Nyheter MDTV Forum Om Doner

10 bilder av Erna

Da jeg kikka over framsida til Dagbladet.no i morges, dukket det opp bilde etter bilde av Erna Solberg. Riktignok er dette under Høyres landsmøte, der Erna sang “Optimist”, men den trygge, runde, gode, smilende landsmoderen var også illustrasjon til de fleste av Dagbladets oppslag om den største trusselen i menneskehetens historie: covid-19.

Da jeg hadde rulla helt ned på sida, hadde jeg sett 10 (ti) bilder av en selvsikker Erna Solberg som vinket smilende mot meg fra et eller annet podium.

Når jeg skrur på TV’en, er det også Erna som smiler mot meg i alle kanaler og stort sett alle programmer som sendes direkte.
Til og med “Nytt på nytt” var okkupert av kledelig selvironisk Erna Solberg for ei uke sida.

Av andre rikspolitikere var det bare Rødts Bjørnar Moxnes det var plass til på framsida til Dagbladet lørdag morgen.
Amerikansk valgkamp og Donald Trump var derimot dekket med sju demoniserende oppslag.

Dette er bare en uhøytidelig opptelling under frokosten en lat lørdagsmorgen, men den viser tendensen. Det er ingen grunn til å tro annet enn at de rødgrønne er fucked ved neste valg, med mindre det detoneres en politisk atombombe.

Og akkurat det vil de 35 informasjonsrådgiverne i First House både forutse og forhindre. Før neste valg vil det stå en statue av den nye landsmoderen på Youngstorget. Nobelkomiteen er nok allerede i gang med å gnikke fingeravtrykkene sine av medaljen.

Tillegg:
Nå er landsmoderen pinadø på plass “Ukeslutt” i en samdending på NRK P1 og -P2, der hun på halvårsjubilert for “de strengeste tiltakene i fredstid” blir spurt om hva hun er mest fornøyd med av regjeringens geniale påfunn siden 12. mars.
Nå begynner jeg å bli fysisk kvalm.

6 Likes

2 Likes
1 Like

Du er altfor snill og god til ditt eget beste. Alt jeg ser når jeg ser henne er en arrogant, oppblåst egosentrisk løgner som burde sitte bak gitter for resten av livet.
Resten av det du skriver er jeg helt enig med. Godt og treffende skrevet. Tusen takk skal du ha. Ser frem til mer av klokskapen din.

1 Like

Problemet er at det ikke er det bildet folk fores med i media.

I morges sto 10 positive Erna-oppslag på framsida av Dagbladet.no og sju på VG.no samtidig! Slik er det hver dag i alle kanaler.

Bak alle de positive oppslagene som tyter ut i dusinvis på daglig basis, ligger det et enormt koordineringsarbeid. Journalistene får stoffet levert på sølvfat, med ferdigskrevne sitater for klipp og lim. Noen på SMK jobber hardt for å produsere stoffet som MSM publiserer.

Erna er en artist med agenter som byr henne fram til media og koordinerer opptrednene. Hvordan tror du Erna havna i “Nytt på nytt”?

Jeg lurer mest på hvilke prioriteringer som ligger bak når statsministeren i Norge midt i den verste krisa landet har opplevd siden krigen, finner tid til å delta i underholdningsprogram på TV?

Den eneste grunnen til at Bjørnar Moxnes fikk slippe til i Dagbladet i dag var for å erklære at Rødt skal tredoble resultatet fra siste valg (haha, særlig).
Når så du sist noen som ligner på en sosialist bli intervjuet om politikk i MSM?
Til og med på framsida i Klassekampen.no står Erna akkurat nå og blir hyllet for hydrogeninitiativet sitt!

2 Likes

Bilde nr 1. Værsågod neste.
https://media.gettyimages.com/photos/erna-solberg-norways-prime-minister-pauses-during-a-bloomberg-on-picture-id492594746?k=6&m=492594746&s=612x612&w=0&h=6nvX8jPmW1N4xAMZAvnrBJZLA-LCV6wCA-pUbyOST3A=

1 Like

Dette emnet ble automatisk lukket etter 5 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.