Nyheter MDTV Forum Om Doner

#ActeXVI: De gule vestene fortsetter kampen

Originalt publisert på https://steigan.no/2019/03/actexvi-de-gule-vestene-fortsetter-kampen/

For sekstende lørdag på rad har Gilets Jaunes, de gule vestene, i Frankrike gjennomført sine landsomfattende demonstrasjoner. Macrons opprørspoliti fortsetter med sin brutale behandling av demonstrantene, stort sett uten at de store mediene eller vestlige politikere bryr seg noe om det. Rubber bullets, tear gas and thousands of #YellowVests on the streets in Alès in…

6 Likes

Canada og Trudeau på tiltalebenken:

Den pompøse eliten er så historieløs at den har glemt historien om det franske folks kamp for demokratiet. De må smake guillotinen for å vekke liv i hjernecellene. Kanskje det er på tide med en Paris-tur snart. Je suis gilet jaune!

1 Like

Du kan sette på deg vesten når som helst. Det skader ikke å prøve.

Er du sikker på det Anne Brit? Har du prøvd det? Kan du berolige oss andre ved å forsikre oss om at det er trygt?

Her jeg er oppholder det veldig trygt, for det vil ikke være noen andre enn nærmeste familie, noen katter, høner og muligens ei skjære som vil se det. Jeg tenkte f.eks. at du kunne teste det i mer tettebefolkede strøk, der mennesker ferdes. Se om det er flere som har samme følelser. Alle som har bil, har jo vest.

2 Likes

@AnneBrit Både bikkja og av og til også jeg har gul vest når vi går tur i mørke eller tåke, og vi møter aldri annet enn smil, her i vår lille del av en tettbefolket by. Men jeg vet ikke om jeg hadde turt det samme i Paris. Jeg synes De gule vestene er veldig modige!

Jeg håper de også er sinte nok til å fortsette. Hvordan stemningen er her på berget, er jeg heldigvis nesten avskåret fra å vite. Personlig stiller jeg når som helst, bare noen henter meg.
Jeg rakk bare å ta ut vesten før skatte-fogden tok bilen min.

1 Like

Stemningen her på berget, er laber, Ola ligger på sofaen, så politiet har funnet andre bruksmuligheter med skjoldene, enn så lenge.

1 Like

Hei INK.
Gamlebyen i sikte snart tenker jeg… ( du trenger ikke svare.:slightly_smiling_face:)

Men jukse greier de ikke å la være.