som du sier er det ille hva som unngår folks kritiske oppmerksomhet. Problemet er nok ikke at det evt. er typisk norsk å være god, men at det tydeligvis er blitt altfor typisk norsk å være Gro.

Her et skummelt bilde (bruk solbriller) tatt på Utøya midt på 1970-tallet, omtrent på den tiden Gro og hennes kumpaner av Den Nye Vin i Arbeiderpartiet bestemte formelt at Norge hadde som uttalt mål å bli et flerkulturelt samfunn, der anything goes, og alle andre kulturinnslag enn det typisk norske skal hjelpes praktisk og økonomisk til å få fotfeste og armslag nok i sine nye omgivelser til at de ikke trenger å strekke seg en millimeter, men trygt kan dyrke og leve i sin egen kulturelle boble og skape paralellsamfunn – stortingsmeldingen ligger der ute et sted, mulig jeg leter den opp etter hvert, og Jensegutt var NATO-motstander.

Bare en enkel halshugging er altfor godt for slike oppviglerske sammfunnsfiender som Israa al-Ghomgham. Har ikke aktor noe mer egnet å by på hvis han graver litt dypere i julenissesekken sin? Jeg synes i grunnen hun burde skjæres langsomt opp i tynne skiver fra hæla og opp. Makan te frekk kjerring.

Og - fri, legal Marijuana!

• Jeg mener, whiskey & cognac er jo fritt fram . . . . . . .

aford;

Jeg kan ikke hjelpe for det, men når jeg lar de lyseblå sveipe over dette episke skue, - så forekommer det meg at der liksom ligger et salig kor av ‘meheheeheeheeheeheeee’ i lufta over denne flokken.

Og til overmål - Sec. General i Otan da!

• Planene var vel allerede utformet på dette tidspunktet . . . . . . .

Ja, jeg hører det. Jeg synes forresten jeg kan se at en god del av de avbildede er innrullert i Down’s Army, eller på annen måte er litt intellektuelt utfordret. Ergelig at ikke det borget for en noe kulere stemning i partti’ når noen av dem på et senere tidspunkt ble sjefer, for mongoloide er vanligvis slett ikke de verste blant oss, snarere tvert imot.

Hva mener du? Det er ikke legalt?

Jeg mener bestemt at det er det. Dette tror jeg trygt vi kan avskrive som fake news. Hvor er faktisk.no når du trenger dem? Makan.

Jeg husker tilbake til 1973. Det var en søndag vi kunne leke på E18. Det var ingen biler. Jeg skjønte ikke hvorfor, bortsett fra at det var restriksjoner på bensin av en eller annen grunn.

Jeg skjønte jo senere at det var fordi Saudi-Arabia hadde stoppet eksporten av olje til Vesten fordi araberne tapte Yom Kippur krigen. De ville ha hevn, og de visste akkurat hvordan de skulle ta ballegrep på Vesten.

Da vi så hvor avhengige vi var av oljen, samfunnet stoppet jo opp, så ble det inngått flere avtaler med Saudi-Arabia, under bordet, som ikke tåler dagens lys.

Da snudde plutselig hele narrativet. Etter dette har vi aldri protestert mot halshogging i Saudi-Arabia, eller arabernes terror mot Israel.

Oljekrisen er en verdenshistorisk begivenhet som er undervudert. Det ble inngått mange avtaler da som vi sliter med i dag. Ingen tør å gjøre noe med det heller. Vi er enda for avhengige av olje fra Midtøsten. Sånn går nu dagan…

Har du lagt merke til at Saudi Arabia kun selger olje i dollar? Avtalene mellom USA og Saudi Arabia går i flere retninger, bla har Saudi Arabia forpliktet seg til å bruke oljepenger til å kjøpe verdipapirer i USA. USA ga Saudi Arabia et valg mellom å bli okkupert av USA eller å underordne seg USAs interesser mht salg av olje i dollar og kjøp av verdipapirer i USA, til gjengeld har USA forpliktet seg til å beskytte Saudi familiens makt og innflytelse. EU er nok mye mer motakelig for press fra Saudi Arabia pga sin enormt store oljeimport og også pga et dysfunksjonelt valutasystem (euro).

Jo, du har nok rett i av det er en gjensidig avtale. Vi er alle avhengige av hverandre. Likevel mener jeg historikere ikke har tatt skikkelig tak i hva som skjedde i 1973. Alle de avtalene, som gikk under bordet, har vi hørt lite om.

Jeg kjenner ikke til alt som skjedde, men jeg ser, utenfra, at ting må ha skjedd. Narrativet skiftet, plutselig, fullstendig!

Hvorfor er det så få journalister som graver i dette?

Værsågod, for kølsvarte. Riktig god fordøyelse.

https://www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Stortingsforhandlinger/Lesevisning/?p=1979-80&paid=3&wid=f&psid=DIVL134&s=False