Nyheter MDTV Forum Om Doner

Advarselen mot maskebruk som forsvant fra Dagbladet.no

Originalt publisert på https://steigan.no/2020/11/advarselen-mot-maskebruk-som-forsvant-fra-dagbladet-no/

Dagbladet 27.februar 2020: «Vaksineforsker Gunnveig Grødeland ved Universitetet i Oslo, bekrefter at munnbind kan øke risikoen for smitte. – Det er veldig få av disse munnbindene som faktisk er tette nok til å forhindre at viruset kommer inn under masken og treffer nesen din, sier hun. Da hun gjestet NRK Dagsrevyen onsdag forklarte hun at de maskene…

10 Likes

Det KAN jo komme av at Dagbaldet er blitt klokere, og ikke ønsker å bedrive synsing? Det KAN jo være at de forstår de har snakket med en forsker med næringsvett? Hvis munnbind skulle fungere, så ville jo vaksiner bli mindre påkrevd.

Godt å se at du er tilbake! Tusen takk for nydelig artikkel!

5 Likes

If we stop testing we cure the disease! ~ Dr. Thomas Binder

#pcrkanikkediagnostisere

Maskefjes red

3 Likes

Det KAN hende at en meteor slår ned i boligen din kl 1200 i dag, det KAN også hende at du finner et flaks lodd på gaten og vinner 1 mill. Dette er virkelig interessant synsing, synes du ikke?

3 Likes

Må være ubehagelig å jobbe i FHI og ikke lenger kunne være fagperson, men nikkedukke. Det er åpenbart at byråkratene i helsedirektoratet har vunnet kampen mot fornuft, godt hjulpet av en hotellresepsjonist som har tatt seg vann over hodet i en viktig ministerpost og en statsminister som lar frykten for egen helse ødelegge landet.

5 Likes

Tror nok det er helt andre årsaker enn frykten for egen helse som driver Bilderbergerbolla. For ikke å snakke om andres helse. Frankly my dear, she doesn’t give a damn. Man må være bra skrudd i pæra for (fortsatt) å tru kovidiotiet har noe som helst med “helse” å gjøre.

4 Likes

Hva har DET med saken å gjøre? Det kan virke som du har desentralisert for mye. Tankene henger ikke sammen.

Det var nok fordi Norge og andre land hadde for få masker for helsevesenet, at masker ikke virket før forsyningslinene kom på plass.

1 Like

Munnbind/masker virker ikke. Til og med Fauchi sier det i intervju. Kan virke mot dråper men ikke viruset selv. Man må ha N95 maske eller bedre, kun den kan blokkere viruset.

2 Likes

Jeg synes tankerekken min illustrerer din helt fint. Du tror sikkert at DB fjernet artikkelen ved en feil også?

2 Likes

Det er for å beskytte andre, ikke bæreren, men det tror jeg du egentlig vet.

Å stoppe et virus fra å spre seg er anvendt sannsynlighetsregning, hvor absolutt sikkerhet ikke er et lønnsomt mål å streve etter. Masker er kun ett av mange virkemidler, som alle senker R med noen desimaler hver, til summen av dem senker R under 1.

Viruset går vel ut gjennom masken også? Funker de ikke så funker de hverken på inn eller utpust. Dessuten så tror jeg de ikke har noen sannsynlighetsberegning. De folka er ikke smarte nok og dessuten ville de uansett ha funnet opp en ny latterlig feil politisk motivert datamodell som ikke kan tas seriøst.

2 Likes

Det handler om å dempe treghetsmomentet på utåndigsluften så man i gjenomsnitt smitter noen færre enn man ville gjort uten maske. At noen virus slipper ut gjennom masken er ikke det avgjørende her. Det samme gjelder for sosial distansering, hvor formålet ikke er å stoppe all spredning, men at man i gjennomsnitt smitter noen færre enn man ellers ville gjort. Ditto for arbeid hjemmefra, hvor man fremdeles kan smitte andre, men man vil i gjennomsnitt smitte færre enn om alle gikk på kontoret.

Du behøver bare set på de første 2 minuttene, så ser du at man ikke kan blåse ut et lys med en maske.

Fordi alle som jobber med dette er idioter, og du kan nok sannsynlighetsregning, så dette forstår du bedre enn alle andre?

Hva er vitsen med å smitte mindre når det i utgangspunktet nesten ikke finnes smitte? Har du fått med deg at testene ikke påviser Covid og da heller ikke smittede? Har du fått med deg at smitte som blir omtalt i media og brukt av politikere ikke er den samme definisjonen som leger bruker? Alle disse tiltakene ink masker handler ikke om å begrense smittespredning. Det handler mer om underkastelse og kontroll av befolkningen via frykt. Akkurat det burde for en “Ulv” som deg og som leser Steigan være krystallklart nå.

Ja så på en måte så har du rett, veldig mange som jobber med dette er idioter. De er kanskje intelligente og har god hukommelse men det hjelper ikke når man feks er inndoktrinert via skoler, medier osv med flere. Jeg derimot, er ikke indoktrinert og jeg har avskolert meg selv over mange år, akkurat det er en stor fordel for og forstå hva dette Er.

3 Likes

Flott at dere tok de på fersken i dette. Sensur og omskrivning av historien kalles nå “menneskelig feil” - dere hørte det fra dagbladet først folkens! Det som ikke passer narrativet, må bort! kan jo hende noen begynner å tenke selv hvis de får høre forskjellige synspunkter på ting.

5 Likes

Nei, men jeg har fått med meg at enkelte mener at “masker ikke virker”. Testene påviser ikke Covid, da man kan være asymptomatisk, og en prosentandel er falske positive.

Det er ikke noe rart at folk som påstar at “masker ikke virker”, påstår noe slikt. Hadde du forstått tankegangen rundt masker, og vist at du forsto hva du snakker om når det kommer til smittevern generelt, så kunne jeg tatt deg seriøst, men slik ståa er, virker du kun som nok en person med konspiranoia.

Nei - og det hadde selvfølgelig vært bedre om de selv begrunnet hvorfor den ble fjernet, men det er lite å skrive hjem om, siden den allikevel var misvisende.

Du viser din desentraliserte tankegang her - der mattematikk-forståelsen er helt fraværende.
Og dine begrensede sjelsevner.

1 Like

Testene påviser ikke Covid fordi de kun kan påvise antistoffer.

Det er åpenbart ingenting som er generelt med denne påståtte pandemien. Så det har ingenting med konspiranoia og gjøre.

Du tror sikkert verdensøkonomien gikk kjempebra inntil dette skjedde og at valuta er det samme som penger. Du tror sikkert at det er helt tilfeldig at the great reset blir rullet ut nå og at det ikke har vært planlagt lenge. Du tror sikkert at event 201 også var tilfeldig arrangert nå rett før “pandemien” og at Bill Gates er en filantrop.

Du er nok bare en indoktrinert person som tror han forstår mye men ikke har noe særlig forståelse av annet enn det han har blitt fortalt av andre…

2 Likes

Men du viser jo at du ikke forstår noe, når du sier at “masker ikke virker”

Jeg gir opp dere for i dag, da ingen ting går inn.

Det her er pinlig dumt å si, uten at jeg har noen illusjoner om at du vil forstå det.